• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Saravictoria: jag bokade på en privat landstingskopplad (eller vad man säger) klinik, 300 kr, dom frågade inte ens varför... Kolla om det finns där du bor :).

• EmeelieeA

Jag ska på inskrivning på onsdag och tänker att det borde väl inte vara så svårt o tjata till sig ett ultraljud?
    Vill ju se så att den lever o inte ligger död där inne i magen!
    Sen väntade min mamma tvillingar för 2 år sen men fick missfall på den ena. Så skulle ju vara lite kul att veta om man själv har fått tvillingar eller om det är en liten plutt. Vill ju inte gärna vänta 8 veckor till då det första ultraljudet egentligen är! 

• PetraK

EmeelieeA: om du säger att du är sjukt orolig och går på om det så kanske, har ingen aning om hur dom är (alla är väl olika), har bara fått för mej att dom är lite hårda med det där... Men jag har ingen aning som sagt...

• Chriis
    s85 skrev 2011-11-06 19:42:12 följande:
    Längtar så tills UL om 15 dagar, få bekräftat att det lilla pyret mår bra! Drömmer Är nu i v5 +2... 
    hur tidigt får inte ni göra ultraljud?!
    jag är nu i vecka 7+3 och barnmorskan sa till mig att jag ska göra mitt första i vecka 18.. det är ju jätte långt tills dess! varför får andra göra det tidigare?
  • AgnesGN

Chriis - jag får inte heller göra mitt förrän runt v.18-20. Det är de dem flesta får erbjudet, men en del gör typ KUB-test då det blir VUL, endel söker privat gyn för att göra VUL, en del oroar sig mycket och ber om ett VUL och får det. En del har riskgraviditeter och erbjuds VUL, och en del har ingen aning om när de kan ha blivit gravida och får göra VUL... Sen finns säkert massa andra skäl till att få göra tidigt VUL.. Så alla har olika orsaker till att göra ett tidigt ultraljud.

Själv kommer jag vänta tills RUL:et. Känns som lika, orkar inte nojja mig i onödan. Går det åt helvete, så kan jag ju ändå inte påverka något tänker jag... =P

• RocketQueen

Fast kub-testet gör man inte som ett vul. Det gör man som ett vanligt ul. Vi ska göra vårt om två veckor

• Fru HH

Jag erbjöds VUL som man gör efter man gått 7 fulla veckor, detta för att jag fick missfall för 2 mån sedan.
    Sedan kommer vi även att göra ett KUB test i v. 13, men det är ju ett "vanligt" ultraljud och inte vaginalt.

Till sist kommer vi att göra ett RUL runt v. 18-20 där vi kommer ta reda på könet :)

• IdaElinLivia040611

Jag gjorde VUL för att jag fick förändrade bruna flytningar och ville kolla att allt såg ok ut med pyret. Har man fått se någonting därinne med ett hjärta slå så vet man ju att det är väldigt liten risk att något går fel ( även om det kan hända) så vissa som är orolliga och kanske varit med om något tråkigt innan vill väl bli av med den där oroande kännslan man kanske annars bär runt på ända till KUB eller RUL. Alla som känner sig nojjiga tycker jag ska boka ett VUL bara man e medveten om att det alltid finns en risk att göra det och att det inte e 100% sen om det nu sett bra ut :) Har haft min värsta dag hittills igår. Låg på soffan hela dagen, fick bara i mig yoghurt och blåbärs soppa. Fy fan säger jag bara för den här första perioden. Kl halv 11 på kvällen fick jag tvinga i mig lite ris och kyckling annars hade jag nog inte kunnat sova ordentligt. Hoppas denna dag blir bättre. Vet inte hur jag ska kunna lämna min lillskrutt på dagis. Men det e bara att bita ihop och ta djupa andetag. Läskigt bara när jag ibland blir helt svimfärdig. På onsdag har jag ett inbokat läkarbesök, vet inte riktigt vad man ska göra då men kanske känner lite på magen eller så. Ska fråga om mina sega flytningar jag har. Är det någon mer som tycker att ni fått rikligare flytningar???? Ha en bra dag!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Fru HH

Ja fy tusan för flytningar!
    Trodde det bra va jag, får köpa trosskydd för det är ju skitäckligt. Det har blivit betydligt mycket mer än innan!

Jag mår illa men inte som du din stackare!
    Hade min första morgon- illamående idag, har annars bara fått det på dagen och värst frammåt kvällen...

• Speedofsound

Jag har också fått betydligt mer flytningar!
    Illamåendet har släppt en aning men jag är
    Fortfarande så trött att jag skulle somna stående..

Svar på tråden BF juni 2012