IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:30:29 följande:
Vet inte vad danderydsmodellen är??? Men har vänner som fött där och dom har varit supernöjda.
Undrar om det är många som ska föda i juni. Jag vet att April brukar vara en sån månad som många föder i men har ingen koll på juni i år.
Hoppas verkligen att du får plats. Jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fullt

, men när man hört på nyheterna så saknas det ju jäkligt mycket sjuksköterskor till sommaren. Hoppas det ser bättre ut med barnmorskor.
Danderydsmodellen är en metod för att minska risken för en långdragen förlossning och är inriktad mot förstföderskor och de som blivit snittade vid första förlossningen eftersom omföderskor oftast har en snabbare progress. Man planerar aktivt och är aktiva i förlossningsförloppet med olika tekniker och metoder för att det ska gå snabbt, men ändå vara så naturligt som möjligt. Och sen hög närvaro av personal, man lämnas aldrig ensam på rummet med enbart sin anhörig...
www.danderydssjukhus.se/Om-ditt-besok/Danderyds-forlossning/Infor-forlossningen/Danderydsmodellen1/
Sambon och hans ex födde sitt barn där enligt den metoden och var supernöjda...
Enligt mina kontakter i branschen så är det ingen brist på barnmorskor vad jag fått höra och det är inte lika många barn beräknade att födas i juni som det brukar vara.. Man har ju ganska god koll över det eftersom 99% är inskrivna på en mödravårdscentral..