Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-01-30 22:08:32 följande:
    Pojkarnas mamma: Tänk att du lyckades bestämma dig till slut Det blir säkert toppen med Frogen
    Ja, äntligen! Jag såg den på Blocket och kände genast att det var ett klipp och den var "min" Tungan ute
    MissFörstånd skrev 2012-01-31 07:44:05 följande:
    Aikotakara- läste här på fl att brösten börjar växa ännu mer nu. Jag kände som nålar förut när dottern var liten när mjölken rann till men nu är det kanske en period av tillväxt .

Välkomna hit ni nya tjejer

Jag har blivit så sjukt hungrig, är ju lite nojig för att gå upp FÖÖR mkt i vikt då jag varit kraftig överviktig förut. Gick upp 25+ med dottern men nu är det bara sex kilo, men å andra sidan än det väl nu man börjar öka.
    Det känns som att vi är väldigt lika du och jag! Dessutom tror jag vi har typ samma BF Jag gick också upp 25+ med sonen men bara 6 kg första halvan. Nu har jag redan gått upp säkert 10 kg (sist jag vägde mig vilket var ett tag sen hade jag gått upp runt 8 kg). Jag är konstant sugen och hungrig!

Angående bröst, jag hade värsta Dolly Parton brösten sist och det lär inte bli bättre denna gången! Sist hade jag C-kupa och slutade i E-kupa. Den här gången börjar jag på D-kupa....vill inte veta var det slutar! Men maken blir ju nöjd i alla fall Flört
  • PojkarnasMamma85

Det är inte bara det att mina bröst blir enorma, det kommer massor med mjölk som bara sprutar rakt ut så fort man typ nuddar dem! Hade problem med amningen av den anledningen, ingen som hjälpte mig...relativt ung förstagångsmamma....men den här gången har jag förhoppningsvis lärt mig av mina misstag.

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:07:27 följande:
    På tal om bröst vill jag inte att dom växa mer för då jag har 80 DD alt 85 D (beroende modell) blir de grymt tungt för ryggen plus de är svårt att hitta bhar! Med sonen fick jag F kupa vilket gjorde jag fick beställa svin dyra bh och då jag var lite snål mot mig själv köpte jag bara en sådan bh och resten i 90 E vilket funka om man gillar trångt! Denna gång ska jag inte vara snål mot mig själv utan går jag över på E kupa kommer jag beställa typ 3 st och sedan ett par bra Sportbh att på natten! Någon som haft och minns hur de var att duscha medans ni amma? Jag själv minns att när man duschat klart fick man snabbt som ögat torka sig för att få på bhn och inlägg de var som två fontäner som spruta rätt fram :S hade massor med mjölk och snabbt gick de vid amningen och pojken hann knappt svälja för de rann så snabbt! Så de gick verkligen svin snabbt att få i honom mat vilket gjorde att han spydde mycket då de ofta blev för mycket! * vad jag börjar minnas saker helt plötsligt*
    Hehe så var det för mig med! Fast jag var aldrig så snabb, så det var bara att vända sig in i duschen igen :P
  • PojkarnasMamma85

Jag använde mig av Triumphs amningsbh:ar fast de satt väl inte jättebra...fick typ hängbröst...så ska försöka hitta en bättre modell denna gången. Framförallt ska jag köpa amningsbh:ar efter att jag börjat amma eftersom brösten ändrar sig så. Sist köpte jag på mig bh:ar innan sonen ens tittat ut.

• PojkarnasMamma85

Jag har ju åkt in akut två gånger den här graviditeten pga sammandraningar, alltså i förlossningsvärkstyrka typ. Första gången tog de ett urintest men inte andra gången. Dock har de ju tittat så inte livmodertappen är påverkad eller att moderkakan ligger konstigt. Men jag verkar fortsätta få sammandragningar titt som tätt, senast igår kväll. Fick brutalt ont, låg i soffan x antal timmar och då var det mycket bättre bara öm, men så fort jag gick upp för trappen fick jag kraftiga sammandragningar igen. Fick stanna i trappen för att andas. Det är skönt att inget är påverkat, men ska man verkligen ha sammandragningar som har styrka som typ förlossningsvärkar?

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-01 06:34:25 följande:
    God morgon tjejer! Då går man in i ny vecka idag då :) 21+0 nu vill ja bara att veckorna ska rusa iväg o att våren o sommaren ska komma!
    Har sovit som skrutt inatt. Vaknade av att ja mådde jätte illa. Trodde nästan att ja skulle bli magsjuk men de gick över efter ett tag. Nu har min man o son åkt till jobb resp dagis o ja ska försöka sova en stund till. Har ju varit sjukskriven sen början på dec o kommer vara det resten av graviditeten säger läkaren. Känns sådär men de är bara att bita ihop fast vissa dagar känns faktiskt skit!!!
    Jag tror jag förstår hur du känner dig! Är själv sjukskriven sen början av januari på heltid och kommer så vara fram till förlossningen. Jag försöker ta en dag i taget och göra det som jag tycker är roligt (som är stillsamt, har foglossning). Är väldigt rädd att hamna i depression då jag gjorde det efter sonens födsel.
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-01 12:53:42 följande:
    Har ni fått beviljat från f-kassan med era sjukskrivningar? Min läkare hade heller inget annat att säga än att jag skulle vara sjukskriven men jag har inte fått besked från f-kassan ännu, är jättenervös.
    Samma här, läkaren tittade och kände på mig i max 2 min och skrev direkt heltidssjukskrivning. Har inte heller hört nåt från FK, borde få besked den här veckan tycker jag. Dock måste jag få en ny bedömning eller förlängd sjukskrivning då den bara sträcker sig till 28/2 av nån anledning...hoppas bara inte det blir några problem!
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-01 21:37:59 följande:
    Jag har fått allt... Klåda över hela kroppen just nu så jag blir tokig
    Usch, har läst att det kan bero på låga levervärden. Kanske värt att kolla upp?

Själv får jag extremt torr hud överallt och det kliar som fan! Magen klia pga bristningar etc. Men införskaffade Bio-oil från apoteket som jag börjat med idag och det känns faktiskt redan mycket bättre
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 08:03:13 följande:
    Härligt att många mår ganska bra och ni som har foglossning from hell.. Stackars er!

Har funderat lite om jag får graviditetspenning beviljat vilket jag troligtvis får.. Hur funkar det med dagis då för min son? Någon som vet!? Har han rätt att behålla sin dagistid?! Gå på ordinarie schema?
    Går man på graviditetspenning räknas det som en sjukskrivning vilket i min kommun innebär 100%, alltså att barnet får gå de tider man känner att man behöver. Men jag vet att alla kommuner inte har 100% vid sjukskrivning, men jag tror dock att de allra flesta har det.

15 timmars gäller när föräldern är arbetslös eller föräldraledig.
Svar på tråden Juni-barn