Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-02-22 10:17:07 följande:
    Det här med pojknamn är ju såå svårt... Har ni olika alternativ eller ni har redan bestämt er??
    Vi har redan bestämt oss, men det är svårt att hitta det rätta. Men nu har vi "smakat" på Harry väldigt länge och det känns helt rätt! Hade Victor som alternativ.
  • PojkarnasMamma85

Usch vilka tråkiga svärmödrar ni verkar ha! Jag har världens bästa! Här är det nämligen min mamma som vi känner lite så inför, som ni beskriver med era svärmödrar, fast inte riktigt lika illa. Jag älskar min svärmor!

• PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-23 07:34:43 följande:
    Har sovit jätte dåligt. Har haft som växtvärk i magen hela natten. Men ibland känns det som det e tarmarna och ibland inte så jag vet inte. Kan man ha växtvärk i v 24?
    Har man inte växtvärk under hela graviditeten men mer eller mindre?
    Jag har haft ordentlig växtvärk de senaste dagarna och är i vecka 24+5 idag.
  • PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-23 11:18:22 följande:
    försöker tänka på pojknamn som passar till Ebba har ni några förslag??
    Nu är jag rätt partisk men jag tycker att Ebba och Oscar klingar fint
    Annars passar Erik, Max, Olle, Frej...finns massor, frågan är bara vad ni vill ha för sorts namn.
  • PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-23 11:38:35 följande:
    ett rätt ovanligt  namn men ändå lätt å säga.. Innan har vi varit inne på memphis men jag vill inte ha de tycker inte de passar..
    Då kommer jag bara spontant på Didrik, efter det underbara barnprogrammet när jag var liten :-P
    JennieJ skrev 2012-02-23 11:49:28 följande:
    Måste berätta att min lilla kille där inne har hicka ca en gång i timme och varje gång är han nära "snipan" och känns så grymt konstigt när de "vibrerar" till då och då! Fler som känner samma sak?
    Ja, det är grymt obehagligt! Min lille envisas med att vara därnere och greja hela tiden, framförallt när jag sitter ner.
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-23 20:18:46 följande:
    Pojkarnasmamma85- ja jag har varit helt sjukskriven sen ja va i vecka 12. Är vääääldigt uttråkad om dagarna. Ligger mest i soffan o vilar. Gör ja lite för mycket en dag så får ja jätte mycket sd. Läkarna har sagt att ja kommer vara helt sjukskriven tills bebisen kommer... Så de e bara att hålla ut o tänka att det är för bebisens skull även om fe är väldigt tråkigt o nästan deprimerande att inte kunna vara som vanligt.
    Jag har varit sjukskriven sen början på januari, hade 2 veckors semester innan det. Oftast tycker jag att det går riktigt bra men ibland blir jag totalt nere. Jag kommer också vara sjukskriven fram till förlossningen, känns ibland psykiskt tungt. Känns ännu värre nu när vårsolen börjar komma fram och jag inte kan ta sonen till lekparkerna. Men men, drygt 3 månader kvar.

Kommer ju bli en bebis till slut
  • PojkarnasMamma85

När jag skjutsade sonen till förskolan och skulle kliva ur bilen så fick jag grymt ont i ischisasnerven i höger baksida lår. Kunde knappt gå! Tur man har kryckor Tungan ute Men nu har det fasiken blivit ännu värre, gör jätteont även när jag sitter ner. Att resa sig upp går knappt...Gah!

Kan det inte bli juni snart, eller åtminstone maj!

• PojkarnasMamma85
    Dancia skrev 2012-02-24 10:28:42 följande:
    Pojkarnasmamma85: Usch, vet hur det känns :(. Ett tips när du går i och ur bilen är att svänga med båda benen samtidigt och ställa dig upp med knäna ihop. Det underlättar lite.
    Tack för tipset men det gör jag redan!
Svar på tråden Juni-barn