• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Typ samma som dina...

Måste verkligen rekomendera Blutsaft, jag är fortfarande trött men inte alls så trött som innan.
    Ni som är extremtrötta borde prova det.

• jjuni

Hej tjejor!
    Jag gick under jorden ett tag och har inte skrivit nåt på nästan två veckor. Har varit så katastroftrött heela tiden plus haft tenta. Usch den här tröttheten är hemskt. Men jag lever gärna med den om den ger mig en lillfis :) fast borde kanske testa blutsaft! Imorn går jag in i vecka 8, whiii! Tycker tiden går hyffsat snabbt ändå :) Hur mår ni?

• Chriis
    AgnesGN skrev 2011-11-06 21:55:01 följande:
    Chriis - jag får inte heller göra mitt förrän runt v.18-20. Det är de dem flesta får erbjudet, men en del gör typ KUB-test då det blir VUL, endel söker privat gyn för att göra VUL, en del oroar sig mycket och ber om ett VUL och får det. En del har riskgraviditeter och erbjuds VUL, och en del har ingen aning om när de kan ha blivit gravida och får göra VUL... Sen finns säkert massa andra skäl till att få göra tidigt VUL.. Så alla har olika orsaker till att göra ett tidigt ultraljud.

Själv kommer jag vänta tills RUL:et. Känns som lika, orkar inte nojja mig i onödan. Går det åt helvete, så kan jag ju ändå inte påverka något tänker jag... =P
    okej, men vad är VUL? är det vanligt ultraljud eller?
    och vad kostar det om man nu vill göra deT?
  • Fru HH
    Chriis skrev 2011-11-07 12:51:13 följande:
    okej, men vad är VUL? är det vanligt ultraljud eller?
    och vad kostar det om man nu vill göra deT?
    VUL är ett vaginalt ultraljud.
    Kostar olika beroende på vart du går, hos BM vid inskrivning kostar det ingenting.
  • bejb

imorse då jag var på toa kom det plötsligt lite brun/rosafärgade flytningar,väldigt sparsamt dock. och har inte kommit något mer nu. har inte känt mig annorlunda och inte heller haft ont i magen.
    är det vanligt? något jag bör kolla upp?ringa bm?
    imorgon är jag i vecka 10+0

• Fru HH
    bejb skrev 2011-11-07 13:19:03 följande:
    imorse då jag var på toa kom det plötsligt lite brun/rosafärgade flytningar,väldigt sparsamt dock. och har inte kommit något mer nu. har inte känt mig annorlunda och inte heller haft ont i magen.
    är det vanligt? något jag bör kolla upp?ringa bm?
    imorgon är jag i vecka 10+0
    Oj, det där är sååå olika.
    Kan vara helt normalt då många har det, det är mycket som händer i din kropp nu,
    Kan vara känsliga slemhinnor, kan vara för att livmodern växer mycket etc.

Hade jag varit du hade jag ringt BM och pratat med dem, kommer det mer idag hade jag bokat VUL bara för att se att allt är OK.
  • Fru HH
    jjuni skrev 2011-11-07 11:13:04 följande:
    Hej tjejor!
    Jag gick under jorden ett tag och har inte skrivit nåt på nästan två veckor. Har varit så katastroftrött heela tiden plus haft tenta. Usch den här tröttheten är hemskt. Men jag lever gärna med den om den ger mig en lillfis :) fast borde kanske testa blutsaft! Imorn går jag in i vecka 8, whiii! Tycker tiden går hyffsat snabbt ändå :) Hur mår ni?
    Ja, ge Blutsaften en chans :)
    Vet heller inte hur jag ska ta mig igenom dessa veckor och samtidigt sköta mitt jobb...
    Men det är ju för en god sak som du säger :) Det är värt varje sekund!

Jag gick in i v. 7 i fredags och börjar må mer och mer illa... Mer o mer trött.
    Hoppas att det är en övergångsperiod som går fort.

Jag tycker tiden går olidligt långsamt! Längtar sååå efter mitt VUL!

Skönt för dig att din tenta är klar i alla fall :) Grattis till det!

Är det första barnet för dig?
  • IdaElinLivia040611

Bejb: Har haft ljustbruna flytningar i snart en vecka. Jag bokade tid för VUL direkt bara för att vara säker på att det inte var ett missfall pågång. Såg ett fint tickande hjärta. Bm sa att bruna flytningar är vanligt och inte behöver vara farligt. Son någon sa känsliga slemhinnor. Är det färskt blod ska man nog kolla direkt. Men så kan bruna flytningar även vara starten på missfall men då kommer det ju inte bara en gång. Håll koll och va uppmärksam på om det förändras i färg eller att du får ont i magen. Hoppas allt e bra!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Chriis

okej tack för hjälpen. du tror inte dem kan ge en ett vul för att se om man väntar mer än ett barn?
    jag är själv tvilling, så jag har en känsla att att det är två barn och vill verkligen veta..

Svar på tråden BF juni 2012