• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Sanna86

Tack Moa Li! Känns lite overkligt men sambon påminner mig med bara ca 30 min mellanrum :)

• Moa Li

Hahaha, lite samma här. Vi hoppas, som sagt, på att få se ett tickande hjärta i nästa vecka. Kan bli mer verkligt då.

...ja, undra hur man blir som förälder?

• afromama
    Sanna86 skrev 2011-10-22 19:44:04 följande:
    Hej tjejer! Jag plussade idag efter att ha varit utan min kopparspiral i endast 18 dagar. Trodde min ägglossning precis gått över när jag tog ur spiralen så jag väntade mig inte alls att mensen skulle utebli. Men jätteglad är jag för att det gick så snabbt. (Måste ha gått på första försöket redan samma kväll som jag tog ur den).

Enligt mina beräkningar så bör bf vara runt 25/6 :)

Jag har en dotter från ett tidigare förhållande som är nyss fyllda 3 år. Min sambo är helt lyrisk nu över att han äntligen kommer att bli pappa på riktigt.

Hoppas jag får följa med er på resan mot att få träffa våra sommarbebisar :P
    Hej! Andra barnet för här oxå , har en 5åring hemma
  • Polarlantis
    RocketQueen skrev 2011-10-22 19:35:15 följande:
    Det är det enda ultraljud man får automatiskt. Vill du ha något tidigare så är det antingen boka privat eller kub-test som gäller. Men kub-testet ska man göra av rätt anledningar, inte bara för att man vill se bebisen.

Det går ju bra att boka ett vul privat också, bara att ringa Glad
  • Moa Li

... okej, ni vill jag ha tips på vad ni äter. Jag mår inte illa, men ingen mat känns ok. Nudlar är det enda jag ätit hittills idag och det känns inte som bra mat för en gravid. Rynkar på näsan år både bananer, makrill, vitt rostbröd och kyckling. Köpte en hel grillad kyckling som jag får hiva idag.

Oboy och nudlar, som sagt, det fungerar. Tror fiskpinnar också kan fungera. Och körsbärstomater.

Vad äter ni ...

• PetraK

Jag äter det som jag kan tänka mej när jag blir hungrig. Alltså, jag kan inte bestämma mat i förväg riktigt, så det blir en hel del handling! Eller så stor jag och kollar i kylskåpet/skafferiet ett tag och till slut kan jag se ngt som jag kan börja med, och får jag ner något litet så är det lättare att äta lite vad som sen...

• Moa Li

Läntan: Ja, det har jag också märkt. Nudlar funkar... och nu kan jag tänka mig att fixa fiskpinnar till. Ska göra ett försök iallafall. Får hitta någonting bra att småäta bara. Risenta sesamkakor och tortilliaschips är ju inget bra i längden kanske ...

• PetraK

Ja nudlar har funkat bra på kvällen för mej. Päron är bra, inte banan. Mörkt bröd funkar inte. All dryck som inte är toksöt funkar bra, och det tycker jag är bra för att hålla illamåendet borta.

• Moa Li

Längtan: Ja, jag köpte en flaska citron som jag blandar som fast i vatten. Inte sött alls, och det funkar bra. Det ska jag köpa mer av, för vanligt vatten är svårt tycker jag.

äter ok lunch på jobbet i veckorna, så kanske är hela världen om jag äter mindre bra hemma på kvällen...Men vill ju äta nyttigt nu

• Soerpaan

Plussade igår, första barnet vid 30, ska bli mysigt att göra Denna resa med er!

Svar på tråden BF juni 2012