• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • tm78

Jag fick svar på mitt andra hcg-prov idag. Det hade stigit från 29000 till 32000 och det var väldigt bra sa sköterskan. Men jag trodde att hcg dubblades varannan/var tredje dag? Var inte detta en väldigt liten ökning i så fall?

• Gullgrodan

Min hcg ändrades från 2900 till 4000 det var bra sa min sköterska också...

• OHs mamma
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:57:11 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Stort grattis!
  • bejb

Igår var jag äntligen på inskrivning! Kändes riktigt bra att få det "bekräftat" att det faktiskt är på riktigt en liten där inne i magen! Är nu i vecka 8+0 och hon beräknade att bebisen kommer kring den 5.6. Vi pratade länge, hon tog olika tester,vägde och mätte och vid nästa besök ska vi få höra på hjärtljuden. Späännande!
    Vi blev också erbjudna s.k. fosterscreening, så man kan kolla om det eventuellt finns några skador,kromosomfel hos fostret o.s.v. Ultraljud och blodprov eventuellt fostervattenprov senare.. och sen analyseras detta...  Detta är ju alltså frivilligt! Men tar man alla dessa tester så måste man ju kunna ta konsekvenserna också om det visar sig att något är väldigt fel. Känns omoraliskt fel..  Vet inte alls vad jag ska göra... ultrat vill jag nog på för att se att allt ser okej ut och bebin utvecklas normalt,men.. hur mycket ska man alltså börja testa och undersöka?

• Mamma MB
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 18:38:27 följande:
    Min hcg ändrades från 2900 till 4000 det var bra sa min sköterska också...

Vart kollar man sitt hcg och varför gör ni det?
  • tm78

Jag kollade mitt hcg för att mina symptom försvann. Jag hade inte mycket symptom från början heller, men det lilla jag hade försvann. Jag var orolig att det var missfall på gång så jag ringde vårdcentralen och de sa att jag skulle komma dit och ta blodprov.

Men enligt blodproven så är allt bra, så jag får bara glädjas åt en enkel och symptomfri graviditet (än så länge i alla fall...). Glad

Svar på tråden BF juni 2012