• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • jag vill men

Jag har gått ner 24 kg senaste året för att få hjälp med IVF. Nu står vi i kö och då kom plusset av sig själv! : ) jag känner också den här lilla paniken men glädjen att byxorna spänner lite i midjan. Vad skönt att det är fler som känner lika dant.

• honduvet

Hur mår ni allihop? I morgon är det dags för mitt första vul! Ska bli riktigt spännande, men helt ärligt jag fruktansvärt nervös. Jag har kvar symptom, har fått tagit postafen varje dag för att inte behöva må illa, bröstvårtorna är så ömma att jag inte ens kan nudda de, trots att jag har BH på mig... kissandet blir värre, sover .... jaa, ALLDELES för mycket känns det som, haha.
    Alltså, igår, hade vi lite gäster här, men de gick skapligt o vi gick o la oss runt 24.. sambon åkte o jobba i morse och jag vaknade kl. 14 !!! Men utan att vara slö.. som jag brukar vara om jag sovit för mycket. Tror ni kroppen behöver vila?! DET tror jag, heheh. Märkligt.
    Sover middag på det ibland också, helt knasigt.

Idag har jag inte tagit någon tablett mot illamåendet och har inte mått illa, skönt men samtidigt blir man direkt orolig. Har bara känt av lite småhugg i magen idag.
    Brösten är alltid ömma och just det! Vårtgårdarna har blivit väääldigt mycket större och lite mörkare!! Läskigt..haha, trodde inte det skulle komma så tidigt.

Men med tanke på vul, ni osm gjort det ... är det obehagligt? Hur känns det? Värre än en gynundersökning?
    Nu ska ju sambon sitta bredvid också liksom... medan hon..håller på där nere.. 

• Moa Li

honduvet: Jag har gjort många vul och det är inte minsta obehagligt. Precis som en gynundersökning, fast med en kamera. Mer spännande - du man båda har en skärm att titta på meden gyn håller på "där nere". Kommer gå bra. Spännade! 

• Polarlantis

Lycka tilll HONDUVET med VUL! Inte obehagligt eller något, det är bara svalt liksom. Kommer gå fint!

Välkomna alla nya plussare!  

Första lilla slängen av att må bakis idag...intressant...kan vara för lite mat och för mkt te också men det som var gott att äta var chips (äter ALDRIG det men hade kvar från tjejkväll, tur!) och vatten med citron i, mums!  

• Moa Li

salta vinägerchips och citronvatten kör jag med ikväll också. gott.

• Sanna86

Jag vet inte om jag går och inbillar mig att jag mår illa. Mådde iofs illa även innan jag tog gravtestet, men ändå får jag för mig att jag inbillar mig nu när jag vet säkert att jag är gravid. Under förra graviditeten mådde jag inte illa en enda stund.. så jag har inget att jämföra med heller. Dock försvinner det så fort jag får nånting i magen. Så nu ska jag gå och käka :P

• Ma JoLi
    Sanna86 skrev 2011-10-23 18:27:20 följande:
    Jag vet inte om jag går och inbillar mig att jag mår illa. Mådde iofs illa även innan jag tog gravtestet, men ändå får jag för mig att jag inbillar mig nu när jag vet säkert att jag är gravid. Under förra graviditeten mådde jag inte illa en enda stund.. så jag har inget att jämföra med heller. Dock försvinner det så fort jag får nånting i magen. Så nu ska jag gå och käka :P

Skönt att höra någon som gått igenom en graviditet utan att må illa. Jag har inte mått illa alls hittills och har dubbla känslor inför det. Jätteskönt att inte må illa...samtidigt så vill man ju "känna" att man är gravid. Just nu är det mest brösten som ömmar men så kan det gärna få vara om allt är som det ska därinne.
  • Sanna86
    Lina MJ skrev 2011-10-23 18:33:19 följande:
    Skönt att höra någon som gått igenom en graviditet utan att må illa. Jag har inte mått illa alls hittills och har dubbla känslor inför det. Jätteskönt att inte må illa...samtidigt så vill man ju "känna" att man är gravid. Just nu är det mest brösten som ömmar men så kan det gärna få vara om allt är som det ska därinne.
    Ja jag blev väldigt förvånad när illamåendet aldrig kom under förra graviditeten. Men det var tur, för jag var i Sydafrika de tre första månaderna (plussade efter en vecka där), och den värmen hade det inte varit roligt att vara i om man mådde illa.
  • honduvet

Åh har varit på Vul nu! Såg ett litet hjärta ticka... dock var jag bara i v. 7 (6+4) , jag som trodde det var vecka 9 (8+4) , men ack så fel man kan ha. Dock hänger jag inte med alls utefter mina egna beräkningar, men men. Jag får väl helt enkelt lita på tanten som gjorde ultraljudet och hennes beräkningar.
    Detta betyder dock att jag gick ner från ett läge till ett annat - att bli väldigt orolig! Helt plötsligt är jag bara i v. 7 och de känns som om riskerna är alldeles mycket högre nu. Men jag ska försöka leva på som jag gjort hittills så kommer tiden förhoppningsvis gå lika fort som den gjort fram till nu, eller hur tjejer? :) då blir det BF 15 juni för mig istället! 

• Gullgrodan

stort grattis honduvet, ja ska på vul på ons o e väldigt förväntansfull.

Svar på tråden BF juni 2012