• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Cataleya skrev 2012-04-27 09:14:55 följande:
    Ja, det är väl för hon ska se så mammsen är på sin vakt. Haha. :)

Jag börjar också bli nervös inför förlossningen, varje dag när jag tänker på hur dagarna sjunker så pirrar det i magen. Haha! Men ut ska dom ju.. =)
    Men du har ju gjort det för, så du vet ju vad du har att vänta. ( skönt det, eller kanske inte ? : )
    JO men det känns bra men ändå så har man lixom glömt bort. Men när första riktiga värken kommer så vet jag att allt kommer tillbaka. Bara man får bar barnmorskor så kommer det gå fin fint. Det är ju en sjukt härlig upplevelse och visst känns det men det magiska är att så fort bebis är ute så försvinner ju all smärta. Visst är man öm och så men det är ju ingenting när man håller i sin bebis.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:11:53 följande:
    Åh idag gör det ONT i fogar och ljumskar. Jag som hade tänkt åka en sväng till IKEA å köpa lite småsaker till hemmet. Lite tyg till sängkläder och gardiner till barnens rum. Det blir nog till att ta på stödbältet tror jag.
    Det är dagar som dessa som jag blir så hederligt trött på att vara gravid. Det värker hela tiden och man vill typ börja grina som ett litet barn.
    Men det är ju inte långt kvar nu. V 34 på måndag och jag gissar att han kommer senast V37 så det e bara att bita ihop.

Börjar bli lite små pirrig inför förlossningen. Jag har bara haft positiva upplevelser men man nojjar ju ändå lite. Vet ju att det gör jäkligt ont när det väl drar igång men får väl vara glad att jag föder snabbt. Även om det då blir ganska intensivt.

Ska ju bli fint väder nu i helgen och början av nästa vecka. Det hjälper i alla fall lite när man går å  suckar å stönar åt allt annat. 

Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.
    Visst bor du i Stockholm?

Vilket sjukhus har du som plan att föda på?
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:21:36 följande:
    Visst bor du i Stockholm?

Vilket sjukhus har du som plan att föda på?
    Japp jag bor i stockholm. Jag ska föda på KS. Har fött mina tre tidigare där samt att vi låg på Neo där i 3 mån förra sommaren. Jag har bara bra att säga om det sjukhuset. Så jag känner mig väldigt trygg. 
    Vart ska du föda??? 
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:23:58 följande:
    Japp jag bor i stockholm. Jag ska föda på KS. Har fött mina tre tidigare där samt att vi låg på Neo där i 3 mån förra sommaren. Jag har bara bra att säga om det sjukhuset. Så jag känner mig väldigt trygg. 
    Vart ska du föda??? 
    Härligt att höra, lär väl vara dit dom ringer om det är fullt på Danderyd när vi väl ska föda...

Känner att får jag inte föda enligt danderydsmodellen på Danderyd, då kvittar det vart jag får föda nånstans...
  • Cataleya
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:20:40 följande:
    JO men det känns bra men ändå så har man lixom glömt bort. Men när första riktiga värken kommer så vet jag att allt kommer tillbaka. Bara man får bar barnmorskor så kommer det gå fin fint. Det är ju en sjukt härlig upplevelse och visst känns det men det magiska är att så fort bebis är ute så försvinner ju all smärta. Visst är man öm och så men det är ju ingenting när man håller i sin bebis.
    Du beskriver det så magiskt! Jag är inte speciellt rädd för förlossningen, utan bara fjärilar i magen av vad vi har att vänta oss, att bli 3.  Kvinnan är ju ändå gjord för att kunna föda barn, och det är ju inte alla som har den förmånen att kunna, så det är ju en riktigt gåva :)
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:26:20 följande:
    Härligt att höra, lär väl vara dit dom ringer om det är fullt på Danderyd när vi väl ska föda...

Känner att får jag inte föda enligt danderydsmodellen på Danderyd, då kvittar det vart jag får föda nånstans...
    Vet inte vad danderydsmodellen är??? Men har vänner som fött där och dom har varit supernöjda.
    Undrar om det är många som ska föda i juni. Jag vet att April brukar vara en sån månad som många föder i men har ingen koll på juni i år.
    Hoppas verkligen att du får plats. Jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fulltFörvånad, men när man hört på nyheterna så saknas det ju jäkligt mycket sjuksköterskor till sommaren. Hoppas det ser bättre ut med barnmorskor. 
  • LillaGrynet

Någon mer än jag som ska föda i Borås? Börjar bli orolig.. Är ju ont om läkare på förlossning/neo här.. 4 st som sagt upp sig.. Känns ju tryggt.. Not!!

• Zvartaliljan

Men åh dumma fl...allt kommer ju inte med!! Idag har barnen varit här o hälsat på sin lillebror, de fick ju bara se honom men man såg hur Maia sken som en sol