• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH
    tm78 skrev 2011-11-03 12:56:56 följande:
    Jag vet inte var jag ska börja... Det är helt sjukt!
    Idag när jag kom till sjukhuset (ett annat sjukhus än det jag var på igår) för operation, så börjar läkaren med att göra ultraljud. Hon säger att livmodern inte alls är tom, där finns ett embryo - men det lever inte. Hon räknade ut att embryot var 6+4, och jag skulle ju varit 9+4 så jag har alltså gått i tre veckor med ett dött embryo i kroppen utan att kroppen har fattat det...
    Det som igår kallades utomkvedshavandeskap, blev plötsligt ett "vanligt" missfall - och det känns på nåt sätt skönt. Jag slapp opereras och fick istället tabletter som ska framkalla missfallet så att kroppen kan gå vidare.

Men hur kan två gyn.läkare se så olika? Det känns skrämmande!
    Men harregud din stackare!!! Fy!! Hur mår du?

Jag hoppas att allt ska gå smidigt för dig! MF är inge roligt, inget man önskar nån!
    Lider verkligen med dig/er och skickar stora styrkekramar!!
  • Fru HH
    Gosetjejen skrev 2011-11-03 18:12:03 följande:
    Hej mtt78, vet lite hur du känner.....

testade själv positivt för lite över en vecka sedan...vilket var såå efterlängtat.

Men i torsdags fick jag ont i magen och åkte in till sjukhuset, de gjorde ultraljud och tog prover, de sa att det inte alls behövde betyda något negativt så vi skulle avvakta och se.

Jag fick åka till vc och ta nya prover i början på veckan och idag ringde de från sjukhuset....
    "det har inte utvecklat sig som de hade velat" alltså det är kört....    Gråter
     grejern är den att jag inte haft mer ont eller nåt, och nu ska jag behöva gå med detta för att jag ska inte in förrän tis nästa vecka då de ändå ska ta fler prover, jag fattar inget.

När jag frågade läkaren idag sa hon att det finns ingenting de kan göra utan att det kommer inte utvecklas till ett foster, antingen får man invänta ett missfall eller så tar de bort det om det nu är ett utomkvedshavandeskap.

Har aldrig haft missfall el dyl så detta är nytt för mig. Lider verkligen med alla er som liksom jag sett fram emot en graviditet och så och så blir det såhär....

Ha det gott alla därute!
    Åh nej :(:(
    Lider med dig och vet hur det känns. Bara man låter sig själv vara ledsen så går sorgkänslorna över relativt fort och man kan blicka frammåt igen.
    Hoppas verkligen att det tar sig fort för er igen!

Stor Kram  Hjärta
  • IdaElinLivia040611

Vaknat, ätit frukost, kräkts upp frukost...mhhh härligt att vara gravid. Igår tyckte jag att jag började må bättre men imorse bara vände det sig i magen. Hatar å spy. Vecka 9 idag och har läst att det skall vara den veckan man mår som värst. Hoppas det börjar vända sen.
    Har ju en liten bebis hemma på 5 mån. Inte lätt att känna sig såhär och samtidigt bära på en kinkig bebis.
    Men som alla  skriver, vad e lite spyor när man väntar ett nytt liv. Antar att han/hon växer på som satan eftersom jag mår såhär. Inga tvivel på det. Nästan inga bruna flytningar kvar, kom lite i morse men hoppas att dom snart e borta.
    Ha en jätte skön fredag alla fina mammor .Skål (mineralvatten i mitt fall)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Soffifi
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-04 09:02:01 följande:
    Vaknat, ätit frukost, kräkts upp frukost...mhhh härligt att vara gravid. Igår tyckte jag att jag började må bättre men imorse bara vände det sig i magen. Hatar å spy. Vecka 9 idag och har läst att det skall vara den veckan man mår som värst. Hoppas det börjar vända sen.
    Har ju en liten bebis hemma på 5 mån. Inte lätt att känna sig såhär och samtidigt bära på en kinkig bebis.
    Men som alla  skriver, vad e lite spyor när man väntar ett nytt liv. Antar att han/hon växer på som satan eftersom jag mår såhär. Inga tvivel på det. Nästan inga bruna flytningar kvar, kom lite i morse men hoppas att dom snart e borta.
    Ha en jätte skön fredag alla fina mammor .Skål (mineralvatten i mitt fall)
    Jag gick precis in i vecka 11 igår och nu börjar jag må bra. Så var det min förra grav också, håller tummarna för att det är så för dig med. 
    Jag åkte X2000 baklänges Gbg-Sthlm och tillbaka när jag var i det där mest illamående stadiet. Not fun.. ;) 
  • bejb

För tillfället känns det som om mitt illamående håller på bli bättre också. Förstås om jag äter fel sorts mat eller för lite straffar det sig genast,men sköter jag mig mår jag riktigt bra tycker jag!
    Den 22.11 ska vi åka på UL.. oooh vad jag längtar!! Ska bli så roligt att se vem som bor där inne :) Och dagen före blir det också nästa rådgivningsbesök då vi ska få lyssna på hjärtljuden :) 2 veckor kvar ännu men oj vad jag längtar!

• Speedofsound

Är det någon mer än jag som har väldigt ont i ländryggen?? Har legat på golvet med fötterna på en stol för att avlasta lite, kan knappt sova på nätterna :S

• PetraK

Jag har det! Brukar ha så här på em/kvällar när jag stått och gått mycket, men nu har det varit på morgonen också. Svårt att hitta en ställning som är skön att ligga i.

• Speedofsound

Jag har mest ont på natten och morgonen. Var på massage i veckan och hon förklarade att hormonerna i kroppen påverkar muskler och fästen i ländryggen som en förberedelse för graviditeten.

Svar på tråden BF juni 2012