• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Skönt att jag inte är ensam. Jag har ett par hängsleskjorts, så dom och mammatightsen lever jag i nu, men det vore kul att kunna variera. Och jobbyxor vet jag inte hur jag ska göra med! Dom beställer ju chefen, större storlek lär inte funka då dom ändå måste hållas upp, och såna i mammastyle lär inte finnas. Har jag ett par andra fattar ju folk. Suck!

• RocketQueen
    PetraK skrev 2011-10-22 16:30:45 följande:
    Skönt att jag inte är ensam. Jag har ett par hängsleskjorts, så dom och mammatightsen lever jag i nu, men det vore kul att kunna variera. Och jobbyxor vet jag inte hur jag ska göra med! Dom beställer ju chefen, större storlek lär inte funka då dom ändå måste hållas upp, och såna i mammastyle lär inte finnas. Har jag ett par andra fattar ju folk. Suck!
    Jag har samma problem, är så svullen att det enda som inte gör ont är mjukisar eller mammabyxor. Har köpt ett par mammajeans som jag älskar, de är så sköna! Men på jobbet är det värre. Har fått ett par byxor nu i större storlek men de är alldeles för stora och ser jättelöjliga ut. Samtidigt som de fortfarande spänner i midjan. Har beställt ett par egna byxor från HM som jag hoppas kunna ha på jobbet men det går ju inte innan jag vill berätta för  folk...
  • EmeelieeA

Jag har en fråga! Min kompis så idag att hon inte fick göra något ultraljud så man får bild med sig förs i v 18. Jag som hade tänkt få en ultraljuds bild kring jul och överraska svärmor med en bild i en julklapp!

• PetraK

Okey, vad är det för några du beställt från hm då? Jag tänkte med att jag säkert kan få köpa egna, men jag lär väl ha några som liknar de vi har nu, dvs mörkblåa raka slappa byxor med benfickor... Känns ju som att det boooorde gå att hitta nånstans...

• Moa Li

Hej

Jag är också i vecka 7. Kör med leggings konstant nu, då magen är svullen. Hoppas på att det ska ge med sig snart. Borde inte synas förräns i ... januari kanske? Eller?

Jag mår inte illa, men är inte sugen på mat heller. Men väldigt trött hela tiden. Vi ska på ultraljud om en vecka. Jag har gjort IVF så därför vi gör ett tidigare vul antar jag.

Kram Moa Li

• RocketQueen

Enkla svarta "kostymbyxor" hittade inte dem på hemsidan nu, tänkte att jag skulle länka men de verkar vara slut. Hoppas att de sitter bra och ser ut ungefär som våra uniformsbyxor så att de funkar på jobbet. Har man bara bekväma kläder så får man vara hur tjock och svullen som helst

• RocketQueen
    EmeelieeA skrev 2011-10-22 19:09:55 följande:
    Jag har en fråga! Min kompis så idag att hon inte fick göra något ultraljud så man får bild med sig förs i v 18. Jag som hade tänkt få en ultraljuds bild kring jul och överraska svärmor med en bild i en julklapp!
    Det är det enda ultraljud man får automatiskt. Vill du ha något tidigare så är det antingen boka privat eller kub-test som gäller. Men kub-testet ska man göra av rätt anledningar, inte bara för att man vill se bebisen.
  • PetraK

MoaLi: det är nog väldigt individuellt när det börjar synas. Jag fick se bilder på min syrras mage igår, och herregud säger jag bara! Om jag tar efter det så har jag problem att dölja det om några veckor :P.
    Däremot har jag läst att det svullna kan lugna sig efter ett tag...
    Jag tycker det varierar från dag till dag också.

• Sanna86

Hej tjejer! Jag plussade idag efter att ha varit utan min kopparspiral i endast 18 dagar. Trodde min ägglossning precis gått över när jag tog ur spiralen så jag väntade mig inte alls att mensen skulle utebli. Men jätteglad är jag för att det gick så snabbt. (Måste ha gått på första försöket redan samma kväll som jag tog ur den).

Enligt mina beräkningar så bör bf vara runt 25/6 :)

Jag har en dotter från ett tidigare förhållande som är nyss fyllda 3 år. Min sambo är helt lyrisk nu över att han äntligen kommer att bli pappa på riktigt.

Hoppas jag får följa med er på resan mot att få träffa våra sommarbebisar :P

Svar på tråden BF juni 2012