• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Va bra. Det kanske är svamp eller något. Hoppas allt går bra!!

• fyrklöver81

Här ägnades gårdagen åt att kräkas och sova. Åt postafen vilket jag gjort några dagar, men det går verkligen inte, jag däckar på dessa! Någon mer som känner så?

Idag är det bättre med illamåendet, men då blir jag lite orolig för den saken skull, haha, att jag aldrig kan vara nöjd.

Snart dags för kvällspass på jobb, hoppas det går smidigt.

Jag håller tummarna för dig gullgrodan och för er alla!

Trevlig dag! 

• jjuni
    Fru HH skrev 2011-11-07 14:59:35 följande:
    Ja, ge Blutsaften en chans :)
    Vet heller inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor och samtidigt sköta mitt jobb...
    Men det är ju för en god sak som du säger :) Det är värt varje sekund!

Jag gick in i v. 7 i fredags och börjar må mer och mer illa... Mer o mer trött.
    Hoppas att det är en övergångsperiod som går fort.

Jag tycker tiden går olidligt långsamt! Längtar sååå efter mitt VUL!

Skönt för dig att din tenta är klar i alla fall :) Grattis till det!

Är det första barnet för dig?
    Jag pluggar så jag behöver inte vara hemifrån varje dag så det är väl bra. Men får ju fortfarande ingenting gjort här hemma heller.
    Jag var ju i vecka 7 förra veckan och då kändes det som om allt blev värre. Katastroftrött och illamåendet började komma. Nu mår jag mer och mer illa för varje dag. Känner mig ständigt sjuk, som om man har feber och febervärk fast utan febern liksom.. Börjar få panik över att allt står still, har massor att plugga till nästa vecka.
    MEN nu har jag klagat färdigt. Det kunde vara mycket värre och jag mår knasigt för att jag har en lillfis i magen och det är ju jättehäftigt!

När ska du på VUL och varför?
    Jag funderar på att göra ett också bara för att få se nåt så att det hela känns mer verkligt :) Har en tid hos min gyn (privat) dagen innan inskrivningen hos MVC. Tänkte avboka den först men sen tänkte jag att jag skulle ha kvar den för att göra ett VUL :)

Tack till grattiset till min tenta :)
    Yes, det är mitt första barn *pirrigt* Är det första för dig också?
  • jjuni

Och angående armbanden som ni pratar om :)

Jag köpte såna innan jag blev gravid för jag blir så åksjuk på väg till skolan och de funkar verkligen! Min räddning. Men nu tar de inte bort allt illamående längre, men som ni säger så dämpar de i alla fall. Häftigt att det funkar :)

• Fru HH
    jjuni skrev 2011-11-09 11:48:54 följande:
    Jag pluggar så jag behöver inte vara hemifrån varje dag så det är väl bra. Men får ju fortfarande ingenting gjort här hemma heller.
    Jag var ju i vecka 7 förra veckan och då kändes det som om allt blev värre. Katastroftrött och illamåendet började komma. Nu mår jag mer och mer illa för varje dag. Känner mig ständigt sjuk, som om man har feber och febervärk fast utan febern liksom.. Börjar få panik över att allt står still, har massor att plugga till nästa vecka.
    MEN nu har jag klagat färdigt. Det kunde vara mycket värre och jag mår knasigt för att jag har en lillfis i magen och det är ju jättehäftigt!

När ska du på VUL och varför?
    Jag funderar på att göra ett också bara för att få se nåt så att det hela känns mer verkligt :) Har en tid hos min gyn (privat) dagen innan inskrivningen hos MVC. Tänkte avboka den först men sen tänkte jag att jag skulle ha kvar den för att göra ett VUL :)

Tack till grattiset till min tenta :)
    Yes, det är mitt första barn *pirrigt* Är det första för dig också?
    Så fort man tänker på varför man mår dåligt så är det OK igen :)
    Men visst är det en jobbig period!

jag ska på VUL 15 nov pga missfall för 2mån sedan.
    Då erbjöd dem mig ett VUL nu, än sålänge verkar det som h*n är kvar i magen & jag längtar sååå till vi ska ses :)

Japp, första barnet och det känns helt underbart!
  • bejb

vad sjutton ska ni ha på er för vinterjacka i vinter?? är i behov av ny jacka,men hittar inte alls något som passar/ ser bra ut. var finns vinterjackor som också passar för gravida??

• jjuni

Bejb: jag har köpt en dunjacka med dragsko i midjan från boomerang innan jag blev gravid. Tror den kommer funka. Hinner kanske inte bli jättestor under vintern eftersom bebisen är beräknad till slutet av juni. Vårjacka med plats för magen måste nog dock inhandlas sen :)

• Speedofsound

Har en kompis som sa att hennes stora rymliga jacka skulle passa mig i vinter så jag får låna den :) i vår jag låna min sambos stora anorak :) Ganska skönt för de är ganska mkt pengar att bara lägga på en jacka man ska ha några månader..

• Fru HH

Ja har fått låna en hel kartong kläder från min vän som fick barn förra året. Perfekt!

Svar på tråden BF juni 2012