• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Ginny: haha, allt klär en badboll! Vilken kul kommentar... :)
    Men lite så kände jag när jag stuvade ner mig själv i bröllopsklänningem förra helgen! :)

Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte längtade efter att få tillbaka min kropp och dessutom vara själv i den. Utan att nån sparkar eller knuffar...

Jag vill bara att maj susar förbi så bebis hoppar ut och jag kan njuta av sommaren sen!!! :)

• RocketQueen

Haha jag får väl se till att vara den snyggaste badbollen nånsin istället! Funderar på om man skulle lägga lite pengar på att gå till frisören på fredag och slinga håret lite eller nåt. Så kanske man känner sig lite snygg ändå. Jag SER ju att klänningen är fin, och att den sitter som den ska osv men ändå är det helt omöjligt att känna sig fin, kanske jag kan bluffa kroppen med en ny frisyr...

Baby1112: Jag undrar hur man känner sen. Jag ser jättemycket fram emot att få tillbaka min egen kropp, att få gå ner i vikt (hade 5 kgs övervikt innan jag blev gravid som jag aldrig hann bli av med), att få äta brie-ost! Att få äta parmaskinka helt spontant och inte behöva frysa den. Och champagne! Herregud vad jag saknar champagne Men jag är rätt säker på att man kommer att sakna de där buffarna inom en vecka

Men idag är faktiskt en bättre dag! Jag har sovit helt okej faktiskt, fick 8 timmars sömn med bara typ 7 uppvaknanden. Det gör stor skillnad mot de 4-5 timmar jag är van vid. Inga mardrömmar inatt heller vilket också är nytt för mig. Bara det kan ju göra vem som helst på gott humör. Och dessutom är det 20grader och strålande sol på vår altan Och ikväll kommer en av mina bästa vänner hit och har filmkväll medan min man jobbar natt.

Och jag tänker INTE förstöra den här dagen med att prova några små klänningar idag

• Havsjungfrun

V. 36 idag Glad. Sonen var bara kvar i magen 4 dagar till men jag vill gärna njuta lite till av magen även om det verkligen har sina nackdelar att vara gravid. Har dock aldrig kännt mig så fin som jag brukar göra med min stora mage men det är väl skillnad på vad man har för utgångsläge...
    Idag ska barnen och jag så i drivbänken och sedan ska vi iväg och grilla med några kompisar Solig. De ville dock gå till ett ställe som ligger ca. 5 km gångväg i kuperad skogsnatur men insåg att det kanske inte funkade för mig. Nej, som sagt lite skillnad på kompisen som är gravid i ca. v. 20 och magen knappt syns och min ballong som blir stenhård av minsta ansträgning. De ska ju få med mig hem därifrån också Obestämd.

• LindafrånFinland

Jag längtar efter getost och leverkorv.

Här i finland har de nu först blivit vår och snö har vi ännu lite på marken men de sista smälter nog bort inom ett par dagar. Byket torkar bra ute och de känns som ett vårtecken de me.
    Ser fram emot maj-juni då jag får hänga på tork små, små babykläder. Venlas 92:ans plagg ser ju gigantiska ut jämfört med 50:or.

Idag e jag gravid i v 35+2. :)
    Magen har växt och jag känner mig som en jätte. De e lite obehagligt för jag har fått fett på kroppen av att inte kunna alls gå. Så fort jag går får jag sammandragningar. Har också haft en del förvärkar.
    Jag va smalare och använde S mammakläder när jag väntade Venla men nu har jag M upptill och L nertill.
    men jag va då också jätte sträng med va jag satte i munnen men den här graviditeten har jag inte haft så bra självdisiplin.

• Baby1112

RocketQueen: Efter att dottern föddes så var det först skönt att vara utan magen. Men efter typ en månad saknade jag den jättemycket! Var helt ledsen några i några dagar för att jag inte var gravid och inte hade någon som buffade i magen. :) Man är aldrig nöjd... :)

• Baby1112

Längtar efter ett glas kallt vitt vin till maten. Vi grillade igår och då kände man ett litet sug efter vinet... :)

• lycka 4

Rocketqueen !! Ja snart ses vi i Stockholm. :) fan jag trodde inte man kunde sakna en stad så mycke