Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Inatt har vi suttit på akuten med vår 2-åriga son. Blev konstaterat att han har öroninflammation. Fick välja om vi ville ha antibiotika eller inte (ansågs inte direkt nödvändigt egentligen) men vi valde att ta det. Försökte ge honom första dosen nu till lunch...gick inte! Eller han fick kanske i sig halva mängden. Vet av erfarenhet att det smakar salva och inte alls gott...men känns som att det kanske inte är hela världen eftersom vi ändå själva fick välja om vi skulle ta medicinen eller inte.

Harry sparkar som bara den stundtals nu, är så roligt! :) Maken har känt honom fler gånger också, med vår första son kunde han inte känna förns vecka 30 eller nåt då Oscar vägrade sparka så fort någon annan än jag höll handen på magen. Harry verkar lite givmildare :P

• PojkarnasMamma85

Jag är också omföderska men pga lite små komplikationer av slutet av förra graviditeten så kommer jag få gå på tätare kontroller. Skrev in mig runt vecka 10 och ska på mitt andra besök i vecka 25, därefter tre veckor till nästa kontroll och sen tror jag att det blir två veckors intervaller.

• PojkarnasMamma85

Är det någon som har nåt bra tips på hur jag ska få i min 2-åriga son flytande Kåvepenin?

Det smakar ju fruktansvärt illa! Har försök nr 1 hällt i honom den som den är, fick i sig halva ungefär men höll på att kräkas efteråt så massor att dricka såklart! Försök nr 2 blandat med sylt och fil, gick inte alls!

• PojkarnasMamma85

Tack för alla tips! Blir nog att försöka inskaffa en sån där spruta eller att försöka hitta något att blanda med som gömmer smaken.

• PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-05 21:49:31 följande:
    Pojkarnasmamma - ja den sprutan var helt underbara här iaf, hoppas verkligen den funkar för er. Om han dricker saft kan du kanske försöka muta lite att om han tar medicinen så får han saft eller kanske en kaka eller något efteråt. Kanske inte helt rätt, men ibland är alla sätt bra
    Får försöka på alla sätt imorrn, annars skiter jag i det. Var ju inte livsviktigt enligt läkaren, trumhinnan ska väl spricka oavsett.

Ikväll fick han dessutom en allergisk reaktion av kiwi. Han åt flera stycken och vi tyckte det var bra då han knappt ätit nåt på ett par dagar. Men efteråt skrek han som en gris och pekade på tungan. Det gjorde verkligen skitont på honom stackaren! Vi försökte göra allt för att lindra, vatten, läsk, glass etc. Efter 1 timme lugnade han ner sig och sen har han inte visat några andra symtom på allergi som tur var.
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 21:51:14 följande:
    Skönt å höra att jag inte är den enda med massa flytningar, ibland blir man ju lite orolig å förvånad över dess mängd men antar att det är fullt normalt!
    Det är verkligen MASSA flytningar här också! Ibland så mycket att jag nästan tror att vattnet gått...
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 22:04:27 följande:
    Idag har jag mått illa å varit super känslig hela dagen, känt konstiga lukter å spydde när jag skulle plocka i diskmaskinen har inte mått illa alls sen vecka 9, märkligt att de kan komma tillbaka bara sådär., någon mer som varit med om det? Säkert bara för att jag säger till alla att jag mår så bra å knappt mått illa denna graviditet tji fick jag!
    Jag fick så för några veckor sedan (är i vecka 23 (22+1) idag). Helt plötsligt spydde jag flertalet gånger under dagen, men som tur var försvann det redan dagen efter. Dock satt det lätta morgonillamåendet kvar några dagar. Sen dess har jag inte lidit av något illamående alls!
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 22:06:31 följande:
    Pojkarnasmamma85: va skönt å höra för jag får också ofta för mig att vattnet plötsligt börjat gå men antar att det är normalt då alltså så himla äckligt bara! Känns som man inte vill göra annat än att duscha
    Instämmer helt! Inte trevligt alls. Men tydligen väldigt normalt, hade mycket förra graviditeten också men inte så här mycket!
  • PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-02-06 10:28:56 följande:
    Hoppas att det hjälper med sprutan för er .
    Jag är en sån mamma som aldrig ger mina barn penecellin om det inte verkligen behövs. Men dom har aldrig fått för tex öron. Öron inflammation läker ut av sig själv därimot kan det vara bra att ge alvedon då det oftast är smärtan och trycket som är det jobbiga.
    Har inte haft möjlighet att åka och hämta någon spruta, försökte med stark saft och godismut...fick i honom knappt hälften. Men som du säger sägs det ju att öroninflammation läker av sig självt efter 2 års ålder och han är ju precis 2 år. Idag mår han mycket bättre i alla fall, på ont och gott Han får Alvedon när han verkar ha ont, så det löser sig nog. Spricker alltid trumhinnan vid öroninflammation? Hur lång tid tar det innan den gör det? Hur länge bör jag ha honom hemma?
  • PojkarnasMamma85

Jag börjar se ett mönster nu på Harrys sömn/vakentid Han är vaknar den här tiden, sen sover han oftast på eftermiddagen och sen håller igång tidig/sen kväll och ibland så pass på natten att jag vaknar av det eller inte kan somna :P Känns igenom från förra graviditeten

• PojkarnasMamma85
    Ange8608 skrev 2012-02-06 12:49:34 följande:
    jag ser med ett mönster men jag hoppas dock inte de mönstret stämmer när han är född, han är vaken tidig förmiddag å sparkar alltid som mest mellan 22-03 ibland kan jag inte somna pga sparkarna så jag hoppas de ändras;)
    När jag väntade Oscar hoppades jag likadant, dessvärre stämde det väldigt bra :-P Men vi ändrade hans dygnsrytm rätt snabbt sen sov han hela nätter utan mat från 2 månaders ålder
Svar på tråden Juni-barn