• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Gullgrodan

Fick en blödning nu med färskt blod... I samband med samlag... Någon mer?

• IdaElinLivia040611

Gullgrodan: har hört att det är vanligt, borde gå över ganska snabbt dock. Sen vet jag att vissa hade lite gammalt blod som kom ett par dagar efter. om det inte slutar blöda får du väl kolla upp det men jag har som sagt hört det en massa gånger:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • bejb

ska ringa bm idag så behöver jag inte gå och oroa mig. försöka låta bli åtminstone. finns ju ändå inget man kan göra om något går fel!
    men sålänge jag inte har ont i magen och det kommer mer eller om det kommer riktigt blod är det väl ingen fara.
    känner mig lika gravid som vanligt annars bara.. halsbränna och lätt illamående.. TRÖTT!

• jojjo8407
    Fru HH skrev 2011-11-07 14:59:35 följande:
    Ja, ge Blutsaften en chans :)
    Vet heller inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor och samtidigt sköta mitt jobb...
    Men det är ju för en god sak som du säger :) Det är värt varje sekund!

Jag gick in i v. 7 i fredags och börjar må mer och mer illa... Mer o mer trött.
    Hoppas att det är en övergångsperiod som går fort.

Jag tycker tiden går olidligt långsamt! Längtar sååå efter mitt VUL!

Skönt för dig att din tenta är klar i alla fall :) Grattis till det!

Är det första barnet för dig?
    Hej! jag måste få hoppa in här om det är ok?
    Jag är i vecka 7 nu och mår också mer och mer illa, jag trode inte att det skulle drabba mig och jag förstår dig till 100% när du undrar hur man ska klara av jobbet samtidigt.
  • jojjo8407
    bejb skrev 2011-11-08 05:23:30 följande:
    ska ringa bm idag så behöver jag inte gå och oroa mig. försöka låta bli åtminstone. finns ju ändå inget man kan göra om något går fel!
    men sålänge jag inte har ont i magen och det kommer mer eller om det kommer riktigt blod är det väl ingen fara.
    känner mig lika gravid som vanligt annars bara.. halsbränna och lätt illamående.. TRÖTT!
    Hej! Jag tror inte du behöver oroa dig. kroppen är gjord för att bära och föda barn så den ska ju tåla en del. att det kommer lite färjade flyningar är nog helt normalt, det finns ju dom som haft blödnignar under hela graviditeten. jag förstår din oro men försök att tänk på att kroppen går igenom en del nu så det ingen är ju som det har vart innan och för första gången så är allt "konstigt" helöt plötsligt positivt.
  • Fru HH
    jojjo8407 skrev 2011-11-08 10:02:45 följande:
    Jag är i vecka 7 nu och mår också mer och mer illa, jag trode inte att det skulle drabba mig och jag förstår dig till 100% när du undrar hur man ska klara av jobbet samtidigt.
    Ja fy fasen... igår va ingen rolig dag.
    Somnade typ vid mitt skrivbord! Idag känns bättre, kan bero på att jag sov från från 18 igår till 04.30 när jag ska gå upp....
    Längtar redan hem till min soffa :)
  • Polarlantis
    jojjo8407 skrev 2011-11-08 10:02:45 följande:
    Klara av och klara av...tycker jag inte gör någonting alls! Känner mig helt väldelös härbakom skrivbordet! Hjärnan som gröt och mår sunk och vill bara hem...
  • bejb

jojjo8407> så är det! och jag har inte heller gjort något utöver det vanliga som framkallat det så det är väl nog bara att ta det lugnt! ringde inte till bm heller som jag hade menat,har inte haft något idag och har diskuterat med många andra gravida kompisar som är/har varit gravida och de har nog också haft samma sak till och från under sina graviditeter så det är vanligt.
    idag mår jag som vanligt igen.. illamående och halsbränna! =) så det tyder på att plutten i magen har det bra!

• Fru HH
    Polarlantis skrev 2011-11-08 11:01:44 följande:
    Klara av och klara av...tycker jag inte gör någonting alls! Känner mig helt väldelös härbakom skrivbordet! Hjärnan som gröt och mår sunk och vill bara hem...
    Fy, jag me! Uscha mig. Men det är ju för en positiv anledning iaf.

idag köpte jag Må-illa armband.
    Ska prova dem resten av dagen för o se hur dem fungerar.
    Hoppas dem hjälper!
  • Polarlantis
    Fru HH skrev 2011-11-08 13:38:10 följande:
    Fy, jag me! Uscha mig. Men det är ju för en positiv anledning iaf.

idag köpte jag Må-illa armband.
    Ska prova dem resten av dagen för o se hur dem fungerar.
    Hoppas dem hjälper!
    Måste också köpa det, blir imorgon. Mår urk, ibland kommer det liksom så fort också!
Svar på tråden BF juni 2012