Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Alltså jag är inte orolig att lämna honom där och oftast så trivs han bra, men det är en del saker som gör att vi är mindre nöjda. Dessutom ligger det så tokigt till, speciellt nu när han ska bli 15-timmars till hösten. Vi ska prata igenom våra alternativ ikväll. Måste få in honom i området till hösten känns det som. Får väl ställa oss i kö till några andra förskolor också även om de kanske inte heller känns 100%, men börjar ju bli viktigare och viktigare att få in honom i rätt område med tanke på kompisar och skola etc.

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-15 13:27:53 följande:
    Nu fick jag hem tiden från speciellultraljudsundersökningen på Antenatalenheten på östra sjukhuset. Och de blir nu redan på onsdag nästa vecka! Och har inte tänkt på de innan men nu vart jag jävligt nervös helt Plötsligt!! Tänk om den lille killen har de, blir några jobbig år isf
    Vad är det de ska titta efter?
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-15 14:15:10 följande:
    Dom ska kolla efter läpp spalt framför allt då jag och min pappa är födda med läpp och gomspalt! Gomspalten kan dom inte se innan han kommer ut men om han skulle ha läppspalt kan dom förhoppningsvis se detta? Mina 2 tidigare barn har de inte så förhoppningsvis så slipper Lill pojken de oxå?
    Ah okej. Hoppas det går bra och att han inte har det! Lycka till!
  • PojkarnasMamma85

Nu har även min lilla Harry börjat sparkar riktigt ordentligt om kvällarna! Han gör så hela magen studsar! Men lägger jag på handen slutar han, så det är inte lätt att känna utanpå även fast de är så tydliga. En liten busunge som sin storebror med andra ord!

Nån mer som väntar andra barnet som känner att denna graviditet går rätt så långsamt?! Känns som att vi bara går och väntar på resultatet så att säga. Med första sonen var allt kring graviditeten så spännande och jag räknade dagar etc och hade koll på allt. Nu känns det här bara som en LÅNG transportsträcka tills vi får träffa Harry.

• PojkarnasMamma85

Alltså om man ser till veckorna och så, så tycker jag också att tiden springer iväg. Är redan i 6:e månaden! Går in i vecka 25 på måndag Men den här gången längtar jag så mycket till själva bebisen. Förra gången visste jag ju inte riktigt exakt vad jag väntade på även om jag såklart visste att det blir en bebis. Om du/ni förstår vad jag menar :P

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-02-16 08:36:23 följande:
    Nej inte än i alla fall. På måndag är jag i v 23+ så får kanske en tid snart då.. Annars får jag ringa och boka ny tid själv.
    Jag var tvungen att boka en tid själv efter rul:et. Ska till bm på måndag, första gången efter inskrivningen och är då i vecka 24+2 (dvs v.25).

Idag är det bra att jag är själv. Jäklar vad känslig jag är just nu! Känns som att jag ska börja gråta närsomhelst. Blev sur på sonens fröken när jag lämnade honom och sen kände jag på vägen hem att jag nästan grät Fröken hade sagt åt mig igår att Oscar skulle vara ombytt och klar när jag lämnade honom idag då de ska ha Lilla Vasaloppet och han ska få åka sin pulka. Så trots min äckliga foglossning fick jag på honom x antal lager kläder då det är -11 grader ute. När jag kommer dit så ska de inte gå ut då! Nej, det skulle de göra senare eftersom det var så kallt. Så det var ju bara att klä av honom allt igen! Inte lätt när man har ont, men ändå är jag dum och tiger *suck*.
  • PojkarnasMamma85

Usch, har ont i magen idag, den är öm. Tror det är växtvärk, eller jag är rätt säker på att det är det men det gör ont i alla fall! Sen är jag hungrig och sugen HELA tiden! Vägde mig igår efter en längre paus från vågen och det var ingen vacker syn. Sen jag plussade har jag gått upp 12,5 kg Men har ju så svårt att låta bli maten och det goda. Funderar allvarligt på att köra nån variant av LCHF eller GI....vad tror ni om det?

• PojkarnasMamma85

Att det här med vikten ska spöka så mycket! Å andra sidan äter jag jag är sugen på vilket borde betyda att det är det kroppen vill ha....bebisen kanske behöver det, jag vet inte.  Å andra sidan har ju lite mer än halva graviditeten gått och då kanske inte 12,5 kg är supermycket. Blä!

• PojkarnasMamma85

På måndag är det äntligen min tur att gå till bm igen. Ska bli kul, ser fram emot det! Kommer bli ett givande besök hoppas jag Visst brukar man få lyssna på hjärtat då och så börjar de mäta SF måttet då? Är i vecka 25 då.

Humöret vände för mig runt lunch! Bestämde mig för att jag ska tänka positivt och försöka göra det bästa av siutationen, ska inte dra ner mig själv i depressionsträsket igen och det gick riktigt bra, så nu är jag nöjd! Dessutom har jag haft en urmysig kväll med sonen, lite god mat och tv/film-mys med en trött men ack så glad 2-åring! Grädde på moset var att han somnade utan protest för en stund sedan

• PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-17 09:29:22 följande:
    Min BM säger att 12-14 kg är normal viktuppgång för HELA GRAVIDITETEN.....hon e skit smal själv och älskar att väga. Hitills upp 4 sen inskrivning men jag bävar för att gå dit igen om 2 veckor.
    Ja, det är väl normen. Men jag var rejält överviktig när jag blev gravid och förra gången gick jag upp +25 kg. Blir väl nåt liknande den här gången, fast hoppas såklart inte det. Men det är svårt.
Svar på tråden Juni-barn