• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Hoppet86

Ett tag sen jag var inne sist..

Är nu i v7 och jag är så fruktansvärt trött!! …och konstant hungrig, men kan inte äta så mycket åt gången. Mår inte illa alls, bara sötsaker som jag inte klarar av. Sen har vi denhär magen. Har så fruktansvärt ont emellanåt, är värst på eftermiddagen/kvällen/natten.. Är väl tarmarna som möbleras om… ;) För det känns inte som molvärk, mer som tarmbesvär.

Sen har jag växt med! Mina bröst är betydligt större, men framförallt min mage! Kommer inte i mina byxor längre……. Och jag är bara i v7! Normalt?! Min mamma skrattade åt mig häromdagen, för hon såg direkt att magen växt/svullnat avsevärt när jag kom innanför dörren hos mina föräldrar.. Så frågan är hur länge man kan hålla detta hemligt nu ? I helgen blir det iaf till att köpa mammabyxor…  

• zenoble
    bejb skrev 2011-10-20 19:04:36 följande:
    halsbrännaaaah!! tips????
    Sötmandel :)
  • afromama

hej hopp

Jag mår som vanligt fortfarande , är nu i vecka 7, enda symptomen är väldigt ömma och tunga bröst. Annars inget. Platt mage , inte ens tillstymmels till svullnad , fast det är ärligt talat lite skönt tycker jag

Inskrivning 16 nov.
    Ja som sagt var , jag har inte så mkt att dela med mej av haha

• AgnesGN

usch, konstant illamående om jag inte småäter skorpor, satsumas eller fil typ hela tiden... Mer än en halvtimmer utan ngt i magen så börjar jag må illa... Hmm... Bara att gilla läget antar jag...

• PetraK

AgnesGN: känner lite likadant, det går över om jag äter men det är svårt att få i sig ngt ändå...

Vecka 8 idag (kör på mitt eget tills jag vet mer exakt :).), illamående och trött, annars mår jag rätt bra :).

Fick ju göra vul i veckan, och då var bebisen 5 mm (enligt mina beräkningar 6+4, hon mätte och sa cirka 6+2), kändes lite litet, speciellt när jag läst runt om hur stort fostret "ska" vara. Hon som gjorde vul sa att allt såg bra och normalt ut för att vara så här tidigt, men jag funderar ändå på att göra ett vul till om ett par veckor för att få se att det vuxit. Ska prata med min bm på onsdag om det... Någon som gjort vul däromkring och i så fall hur stort var fostret?

• AgnesGN

Längtar86 - är som dubbelt det där. Illamående = nte sugen att äta, men om jag äter går det över för en stund... )(

Vul låter mysigt. Inget som erbjuds här... Hur har ni sån tur? =)

• PetraK

Verkligen ond cirkel. Päron har funkat rätt bra, och kräm, och kex :).

Jag hade problem innan jag blev med barn, svullen mage och ont på nätterna när blåsan blev full. Var på vc, pga det och också för att jag hade bröstsmärtor, dom hittade ingenting så jag bokade gynundersökning också. Och sen blev jag med barn och då fick jag göra vul för att se att det var på rätt ställe och så. Det var rätt overkligt :) man såg en liten ärta som fladdrade lite... Men som sagt 5 mm, orolig att det var litet, trots att hon sa att det såg normalt ut för att vara så tidigt..

• PetraK

Förresten, jag KAN inte ha åtsittande byxor längre, dom trycker åt så fort man sätter sig ner, så det börjar göra ont och illamåendet blir värre. Får knäppa upp allt så fort jag ska sitta ner... Jag har fått ett par mamma-leggings och dom används flitigt.
    Är det verkligen normalt så här tidigt?

• Elvis Mamma

Jag är i vecka 7 å min mage är extremt svullen, kan inte ha mina vanliga byxor så jag antar att de är normalt :)

Svar på tråden BF juni 2012