-
Ah okej...tack för svaret! Är det bättre med handduk då den inte absorberar lika mycket som en binda?Emma Stark skrev 2012-06-07 20:40:04 följande:De säger väl att om den blir blöt (genomblöt alltså) inom en timma så "är det" fostervatten :) Men ännu bättre är att lägga en frottéhandduk i trosorna och om den blir blöt är det vatten. -
Ah okej, har tagit bort bindan och lagt en liten frottéhandduk där istället :PEmma Stark skrev 2012-06-07 20:42:55 följande:Min barnmorska sa att flytningarna lägger sig mer ovanpå på nåt sätt på handduken medan den blir blöt av vattnet och om du åker in till förlossningen kan du ha handduken med dig för att visa att det är vatten och inte flytningar :) De vill tydligen gärna kolla på det :) -
Grattis JennieJ!
Inatt har jag haft rätt regelbundna värkar med hyffsad styrka. Började kl 00 oxh stannade upp ca 2 timmar då jag kunde sova men sen jag vaknade 6.20 så har jag haft värkar med 2-8 min mellanrum med varierande styrka. -
Pluttan skrev 2012-06-08 08:55:15 följande:Spännande. Hur känner du nu? Tycker du skulle ringa in till fl och tala om hur du kännt / känner. Det kan ju som sagt gå snabbt när det väl sätter i gång. Håller tummarna för dig.
Nu känns det som att det avtar...värkarna blir svagare och glesare
-
BF idag och har som sagt haft värkar hela natten och morgonen, men nu har det avtagit. Är dock väldigt öm i magen och får nån värk då och då. Men två gånger idag har en lite större slemklump lossnat så kanske att nåt är på g ändå. När vi färdknäppade gjorde det vid ett tillfället sjukt ont...sen gick det bra igen....undra vad det var.
-
Lycka till!Elvis Mamma skrev 2012-06-08 14:30:37 följande:Tusen tack för alla fina ord!
Det värmer! Nu har jag fått en såkallad ballong insatt, är öppen 1 cm så nu hoppas man att jag öppnar mig mer så att man kan ta hål på hinnorna. Ballongen ska sitta 7 timmar om den inte åker ur innan. Har fått världens värsta mensvärk så nu hoppas jag att de händer grejer .. Någon annan som har erfarenhet av igångsättning med ballong? -
Ja, jag vet inte vad min kropp pysslar med riktigt...nu har vi i alla fall färdknäppat två gånger på mindre än 30 minIdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 15:04:54 följande:Lycka till
!!!!!!!!!!!!!
Men herregud va du ska ha förvärkar måste vara otroligt jobbigt psykiskt att hela tiden tro att "nu kanske det e på riktigt".....men nu har du nog inte så långt kvar får man väl hoppas. När har du nästa bm besök???
Vid första stack det till något fruktansvärt ett tag...vid andra gjorde det mer eller mindre ont...känns nästan som att nåt hände därinne. Hoppas på det!
Nästa bm besök har jag på torsdag.
-
Har du några fler tips?!IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-08 15:32:32 följande:Bra där!!!!!!! Ta till alla knep du kan;)
Känns visserligen som jag provat det mesta och inget hjälper... -
Känner likadant. Har inte fått nån viktuppskattning på denna lilla krabat men med första så beräknades han väga runt 4200 g om han skulle födas kring bf-datumet och han kom 5 dagar för sent och vägde 4270 g. Andra barnet sägs ju vara större också...Lider verkligen med dig som har gått över så länge nu!Uddabus skrev 2012-06-08 19:39:36 följande:Min pojke beräknas ju väga ca 4200 på bf o det var för 8 dagar sedan som sagt,,. Hmm vart ska detta sluta -
Grattis!!mycketsaft skrev 2012-06-08 18:29:56 följande:Hej alla, i onsdags på BF föddes vår lilla dotter. Hon vägde 3770 och var 50 cm. Förlossningen gick supersnabbt så jag hann inte få bedövning men annars gick det bra :)
-
Har sovit okej inatt fast har vaknat varannan timme och kissat oxh haft en medelstark värk. Nu hsr jag rejält ont i magen. Snart får han komma!!
-
Enligt FL är nu min graviditet avslutad...om dwt ändå var så väl!
-
Cataleya skrev 2012-06-09 07:58:33 följande:Med handen på hjärtat är det nog min tur inom kort Jag har klockat värkar sedan igår. Det började här om dagen, med att jag inte kunde gå ihop med benen ordentligt, vaknade igår med samma och värre känsla, hade bara 1 värk i timmen, vilket ledde till 2 i timmen på kvällen hade jag 10 minuter mellan varje värk, och även så hela natten, så jag har "sovit" 1 timme i natt. 10 minuter är ju fortfarande väldigt länge mellan, men förhoppningsvis mot natten eller i morgon. Jag ska ringa till förlossningen strax, och höra om de iaf kan ge mig något som jag kan sova på. Är ganska trött.... Duschade, tog 1 g panodil och körde med vetekudden, men inget hjälpte. Försökte även känna efter tappen idag, men jag känner den inte längre. Hoppas... BF + 7 idag!
Hoppas verkligen det är dags för dig!! Lycka till!
-
Jaha...då är man i vecka 41 nu då (40+0)...första föddes i vecka 40+5 så jag håller tummarna att förlossningen tar fart snart!
-
Har ett enormt tryck neråt som gör riktigt ont! Ligger i soffan med vetekudden. Nån som har nåt annat tips som underlättar trycket?
-
Vad jobbigt för dig! Hoppas de kommer på nåt bra sätt att få ut bebisen! Håller tummarna för dig och stort fortsatt lycka till!Elvis Mamma skrev 2012-06-09 14:19:54 följande:Hej tjejer! Tänkte bara uppdatera hur de går efter min igångsättning. Det har nu gått ett dygn, haft konstanta verkar å sovit två timmar på två dagar trots sovdos. Värkarna gör noll verkan å jag är endast öppen 2 cm
Ska snart träffa läkaren för att göra ny bedömning om hur man ska gå till väga. Lycka till till er alla som sitter med värkar å även till er andra såklart 
-
Jag vet hur du känner dig, det är hemskt!!!LillSnurr82 skrev 2012-06-09 17:42:57 följande:Hade massa onda värkar nyss , trodde på riktigt att det var på g. Kunde liksom inte sitta ner i värkarna. Men nu har de avtagit. Får se om de dyker upp sen igen.. Hatar när kroppen bara luras..:( -
Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.
-
Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)
-
Tack för alla gratulationer! Vi mår bara bra och storebror är sjukt stolt! Berättar mer i barntråden senare!