Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Jag kan ju inte säga att det är direkt skönt med sparkar....det är ju självfallet mysigt men det är rätt obehagligt när de är hårda!

RocketQueen skrev 2012-02-27 08:46:54 följande:
    Är det någon annans hår som har förändrats? Mitt är mycket tjockare men det är ju inte så ovanligt. Sen igår så upptäckte jag dessutom att det har blivit lockigt! Stora skruvlockar! Har alltid haft lite självfall men såna här lockar har jag inte haft sen jag var fem. Konstigt.
    Förra graviditeten blev mitt hår väldigt rött, har ljusbrunt/mörk blont hår i vanliga fall, och sen dess har håret skiftat i rött. Denna gången märker jag dock ingen förändring än så länge.
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-27 10:45:28 följande:
    Fick cocilana utskrivet o dem tog något äckligt näsprov som jag får svar på onsdag.. Sen ville hon inte sjukskriva mig helt för foglossning...

För det kommer inte fk att godkänna iaf... Enligt henne
    Uddabus skrev 2012-02-27 10:45:53 följande:
    Fast jag bett om kryckor tom
    Verkar ju väldigt konstigt! Jag har ju fått igenom det, innan jag fick kryckorna... Läkaren behövde bara titta på mig när jag försökte ta mig upp från stolen jag satt på och gå till hennes rum, så klämde hon på typ tre ställen som gjorde grymt ont och så var det klart. FK godkände det utan problem!
  • PojkarnasMamma85
    Dancia skrev 2012-02-27 11:09:20 följande:
    Hur går man till väga om man behöver kryckor? Ska man fråga själv eller kan man gå via läkare?
    Jag ringde min sjukgymnast och sa att jag behövde kryckor. Fick åka dit samma dag och hämta/köpa dem.
  • PojkarnasMamma85

Känslorna bara snurrar runt nu de senaste dagarna, känns som de allt som oftast ligger på ytan :-/ Känner mig något mer nedstämd idag...sonen hade en dålig morgon och grät efter mig när jag lämnade honom på förskolan

Sen har jag börjat tveka om namnvalet...är Harry verkligen ett bra namn? Passar det med Oscar? Eller finns det några andra namn som passar bättre? Det ska ju vara ett namn som känns okej i alla åldrar.

• PojkarnasMamma85
    Nangijala skrev 2012-02-28 10:33:22 följande:
    ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!
    Har ni ingen kvinnoklinik du kan ringa till? Ring annars förlossningen, fråga kan man ju alltid!
  • PojkarnasMamma85
    Ensortsmamma: Jag håller med vad övriga redan sagt! Ville bara visa mitt stöd också!

Angående flaggan så förstår jag dig absolut, även om jag inte varit i din situation. Själv låg jag på operation och uppvak när brickan med smörgåsarna och flaggan kom in, så jag såg heller aldrig skymten av den. Jag är väldigt tacksam över att jag fick en frisk liten pojke, men såna där småsaker har stor betydelse ändå.

Förra gången gick inget som jag hade tänkt och det ställde till svåra problem för mig. Bland annat en förlossningsdepression. Denna gången hoppas jag att allt blir annorlunda, men nu är jag ju inställd på typ det värsta så då kan det kanske bara bli bättre?! Hoppas det i alla fall!
Svar på tråden Juni-barn