Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Idag ska jag åka och köpa kryckor. Höll inte på att ta mig ut ur affären (den lilla affären) idag när jag handlade lite för morgondagens frukost då mina föräldrar ska sova över här. Blir ingen mer vattengympa då den bara gjort mig sämre tyvärr.

• PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-02-17 10:15:56 följande:
    Har du pratat med sjukgymnast? För vad jag vet ska man få låna kryckor.. Jag har ett par sen tidigare och använder dem flitigt när jag är ute...
    Ja, jag pratade med sjukgymnasten idag och på min vårdcentral får man tydligen inte låna utan enbart köpa. Men det var inte jättedyrt som tur var.
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-17 10:42:14 följande:
    Lika här med kryckor. Det är bara att köpa själv men de kostar typ 200 och då har man ju sen om man behöver de senare. Landstinget här lånar inte ut för de får aldrig tillbaka några.

Jag är i v 25 på söndag! Nu börjar det hända något med veckorna igen! Ska till bm på måndag och ta upp lite olika saker, är rädd för förlossningen faktiskt. Trodde inte jag skulle vara det, men det är jag. Hoppas på hjärtljudslyssning också såklart
    Här skulle de kosta 160 kr st. Hoppas de kommer underlätta!

Imorrn går jag in i vecka 25 och magen är stor som jag vet inte vad :-P Ser fram emot bm besöket på måndag, ska prata om att jag vill ha planerat snitt då.
  • PojkarnasMamma85

Kryckorna var lite dyrare än väntat men det spelar ingen roll om de faktiskt hjälper. Känns som att de kommer hjälpa! Så ja, då var man ägare till ett par kryckor då och man känner sig riktigt invalid...

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:06:54 följande:
    Är det bara för mig det känns som att mitt blygdben blivit misshandlat med ett baseballträ?!
    Nej, så känns det för mig med idag!
    Men skaffade kryckor idag och det underlättar faktiskt!
  • PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:06:54 följande:
    Är det bara för mig det känns som att mitt blygdben blivit misshandlat med ett baseballträ?!
    Plus att jag faktiskt tycker att stödbältet gör det hela något bättre.
  • PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:44:03 följande:
    Jag har funderat på att göra det också, dels för att jag har så ont att jag måste få hjälp att bli utknuffad ur sängen på morgnarna och sen denna smärta under dagarna.
    Måste man ha varit till en sjukgymnast först för att få det dokumenterat att kryckor behövs, så det inte skulle bli några frågetecken eller för att de kanske tycker man borde "klara" viss smärta?
    Man vet ju aldrig med vissa...

Gör man annat än gnäller nu över alla ens krämpor? :-P
    Man får gnälla, men jag tycker inte att du gör det! Man måste ju få tala om hur det är och hur man känner sig!

Jag har fått mina kryckor via sjukgymnasten, jag ringde bara och sa att jag ville ha det så fick jag det typ. Ring till en sjukgymnast och hör! Min är väldigt förstående.

Jag anser att man ska försöka utesluta så mycket smärta man kan, men smärtfri kommer man ju aldrig vara så länge man har foglossning. Förhoppningsvis släpper det sen när barnet har kommit!
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-18 14:02:14 följande:
    Tappen va opåverkad och nu e ja hemma igen. Även om man blir rädd så är det så skönt att det ger med sej o att bebisen verkar vilja stanna kvar i magen :)
    Nu e de soffan som gäller några veckor till. Skönt iaf att ja får åka på kontroll varje tisdag. Men som ja skrev tidigare så kommer ja säkert få åka in o ut pga av täta sammandragningar men de e bara o hoppas på det bästa :)
    Vad jobbigt för dig/er! Men skönt att det verkar vara under kontroll och att sjukvården håller koll på er! Hoppas du får vänta ytterligare x antal veckor på att få träffa bebisen!

Tiden går rätt fort på nåt sätt, fast långsamt på ett annat...är i alla fall redan i vecka 25 (24+0) idag
  • PojkarnasMamma85

När jag satt på toa och gjorde nr 2 fick jag groteskt ont i "bebismagen". Gick och lade mig efter toabesöket och det gick inte över. Kändes som en enda lång sammandragning fast liksom inte ändå, mer bara ont typ. Fick ta en Alvedon och sätta mig i duschen, duschade riktigt varmt tills vattnet tog slut. Nu sitter jag här och det känns som att det börjar bli lite bättre, men det gör fortfarande ont och känns helt öm i nedre delen av magen. Vet inte vad det är, känns inte som växtvärk och inte som vanliga sammandragningar heller. Är liksom ingen kram, bara molande ont fast nedre delen av magen känns spänd.

Jag hoppas på att det går över nu när jag ska lägga mig i soffan och kolla på Melodifestivalen.

Svar på tråden Juni-barn