• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi

Kom att tänka på en sak nu på morgonen.
    I och med att jag fått mensvärk och ilningar/sammandragningar har Minis bökande ändrat karaktär. Förut låg han och tryckte under revbenen på högersida. När han rör sig nu hugger det istället i nedre delen av magen och det ger molvärk och mensvärk när jag rör sig. Kan det vara så att han fixerat sig nu och magen börjar sjunka redan nu? (är i v.34+0 idag)

• PojkarnasMamma85
    Tesssi skrev 2012-04-27 08:10:17 följande:
    Kom att tänka på en sak nu på morgonen. I och med att jag fått mensvärk och ilningar/sammandragningar har Minis bökande ändrat karaktär. Förut låg han och tryckte under revbenen på högersida. När han rör sig nu hugger det istället i nedre delen av magen och det ger molvärk och mensvärk när jag rör sig. Kan det vara så att han fixerat sig nu och magen börjar sjunka redan nu? (är i v.34+0 idag)

Så kan det absolut vara! Känner likadant nämligen. Jämförde magen med magbilden som jag tog för 7 dagar sen och magen har sjunkit och blivit toppigare. Jag är i vecka 33+6 idag. Är visserligen omföderska så det är väl tidigt för honom att fixera sig men jag tror ändå att det är det han gjort. Frågan är dock om han nu är fixerad eftersom magen sjunkit så...betyder det att förlossningen närmar sig?
  • Cataleya
    Tre Flickor skrev 2012-04-26 18:41:15 följande:
    Hur har det gått? Ringde du in?
    Hoppas att det bara var något tillfälligt! 
    Det gick bra, tack för du frågar! Åkte in och gicetvis direkt när jag fick ctg uppkopplat så vaknade hon till som bara den. Så himla typiskt. Men var ändå skönt att få det kollat! :) 
  • NinnaBus

Min pappa är lite rolig...
    Pratade med honom nyss och han frågade hur det var.
    Sa att jag var trött för att jag sovit dåligt inatt.
    Fogarna har gjort ont så jag har bara vridit och vänt på mig halva natten.
    Han blev tyst några sekunder och sa sen:
    -Men du vet att de har fogmassa på byggvaruhandeln.

Han ska då alltid skoja till det...
    Vi har nog samma typ av torra humor han och jag. Måste vara ärftligt tror jag        

• Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-27 08:27:30 följande:

Så kan det absolut vara! Känner likadant nämligen. Jämförde magen med magbilden som jag tog för 7 dagar sen och magen har sjunkit och blivit toppigare. Jag är i vecka 33+6 idag. Är visserligen omföderska så det är väl tidigt för honom att fixera sig men jag tror ändå att det är det han gjort. Frågan är dock om han nu är fixerad eftersom magen sjunkit så...betyder det att förlossningen närmar sig?
    Åh, va skönt att det känns lika för någon annan - då har jag inte inbillat mig.

Jag hoppas att mensvärken ger med sig nu när jag har en långhelg att vila på. Sen är det bara 11 arbetsdagar kvar innan jag går hem.
  • Emmelie Lindén

Det är äntligen helg, FREDAG och långledig, börjar jobba på ons. Så är de bara 11 arb. dagar kvar!!!

Hoppas solen är här för att stanna, de har regnat hela veckan!

Har haft ett sånt tryck ner, men lillasyster är inte fixerad eller ligger med huvet ner.

Va hos BM i ons, alla värden va bra, +8 kg,  v.32.

ÅH va jag längtar efter lillen nu!!

Önskar alla en trevlig fredag och helg. Kram

• lycka 4

Mensvärken kom som ett brev på posten igår kväll, inte något jätte jobbigt men jag hoppas att förvärkarna inte ska starta nu.

Drömmer så mycke oroligt på nätterna om mitt kejsarsnitt så jag blir alldeles matt =(
    Jag är ju jätte rädd för snitt och det är därför som jag sover mig igenom dom. Tycker att denna grav har varit helt ok brukar nämligen må dåligt över detta redan från ett tidigt stadie. Usch usch å fy. Hoppas iallfall att jag får ett snitt datum inom kort , dom hade vårdplanering på huddinge sjukhus i onsdags så jag hopas att bm där kanske satte ett datum, skulle vara sååå skönt .

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-26 22:50:06 följande:
    Idag var jag på föreläsning om förlossning och eftervård på Danderyds sjukhus.

En del hade man hört på föräldrautbildningen men lite var ju ändå nytt. Kul att höra lite om hur rummen ser ut å vad det finns där inne osv...å roligaste var nog att lyssna på eftervården på patienthotellet det är ju det man ser fram emot när allt är över.
    Båda kvinnorna som föreläste verkade ju hur gulliga som helst så är alla som dem så kommer man ju att känna sig trygg på BB iaf...
    Den var ju superbra. Jag vart däremot lite besviken på att hon inte pratade om Danderydsmodellen. Jag har vart helt inne på den efter vad min sambo berättat om hans senaste förlossning. Och så får man höra att dom inte aktivt använder sig av den just nu... Det vart jag lite besviken på, ska prata med min barnmorska om det vid nästa besök...
  • IdaElinLivia040611

Åh idag gör det ONT i fogar och ljumskar. Jag som hade tänkt åka en sväng till IKEA å köpa lite småsaker till hemmet. Lite tyg till sängkläder och gardiner till barnens rum. Det blir nog till att ta på stödbältet tror jag.
    Det är dagar som dessa som jag blir så hederligt trött på att vara gravid. Det värker hela tiden och man vill typ börja grina som ett litet barn.
    Men det är ju inte långt kvar nu. V 34 på måndag och jag gissar att han kommer senast V37 så det e bara att bita ihop.

Börjar bli lite små pirrig inför förlossningen. Jag har bara haft positiva upplevelser men man nojjar ju ändå lite. Vet ju att det gör jäkligt ont när det väl drar igång men får väl vara glad att jag föder snabbt. Även om det då blir ganska intensivt.

Ska ju bli fint väder nu i helgen och början av nästa vecka. Det hjälper i alla fall lite när man går å  suckar å stönar åt allt annat. 

Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Cataleya
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:11:53 följande:
    Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.
    Ja, det är väl för hon ska se så mammsen är på sin vakt. Haha. :)

Jag börjar också bli nervös inför förlossningen, varje dag när jag tänker på hur dagarna sjunker så pirrar det i magen. Haha! Men ut ska dom ju.. =)
    Men du har ju gjort det för, så du vet ju vad du har att vänta. ( skönt det, eller kanske inte ? : )

35 dagar kvar