• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-30 07:27:50 följande:
    Fast har man graviditetspenning har man rätt till heltid på förskolan. Ringde förlossningen nu och de tyckte att det var bäst att jag kom in för en kontroll.
    Bra att du kollar upp det. Vilken vecka är du i nu?
    Här stoppar dom ingenting om man är 33+. Lycka till:) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-30 07:50:40 följande:
    Ja jag har också rätt till heltid på dagis då de sa att man räknas som "sjukskriven". Jag anmäler vab så får vi se vad de säger=) lycka till pojkarnasmamma85! hör av dig sen hur det gick.  

Tack! Det har tilltagit i styrka nu och det kommer små sammandragningar. Ska bara invänta maken och barnvakt.
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-30 07:54:36 följande:
    Bra att du kollar upp det. Vilken vecka är du i nu? Här stoppar dom ingenting om man är 33+. Lycka till:) 

Vecka 34+2 idag. Får se vad som händer.
  • Cataleya
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-30 07:55:08 följande:
    Tack! Det har tilltagit i styrka nu och det kommer små sammandragningar. Ska bara invänta maken och barnvakt.
    Lycka till! :) 
  • Tre Flickor

Natten som varit har varit spännande.
    Sammandragningar med 15 minuters mellanrum som sedan blev 7-8 minuters mellanrum. Vid 3 tiden somnade jag och när jag vaknade var de som bortblåsta. Exakt en månad kvar till BF, 30 maj.

Dagen som kommer blir nog inte fullt så spännande.
    VAB med 2 åringen och massor att göra hemma. I kväll blir det traditionellt valborgsfirande vid slottsruinen om lilltjejens mående tillåter samt grillning på hemmaplan.

Ha en mysig valborg Glad     

• Tre Flickor

PojkarnasMamma85: Här stoppar de inte efter vecka 34. Lycka till Glad

• Cataleya

Här försöker de stoppa allt innan v 36, sen stoppar de inget efter v 36 ( Kalmar län )
    Så tokigt att det är så olika i alla landsting ! :) 

• Tre Flickor
    Cataleya skrev 2012-04-30 08:02:28 följande:
    Här försöker de stoppa allt innan v 36, sen stoppar de inget efter v 36 ( Kalmar län )
    Så tokigt att det är så olika i alla landsting ! :) 
    Bor också i kalmar län och när jag ringde till FL i kalmar i vecka 35 pga sammandragningar så sa de till mig att de inte stoppar efter 33+6. Konstigt att de lämnar olika besked Förvånad
  • IdaElinLivia040611

V 34....shit nu börjar jag bli nervös. Han kommer ju snart.....

Har haft världens mysigaste helg. Fint väder och många långa promenader. Igår var vi ute hela dagen. Åt lunch och fikade på stan. Promenerade typ i 3 timmar, det kändes när jag kom hem fast faktiskt mest i fötterna. Hade converse skor på mig och mina lilltår var rejält tilltygade när jag kom hem. Blir till att använda mina träningsskor  nästa gång.

Spännande att vissa bara har en månad kvar. Om 2 veckor kommer det nog börja ploppa utan att det är något konstigt.

Jag har köpt blonderings fär till mitt hår. Brukar alltid gå till frisören och göra slingor, men e så trött på att fixa utväxten hela tiden och betala över 1000 kr varje gång. Så nu blir det rejält blondt. Har köpt 2 förpackningar så ska testa först där det inte syns för att se att resultatet blir ok.

Skönt å piffa sig lite innan förlossning. Det har jag gjort alla gånger, vet inte varför men det känns bra att gå runt på bb sen och inte känna sig som ett vrak.

Ikväll blir det brasa med stora tjejerna, lillskrutt får stanna hemma med pappa.

Ny magbild i bildtråden:) 

• Cataleya

Haha! Nämen, på våran föräldrar grupp gav som oss den informationen! Som sagt vem man än har med att göra så säger alla olika! Undra om de ens själva vet vad som gäller :)