• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Dancia- nämen gud vad jobbiga tider! Det förstår jag att gjorde säker på att byta, känns ju knappt nödvändigt att lämna dem då! Man hinner ju definitivt inget hemma under den tiden. Melvin är också på det minsta dagiset här med bästa personalen, trivs kanon!

Jag får som sagt ha vilka tider jag vill nu och har måndag-torsdag 9-15. Sen när han blir 15 timmars blir det tisd-tors 9-14. Men sambon kommer ju vara hemma några månader så det blir inte för ens efter sommaren.

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-04-30 10:34:38 följande:

Va? Det låter konstigt, båda får ju vara hemma efter en förlossning oavsett hur förlossningen har gått till. Om det handlar om en längre tid kan han väl ta vanliga föräldradagar? Det kanske är just skillnaden mellan vab och fd de klabbar med.
    Ja man kan ta fd men jag menar att man borde få vara sjukskriven och vårda barn och inte "slösa" på fd när man är sjuk. Så var det förr ;) Men men det ordnar sig
  • gammelmamma

De tio dagarna är inga problem men de sa att jag inte fick lyfta mer än bebisens vikt den första månaden. När de andra var små fick pappan vabba om mamman var sjuk. Jag vet med tredje fick jag svår livmodersinflammation, och jättebesvärlig mjölkstockning vid olika tillfällen. JAg låg med hög feber och var riktigt dålig, då fick han vara hemma med de andra två. Å andra sidan hade man ju inte syskonen på dagis då.
    På dagiset vår dotter är på är de helt fantastiska, vi får välja vilka 15 timmar hon ska vara. JAg funderar på 9.30 - 14.30 mån, onsd och tord. Tisdagar ha vi babycafe här och då är bara barn under 1 år välkomna. Onsdag och fredag är det fralla för alla med lek och sång. Jag vill inte stressa i väg på morgonen, tycker det brukar vara svårt att bli klar med en liten bebis. Vet inte, jag har aldrig haft de andra på förskola när jag har varit hemma och gravledig, får se hur det känns  

• Dancia
    zenoble skrev 2012-04-30 10:59:42 följande:
    Dancia- nämen gud vad jobbiga tider! Det förstår jag att gjorde säker på att byta, känns ju knappt nödvändigt att lämna dem då! Man hinner ju definitivt inget hemma under den tiden. Melvin är också på det minsta dagiset här med bästa personalen, trivs kanon!

Jag får som sagt ha vilka tider jag vill nu och har måndag-torsdag 9-15. Sen när han blir 15 timmars blir det tisd-tors 9-14. Men sambon kommer ju vara hemma några månader så det blir inte för ens efter sommaren.

Precis, ja det blir samma här :). Tis-torsd 9-14. Känns mycket bättre med de tiderna. De börjar den 21 Augusti så det blir verkligen långledigt eftersom de är lediga med mig nu när jag är sjukskriven och i juni är jag mammaledig fram till bebis kommer :).
  • zenoble
    Dancia skrev 2012-04-30 11:31:28 följande:

Precis, ja det blir samma här :). Tis-torsd 9-14. Känns mycket bättre med de tiderna. De börjar den 21 Augusti så det blir verkligen långledigt eftersom de är lediga med mig nu när jag är sjukskriven och i juni är jag mammaledig fram till bebis kommer :).

Blir nog samma här, att han börjar igen mitten av augusti, så då har han förmodligen lärt känna lillbrorsan bra.. :)
  • Annelie81

36 dagar kvar....börjar få riktiga förvärkar nu...trodde jag skulle föda på ett café igår...ha ha, stod och andades genom värkar där inne...ha ha folk glodde kan jag säga. De släppte som tur va....Inga värkar idag men ack så trött.
    Är inte riktigt klar - har inte löst skötbords frågan ännu. Vi bor ganska trångt och inte ens skötbordet "sniglar" från ikea får plats på vår toalett. Ett skötbord på badkaret går bort då det känns alldeles för rangligt...sen vill jag ha förvaringsmöjligheter med blöjor och salvor snygg ordnat....suck....

• NinnaBus

Min yngsta börjar förskoleklass till hösten.
    De gjorde om tiderna förra året så nu går förskoleklassbarnen samma tider som skolbarnen. (har med skolbussarna att göra) Och så har de några fler lediga dagar istället...
    Tror det kommer bli jättebra. Då går bägge de stora samma tider så det blir inte sånt mas med att lämna och hämta på olika tider... (som det är nu)
    De kommer gå i förskoleklass/skola 8-13.30 må-to och 8-13 fre.
    Och så får de hela sommaren ledigt och bara vara hemma och mysa. 

• Elvis Mamma

Annelie81: Vi har inte heller så mycket plats för skötbord så vi löste de genom att köpa brios väggskötbord som man kan fälla upp, rymmer blöjor å massa saker men tar ingen plats alls, vi har satt vårat i sovrummet

• Annelie81
    Elvis mamma - smart...jag vill nämligen inte borra i kaklet i badrummet....men i sovrummet....vill dock ha nära till vatten....å va jag e jobbig---kommer inte bli något skötbord alls....ha ha ha 
  • Ensortsmamma

Vi bor i en tvåa och har också fått tänka till med allt -skötbordet löste vi som så att de fick bli ett ihopfällbart (kommer inte ihåg märket men de är i från babyproffsen) pappa tänkte till och nu hänger det i en garderob i sovrummet. Låter jättekonstigt , men de blev faktiskt väldigt bra, de syns inte och jag har bara nån meter att gå när blöjan ska bytas på natten. Vi är nöjda :) alla sätt är bra utom de dåliga !