• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Idag har barnen varit här o hälsat på sin lillebror, de fick ju bara se honom men man såg hur Maia sken som en sol, Mateo brydde sig inte direkt...han ville bara komma till mig och blev så förkrossad när jag inte tog honom men jag klarar ju absolut inte att bära hnom, väger 16kg, o inte heller sitta med honom i famnen då han säkert skulle trycka mot såret. Men det skär i hjärtat o behöva mota bort honom o se honom så ledsen och förtvivlad han förstår ju verkligen inte varför, vilken 2-åring gör det liksom? I övrigt var det ytterligare en hemsk natt med mycket smärtor och morfin men nu mår jag aningen bättre och nu vid 10 ska jag få gå ner och lägga min lille pojk till bröstet för första gången, Gud vad jag längtar

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-27 09:35:27 följande:
    Men åh dumma fl...allt kommer ju inte med!! Idag har barnen varit här o hälsat på sin lillebror, de fick ju bara se honom men man såg hur Maia sken som en sol
    Åh va roligt. Hur går det för er??? Mår han bättre???? Mår du bättre???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:30:29 följande:
    Vet inte vad danderydsmodellen är??? Men har vänner som fött där och dom har varit supernöjda.
    Undrar om det är många som ska föda i juni. Jag vet att April brukar vara en sån månad som många föder i men har ingen koll på juni i år.
    Hoppas verkligen att du får plats. Jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fulltFörvånad, men när man hört på nyheterna så saknas det ju jäkligt mycket sjuksköterskor till sommaren. Hoppas det ser bättre ut med barnmorskor. 
    Danderydsmodellen är en metod för att minska risken för en långdragen förlossning och är inriktad mot förstföderskor och de som blivit snittade vid första förlossningen eftersom omföderskor oftast har en snabbare progress. Man planerar aktivt och är aktiva i förlossningsförloppet med olika tekniker och metoder för att det ska gå snabbt, men ändå vara så naturligt som möjligt. Och sen hög närvaro av personal, man lämnas aldrig ensam på rummet med enbart sin anhörig...

www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Danderyds-forlossning/Infor-forlossningen/Danderydsmodellen1/

Sambon och hans ex födde sitt barn där enligt den metoden och var supernöjda...

Enligt mina kontakter i branschen så är det ingen brist på barnmorskor vad jag fått höra och det är inte lika många barn beräknade att födas i juni som det brukar vara.. Man har ju ganska god koll över det eftersom 99% är inskrivna på en mödravårdscentral..
  • stjärnfrukt
    LillaGrynet skrev 2012-04-27 09:33:29 följande:
    Någon mer än jag som ska föda i Borås? Börjar bli orolig.. Är ju ont om läkare på förlossning/neo här.. 4 st som sagt upp sig.. Känns ju tryggt.. Not!!
    Är det sant?!?!?! Känns väldigt OTRYGGT! Då undrar man ju direkt varför... Fy det skulle du inte skrivit för nu blev jag nervös :P
  • LillaGrynet

Stjärnfrukt: Ja, det är sant o stått om i tidningen Borås Tidningen.. Juni har dem löst med läkare men juli o aug är fortfarande osäkert.. Dem letar aktivt efter läkare å i värsta fall kan dem tvingas stänga i sommar.. Usch är oxå nervös å känner mig inte trygg med det

• Dancia

Zvartaliljan: förstår att det känns jättejobbigt när du inte kan hålla dina barn :(. Men vad skönt att du äntligen ska få hålla och amma lillebror.

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:06:36 följande:
    Den var ju superbra. Jag vart däremot lite besviken på att hon inte pratade om Danderydsmodellen. Jag har vart helt inne på den efter vad min sambo berättat om hans senaste förlossning. Och så får man höra att dom inte aktivt använder sig av den just nu... Det vart jag lite besviken på, ska prata med min barnmorska om det vid nästa besök...
    Aha jag har aldrig hört talas om det..men det kanske går att googla? Jag kollade runt lite men kände inte igen ngn från berga :P.
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-27 09:42:04 följande:
    Danderydsmodellen är en metod för att minska risken för en långdragen förlossning och är inriktad mot förstföderskor och de som blivit snittade vid första förlossningen eftersom omföderskor oftast har en snabbare progress. Man planerar aktivt och är aktiva i förlossningsförloppet med olika tekniker och metoder för att det ska gå snabbt, men ändå vara så naturligt som möjligt. Och sen hög närvaro av personal, man lämnas aldrig ensam på rummet med enbart sin anhörig...

www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Dandery.../

Sambon och hans ex födde sitt barn där enligt den metoden och var supernöjda...

Enligt mina kontakter i branschen så är det ingen brist på barnmorskor vad jag fått höra och det är inte lika många barn beräknade att födas i juni som det brukar vara.. Man har ju ganska god koll över det eftersom 99% är inskrivna på en mödravårdscentral..
    Låter ju jätte bra ju. Jag blev heller aldrig lämnad ensam på rummet men det var nog för att jag har varit öppen nästan helt redan när jag kommit in. Och i kryst skedet blir man ju lixom inte lämnad.
    Jag hoppas på en snabb och smidig förlossning med endast lustgas. Och mycket stöd och hjälp i kryst skedet så att jag slipper spricka så mycket.
    Min bebis är ju inte beräknad att vara så stor, ligger på mitten kurvan. Men det hänger ju ganska mycket på hur stort huvudet är. Hoppas hoppas på lagom omfång :) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618