Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Jag trotsade vågen imorse och klev upp...*suck* +10,5 kg sen plusset Tänk då på att jag redan var rätt överviktig när jag plussade.

Det värsta är att jag är så sugen hela tiden, men det är väl dags att inte ge efter för cravings nu och äta bra mat. Är det någon som har några tips till mig?!

• PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 09:49:04 följande:
    Ok, men någon som vet vart man ringer och tar reda på vad som gäller.. Är det kommunen eller försäkringskassan? Tänker inte fråga på dagis för då kommer jag få svaret att ha honom hemma Dem har just nu 22-24 barn på min sons avdelning.. Så han kommer få gå 8.00-11.00 efter sommaren.. Vilket jag tycker är värdelösa tider.. Får komma till dagis efter frukost o hämtas precis innan lunch.. Tycker det systemet är sjukt.. Vet många barn som vart ledsna för att inte få äta ihop med kompisarna när dem känner matlukten å allt.. På vissa dagis får man ha sina barn 5 Tim å 3 dagar i veckan när man går 15 Tim tycker det verkar mkt mkt bättre...
    Ring barnhandläggaren i din kommun/skolförvaltning. Bara att ringa till kommunens växel och säga vad du vill veta så kopplar de dig till rätt person.

Här får man själv välja hur man vill förlägga sina 15 timmar även om förskolorna har sina önskemål. Men alla förskolor här i stan kör med 5 timmar i tre dagar, om man inte önskat något annat.
  • PojkarnasMamma85

Här i Örebro säger de könet om man vill, fast det beror lite på vilken bm man får dock.

Har sonen hemma idag pga feber. Är riktigt tröttsamt att ha honom själv en hel dag när man inte kan göra nåt. Fast det har gått rätt bra hittills som tur är

• PojkarnasMamma85

Måste bara få berätta att FK har äntligen beviljat min sjukskrivning utan problem Blev uppringd av en tjej som ska vara min handledare och han var jättetrevlig och förstod att jag inte kunde jobba nåt mer Känns superbra!!

Jag har sammandragningar titt som tätt, en del gör inte alls ont andra känns som värsta förlossningsvärkarna. Men de kommer inte regelbundet och jag har varit inne 2 gånger denna grav för detta och inget har hänt med varken bebisen eller tappen som tur är. Men ikväll fick jag en lättare sammandragning och nu har jag fått väldigt ont över blygdbenet fast det känns inte som foglossningen utan mer som en väldig molande värk på muffen om ni förstår var jag menar. Det bränner nästan lite också...vet inte alls vad detta kan vara.

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:18:01 följande:
    Ni som har foglossning, hur tillbringar ni TV-kvällarna? Jag blir galen snart 
    Med varierande positioner, byta position ofta. Jag har två soffor som står lite olika, så man kan sitta/ligga skönt på olika sätt, superbra att variera sig med! Sen är det bara att ändra ställning så fort det känns obehagligt. Vissa kvällar får jag gå upp och gå en sväng för att orka, ibland orkar jag inte. Det är väldigt olika.
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-04 00:52:01 följande:
    Har fortfarande sd men valt att avvakta till i morgon om de går
    Hoppas de ger sig! *håller tummarna*

Sitter och väntar på att min febriga lilla son ska somna om. Funkar inte så bra att sitta hos honom för länge, då blir jag tyvärr alldeles för intressant :-/ Hoppas han kommer till ro snart, har varit vaken 1 timme nu. Mamma är trött och hungrig!
  • PojkarnasMamma85

Här är det sjukstuga, min lille skrutt har hög feber igen. Det är inte långa perioder han får vara frisk Vaknade efter en tupplur och fullkomligen skakade, men med Ipren i kroppen blev han någolunda pigg igen. Han får alltid skyhög feber nuförtiden! Sist varade det i 2 veckor och det enda läkarna kunde konstatera var ett virus.

Det är inte lätt att vara 2 år och ha över 40 grader alltså, tycker så synd om honom!

För övrigt har jag haft rätt ont idag, magen värker som bara den men tror att det är växtvärk.

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*
    Men fy vad jobbigt! Vad bra att du åkte in och stannade i alla fall!
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:
    Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Kör försiktigt på de hala vägarna!!!
    Usch, det är min största fasa! Tur att ni klarade er oskadda i alla fall!

Själv har jag legat i soffan och slökollat på Melodifestivalen...blir ju bara sämre för varje år! Men Harry skuttade runt som bara den att jag till och med såg det på magen, så härligt! Nu börjar han bli rätt stor därinne med andra ord
  • PojkarnasMamma85
    Aikotakara skrev 2012-02-04 22:02:37 följande:
    Någon annan än mig som drömmer hemska mardrömmar?? Har drömt jättemycket hemskt på senaste tiden.. speciellt om barn och bebisar. Senast inatt drömde jag att jag vaknade av bebisskrik någonstans i huset, men allt var mörkt och jag försökte lysa med mobilen då det inte gick att tända och såg en mörk skepnad i ett av rummen.. nä fy, det var riktigt otäckt. Jag vill drömma något roligt för omväxlingens skull!
    Ja, jag har verkligen kommit in i en period då jag drömmer massa hemska,verkliga saker. Det värsta hittills är att jag vid ett par tillfällen drömt om att maken lämnat mig, men har även drömt om att alla tyckte att bebisen som kom ut inte alls skulle heta Harry Tungan ute

De är väldigt verkliga alla drömmarna men av olika "hemskhetsgrad" Tungan ute
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-02-04 22:10:02 följande:
    Dottern har blivit sjuk igen, blev ju nyss frisk kändes det som. Men det är väl sådana tider nu. Längtar till måndag då vi förhoppningsvis får vagnen vi beställt till dottern. Blir galen på den gamla, suffletten är dålig och bara åker ner hela tiden. Kul när det blåser... :/
    Ska försöka sova lite, har börjat känna bebis lite på kvällarna, små puffar sådär. Mysigt...
    Ja, visst är det besvärligt när de är sjuka hela tiden?!
    Min son har nästintill varit konstant sjuk under hösten, men nu äntligen varit frisk en månad eller två typ. Men då skulle denna nedrans höga feber komma som ett brev på posten! Skrikandes

Vad har ni för vagn nu och vad har ni beställt för vagn?
Svar på tråden Juni-barn