Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Lina007 skrev 2012-02-06 21:59:29 följande:
    Någon fler som det börjat rinna till lite smått ur brösten för? :-P Upptäckte det tidigare när jag duschade att det visst hade börjat nu.
    Än så länge läcker de inte men det går utan problem att trycka ut några droppar. Får lätt små små typ finnar på vårtgården och när jag klämde en sån upptäckte jag det .

Jag har dessutom emellanåt väldigt ont i brösten, typ svider och värker! Nästan som när mjölken rinner till.
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-02-07 09:43:59 följande:
    Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!
    Usch, vad tragiskt och jobbigt!
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-02-08 08:49:18 följande:.
    På tal om nåt annat, någon som fått hem blanketter för jämställdhetsbonus? Blir fasen inte klok på det!
    Ja...jag fattade ingenting. Kunde tydligen söka för 3 månader....äsch, jag struntar nog i det, får se om jag kollar lite närmare på det senare.
  • PojkarnasMamma85
    gizmolarson skrev 2012-02-08 12:10:31 följande:
    Ni med pojkar i magen, har ni fått någon rand ? Jag har inte fått, fick rätt tidigt med mina två flickor, iof hade inte randen försvunnit riktigt mellan grav.
    Ingen rand här än så länge, med första sonen fick jag en synlig rand nedanför naveln i vecka 22. Får se om/när jag får någon denna gången.
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-08 13:32:31 följande:
    Så nu var jag klar och jag hade en lång helt sluten tapp på mer än 50 mm så hon tyckte jag kunde helt pusta ut! Hon skämta även och sa "kan lova dig att du kommer inte födda innan vecka 35 och skulle du detta får du gärna strypa mig för så säker är jag" sicken härlig bm på 50+ ;)
    Vad härligt! Grattis!
  • PojkarnasMamma85

Tack för påminnelsen om omega 3, åt jag med sonen också. Dock är jag generellt sätt väldigt dålig på att komma ihåg mina tabletter denna gången...alltså ACOs gravidtabletter kör jag också med. Måste komma igång med dem igen så kanske jag mår bättre.

• PojkarnasMamma85

Vi är lite lata ibland så spjälsängen hann aldrig plockas bort :P Ställde den i vårt sovrum när sonen fick sin juniorsäng och där står den än

VI har också verkligen allt vi kan tänkas behöva till lille Harry, men lite nytt i klädväg blir det nog

• PojkarnasMamma85

Nu är inte det här alls på samma sätt för mig, men på tal om att inte få flagga etc. För mig blev det en otrolig chock att gå miste om grattisbrickan, nålen (som visar vad vi fick) och att inte få delta i första vägning, blöjbytet och påklädningen. Det vill jag allra helst inte missa en gång till!

• PojkarnasMamma85
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-09 21:51:57 följande:
    Nu är inte det här alls på samma sätt för mig, men på tal om att inte få flagga etc. För mig blev det en otrolig chock att gå miste om grattisbrickan, nålen (som visar vad vi fick) och att inte få delta i första vägning, blöjbytet och påklädningen. Det vill jag allra helst inte missa en gång till!
    Men jag skattar mig lycklig som fick en frisk och kry liten gosse såklart!
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma: Stort grattis till lilla barnbarnet!

Idag fyller maken 30 år, men firar lugnt och stilla hemma. Blir kalas imorrn kväll, har stått hela eftermiddagen och lagat mat...ont är bara förnamnet! Har fått rejäla problem med ischiasnerverna nu också *suck*
Svar på tråden Juni-barn