Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-02-24 13:25:06 följande:
    Fast jag läste att det inte är bra med feber över 39...

Kan inte röra mig alls för då hostar jag ur mig lungorna
    Ja, ring 1177 eller din vårdcentral!
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-02-25 09:01:10 följande:
    Låter som du väntar en pojk efter hjärtljudet att döma. De sägs ju att pojkar har lägre än flickor. Min dotters hjärtljud låg alltid mellan 145-150 så även om vi inte kolla kön så var jag hela tiden säker på en flicka. Denna gång har jag ju än så länge inte fått lyssna på hjärtljudet.

Skönt att allt såg bra ut och att blödningen antagligen kom från svampinfektionen.
    Är det inte tvärtom?
    Min son låg aldrig under 150 slag per minut och lillen i magen nu ligger också på 150 slag per minut.
  • PojkarnasMamma85

Vilken skojig lördag...underbart vårväder ute och maken och sonen gick alldeles nyss upp på stan för att shoppa med sonens farmor och farfar. Själv sitter man här och är lite deppig då jag inte kan göra ett skit!

Magen börjar krångla också, hård som bara den och det gör ont att sitta för länge på toan. Det stramar och svider i mina gamla ärr från förra förlossningen (partiell sr grad 3-4).

Måste försöka tänka positivt och njuta av min lilla sprattelgubbe i magen istället

• PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 10:10:22 följande:
    Be maken köpa med sig lite goda dadlar och fikon till dig. Gott och nyttigt att smaksa på och hjälper till att hålla magen igång.
    Dessvärre är jag rätt allergisk och tål i princip ingen frukt! Katrinplommon fungerar dock om jag inte äter för många. Sen var det där med vikten också, är så nojjig över den! Har försökt sluta med godis, glass och läsk och att äta mindre portioner, har därmed gått ner lite grann vilket jag är glad för. Men idag hade det gått upp igen, fuskade lite igår. Kan inte gå upp så många kilon som sist, då kommer jag få ett helvete!

Usch vad negativ jag låter hela tiden när jag skriver här, förlåt! Känner mig konstigt nog oväntat positiv denna graviditet jämfört med förra. Är ju egentligen en glad person
  • PojkarnasMamma85

Nu spammar jag lite Drömmer

Går in i vecka 26 idag (25+0), tiden går allt fortare och om ca 14 veckor kommer bebisen! Förhoppningsvis tidigare om jag får mitt snitt

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-25 10:15:31 följande:
    Lycka 4- vad skönt att dina sd lugnat ner sej!
    Säger detsamma! Aldrig kul med sd, så jätteskönt att det lugnat ner sig! Hur känns det nu?
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-25 10:32:59 följande:
    Det är nog influensan som är här o härjar som värst... Känns som jag hostar ur mina lungor just nu... Vad kan man ta för hostdämpande som gravid?
    Ingen aning tyvärr...du får nog rådfråga på apoteket!
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 10:53:29 följande:
    Jag väntar en pojke som har 150 hjärtslag !! Har varit och lyssnat två gånger och det ligger på 150 båda gångerna !!

Äntligen har min sambo fått känna riktiga sparkar ... sååå underbart. Han har varit lite disträ hela graviditeten och inte tagit mig på magen eller ngt men NU !!! Hans händer lever på magen ... =) sååå mysigt.
    Nu börjar man längta på riktigt. Går in i v26 idag Cool
    Då är vi rätt lika, med hjärtslagen och BF antar jag om du går in i vecka 26 idag?! Det gör jag med Får sparkar mycket högre upp idag, på vänster sidan precis nedanför revbenen
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 11:12:13 följande:
    Har BF 8 juni så enligt FamiljeLiv går jag in v26 idag =)
    Då har vi samma BF
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 11:18:08 följande:
    Det var ju typiskt då för det brukar hjälpa. Har du testat Pajala-gröt?
    Vad är det för nåt?
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 14:20:11 följande:
    Lillsnurr - ja och jag mår illa (ibland) när jag ligger på rygg. Drygt. Men, jaha! Jag har aldrig haft Sd eller förvärvar tror jag. Med dottern var jag aldrig hemma med det onda, fick då åka in till förlossningen för art vattnet gick. Men jag måste ju verkligen bajsa när det händer, kan det vara förvärkar ändå? Jag känner mig helt nollad
    Jag får ofta sammandragningar när jag är bajsnödig, det gör ordentligt ont tills jag kan gå på toa och sen släpper det. Helt ofarligt! Men ring din bm om du är orolig!
Svar på tråden Juni-barn