• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Vi har oxå trångt på entreplanet men hittade ett som precis fick plats vid soffan i vardagsrummet.. Vill inte behöva stinga ner i källaren där vi har tvättmaskinen eller upp på övervåningen där barnen har sina rum varje gång man ska byta blöja..

• RocketQueen

Fy idag behöver jag uppmuntran... På lördag ska jag på den här mamabloggalan och då bör man ju vara finklädd. Så jag har köpt en klänning på Asos. Fick hem den idag. Och jag höll nästan på att bryta ihop när jag såg mig! Jag ser ut som en flodhäst! Stor, svullen och allt möjligt negativt hann jag tänka om mig själv. Och bara för att göra det hela ännu värre så sprang jag strax efter in i en gammal bild på mig där jag var skitsnygg. Precis lagom smal och allmänt snygg. Jag har inte ens vågat väga mig sen v.20 för jag klarar inte av att se siffrorna på vågen men att se mig själv i klänning idag var verkligen som ett slag i ansiktet. Ååå vad jag hoppas att den här sista tiden går fort så att man kan få tillbaka sin kropp sen. Nu vill jag ha bebisen i famnen istället för i magen! Och jag vill bli smal igen! Och kunna ha alla mina fina klänningar igen! Jag har massor med fina, smickrande klänningar i 50-tals stil som bara hånar mig idag.

Förlåt, men jag behövde få gnälla ur mig lite... Hormoner antar jag?

• RocketQueen
    RocketQueen skrev 2012-04-30 18:28:32 följande:
    Fy idag behöver jag uppmuntran... På lördag ska jag på den här mamabloggalan och då bör man ju vara finklädd. Så jag har köpt en klänning på Asos. Fick hem den idag. Och jag höll nästan på att bryta ihop när jag såg mig! Jag ser ut som en flodhäst! Stor, svullen och allt möjligt negativt hann jag tänka om mig själv. Och bara för att göra det hela ännu värre så sprang jag strax efter in i en gammal bild på mig där jag var skitsnygg. Precis lagom smal och allmänt snygg. Jag har inte ens vågat väga mig sen v.20 för jag klarar inte av att se siffrorna på vågen men att se mig själv i klänning idag var verkligen som ett slag i ansiktet. Ååå vad jag hoppas att den här sista tiden går fort så att man kan få tillbaka sin kropp sen. Nu vill jag ha bebisen i famnen istället för i magen! Och jag vill bli smal igen! Och kunna ha alla mina fina klänningar igen! Jag har massor med fina, smickrande klänningar i 50-tals stil som bara hånar mig idag.

Förlåt, men jag behövde få gnälla ur mig lite... Hormoner antar jag?
    Dessutom tycker jag synd om mig själv som sitter hemma med ryggvärk och foglossning medan alla andra är ute och grillar och myser i det fina vädret. Aaaaarrrggghhh! Nu måste det bli imorgon snart så att jag kan bli på gott humör igen... Sorry, nu är jag färdiggnälld, lovar.
  • Zvartaliljan

Jaha då tittar jag in igen o är deppig fick ta mig till akuten idag med feber, yrsel o ökade blödningar o ont som fan. Snabbsänkan var 103 så det var direkt på med antibiotikan hb låg på 92 så att jag var yr var inte lustigt. Det känns som att jag bara får kämpa kämpa kämpa o aldrig får en chans o må bra o njuta av min lille pojke

• LillSnurr82

RocketQueen: jobbigt, har oxå dagar då jag känner mig som en strandsatt valross, inte alls kul :( men tror nog du är super snyggt gravid i din nya fina klänning.
    Hoppas det känns bättre på lördag när du ska på galan! Kram

• lycka 4

Här firar vi med mat på olarys! Vi har sålt huset idag så om en månad är vi tillbaka i Stockholm :) rocketqueen !! Mega kram till dig , sätt på dig klänningen å gå dit å tänk att du är skit läcker då kommer alla andra tycka det me . Förstår dock va du menar å jag längtar också efter min kropp

• MissFörstånd

Kramar till er alla härliga tjejer!

Elvis mamma - jag tror det blir toppen med ett flexibath för vi har slagits med badbaljan förut när den står i duschen och om man ska duscha måste den ut och sen in igen. Ett irritationsmoment kan man lätt säga . Sambon duschar varjedag så han blev glad nu

• fyrklöver81

Jag vill också gnälla , ikväll har varit en skitkväll, vet ej riktigt varför, men är arg och grinig på min man, vet ej riktigt vad han gjort, men vill bli sedd.
    Är säkert alla hormoner...

Denna dag lir inte bättre- så nu blir det godnatt.

Imorgon är en ny dag och en ny härlig månad.

Trevlig valborg alla tjockisar =) 

• snuppis

jag vet inte va min bebis gör, den hade tydligen inte vänt på sig ännu, och det känns som om den hoppar på mutten inifrån. och försöker spräcka mina höfter!! =)