honduvet skrev 2011-10-24 14:31:33 följande:
Åh har varit på Vul nu! Såg ett litet hjärta ticka... dock var jag bara i v. 7 (6+4) , jag som trodde det var vecka 9 (8+4) , men ack så fel man kan ha. Dock hänger jag inte med alls utefter mina egna beräkningar, men men. Jag får väl helt enkelt lita på tanten som gjorde ultraljudet och hennes beräkningar.
Detta betyder dock att jag gick ner från ett läge till ett annat - att bli väldigt orolig! Helt plötsligt är jag bara i v. 7 och dekänns som om riskerna är alldeles mycket högre nu. Men jag ska försöka leva på som jag gjort hittills så kommer tiden förhoppningsvis gå lika fort som den gjort fram till nu, eller hur tjejer? :) då blir det BF 15 juni för mig istället!
Grattis till det lilla hjärtat! :)
Hur kommer det sig att ni räknat olika? På vilket sätt har du räknat?
Jag har själv inte kommit så långt än, går in i vecka 6 (5+1) imorn enligt den barnmorskan jag pratade med i telefon när jag bokade tid för inskrivning och hälsoinfo. Kollar man på nätet är det vissa sidor som räknar att jag är en vecka efter det, alltså går in i vecka 5 imorn (blä på dom). Förstår inte vad skillnaderna beror på? Man räknar väl att första veckan börjar på sista mensens första dag? Så räknade iaf BM jag pratade med när jag frågade.
Därför är jag lite nyfis på hur du respektive barnmorskan har räknat. Jag tänker precis som du att man vill ju vara så långt gången som möjligt så att de här 12 första veckorna snart är över :)