• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis
    honduvet skrev 2011-10-19 18:22:41 följande:
    Du får prata med en barnmorska om kost o vad som kan vara skadligt för barnet så som alkohol och cigaretter. Du får svara på en massa frågor och ställa frågor om du har några. 
    Inget jätte märkvärdigt men jag tyckte de var skönt att prata med någon. 
    Jag skrev även in mig samtidigt så fick massa broschyrer och böcker att läsa. Tips på pappakvällar för min sambo osv. :) sen bokar man in nästa möte oså..
    okej, tack för hjälpen :)
  • RocketQueen

Tröööööött! Och hungrig... Vaknade idag tre timmar innan väckarklockan ringde och var så hungrig att jag var tvungen att gå upp och äta. Sen var det bara att gå och lägga sig igen. Sorry, ville bara gnälla av mig lite...

• M karl
    PetraK skrev 2011-10-19 19:48:14 följande:
    Härligt Fipochi! Samma här :)! Vilken vecka är du i?
    Jag är i v. 8 och du?
  • IdaElinLivia040611

vaknade också inatt och var hungrig och mådde illa men jag okade inte gå upp. Och det var inte kul på morgonen sen när magen var tom och kväljningarna många:( Inte förrens magen fylldes med mat mådde jag ok igen.
    Blir till att köpa hem drick youghurt, nypon ocg blåbärs soppa så man kan fylla magen lite innan man går upp. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • jag vill men

Plussade i måndags. Allt är så nytt och tidigt och man förstår ju inte att det är sant efter 2 års försök. Har mått lite risigt men tar det mer än gärna. Det svåra är ju att man inte kan ha "mensvärk" mer än en vecka..... Det känns som en evighet till v 12.

När förstår man att det verkligen är sant?!

• PetraK

IdaElin0406: jag gjorde likadant, inte kul alls! Det är inte lätt att komma på vad man kan trycka i sig när man mår illa :(. Har dessutom sprungit på toa hela natten och legat och vridit och vänt på mej. Sämsta natten sen jag blev gravid tror jag!

Fipochi: jag är i vecka sju.

• Gullgrodan

Värdena (hcg) hade ökat från 2900 till 4000 och det tyckte hon var bra, ska dit på VUL igen på ons 26 8.50. Jag är lite lättad måste jag säga, inte helt negativt besked i alla fall.

• Polarlantis
    Gullgrodan skrev 2011-10-20 09:05:50 följande:
    Värdena (hcg) hade ökat från 2900 till 4000 och det tyckte hon var bra, ska dit på VUL igen på ons 26 8.50. Jag är lite lättad måste jag säga, inte helt negativt besked i alla fall.
    Så härligt att höra! Håller alla tummarna och hoppas på att det bara ökar och att du snart får se litet tickande hjärta!
  • tm78

Gud vad skönt att höra gullgrodan! Förstår att du är lättad Glad

Svar på tråden BF juni 2012