• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Hmmm... Man kanske skulle ta och testa såna där armband... Idag har varit en dålig dag. Först när jag vaknade var alla symptom som bortblåsta. Alltså verkligen alla. Sen sov jag en stund och nu har jag mått illa ända sen jag vaknade. Bläää... Aldrig är man nöjd...

• PetraK

Saravictoria: Det är ju bra att det är normalt med drömmarna :). Har säkert skrivit tidigare att jag pratar i sömnen, speciellt i stressiga perioder. I natt försökte jag få min man att betala något. "Du måste slå din kod nu" sa jag och massa annat. Brukar komma ihåg en hel del, som att man är halvt vaken men inte vet varför man säger eller gör som man gör :P. Lite roligt :).

• Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 15:42:10 följande:
    hmm...får hoppas det är helt normalt. Nån fler som har molvärk får gärna svara, snälla Skäms
    Jo, men molvärk är jag inte nervös för.
    Det är tydligen normalt pga att livmodern växer, så det ska du nog inte oroa dig för.
  • Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 15:48:39 följande:
    Jag vet hur det känns! Alla jag vet som har haft missfall har dessutom haft 2 stycken så jag går bara och väntar på mitt andra missfall. Men jag hoppas som du att alla symptom (som jag inte hade förra gången) är ett gott tecken! Skrattande

Men det är jättesvårt att glädjas åt sin graviditetefter ett missfall! Kommer inte att bli lugn förän jag fått göra mitt UL som väl förmodligen blir efter jul nån gång, du har tur som får göra ett VUL iaf! Glad

Kände mig oxå så ortroligt lurad förra gången då jag gick till V 13 innan jag började blöda och fick då göra ett VUL som visade att fostret dött redan i V7. Alla dessa veckor då jag gick på moln utan att veta. Ska jag få ett missfall till så hoppas jag att det visar sig snabbt så jag slipper bli lurad igen.

Jag håller iaf tummarna för oss!! Det ska nog gå vägen och gör det inte det så fortsätter vi att kämpa!! Skrattande
    Ja, jag behövde inte ens säga till själv om ett VUL.
    Så det känns väldigt härligt! Längtar!

Visst är det svårt! Jag försöker verkligen tänka positivt, och stundvis går det jätte bra.
    Men andra stunder går det inte alls, då blir jag livrädd :(

Fy fasen! Tom v. 13?? usch va tråkigt!
    Ja, snacka om att känna sig lurad! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte ska hända dig igen {#emotions_dlg.flower}
  • Mysgrodan

Jag är inte rädd för molvärk. Det jag oroar mig om är att dom flesta verkar ha en typ av mensvärk light men det jag känner är BARA på vänster sida, mer som ägglossningsvärk. Min fundering var om det finns fler som bara har molvärk på en sida?

Jag försöker tänka positivt! Tack för alla pepp! Skrattande

• Gullgrodan

Har haft molvärk bara på ena sidan en kväll, när jag vakna var smärtan borta. Senaste VUL hitta de en cysta i livmodern, men vet ej om det var den som spöka. Sedan dess har jag ej kännt något på bara ena sidan.

• Speedofsound

Längtar86: Haha vad roligt det måste vara för din sambo! :) jag brukar svara i sömnen när han pratar med mig. Dock inga meningar men mest "ah, mm, nej" :)

• PetraK

Ja det är lite roligt :). Det jobbiga är bara att han nästan måste prata tillbaka för att jag ska sluta, men när han gör det så väcker han mej ibland, och i det läget så är det som att bli väckt av en knytnäve i bröstet, och man får en konstig känsla av skam.
    Men annars är det rätt kul med alla knäppa saker man säger :)

• s85

Hej, hoppar in här då jag har bf i slutet av juni 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Glad

• Fru HH
    s85 skrev 2011-11-02 09:44:48 följande:
    Hej, hoppar in här då jag har bf i slutet av juni 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Glad
    Välkommen :)
    Jag har VUL 15 nov :)
Svar på tråden BF juni 2012