• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Emersson75 - jag gjorde också akutsnitt sist. Enligt Aurorabm är det jobbigaste för de som fått akutsnitt eftersom man först upplevt smärtan av början på en vanlig förslossning och sen smärtan efter snittet. Det "bästa" är väl vaginal ELLER snitt och inte både och för det tar mer på psyket.

Loratadin är helt lugnt enligt Allergimottagningen. Jag tar 4/dag nu och annars 2/dag, alltid!

Lycka - babyproffsen hade fäll för 400:- när jag var där förut så jag passade på

Stjärnfrukt - härligt!

Sweet life - svårt att förklara men en typ av molvärk som alltid är där och stör när man försöker göra annat .

Gammelmamma - stämmer att det måste vara äkta för att de ska "funka"

• Ginny

Går in i v. 36 idag och det firades med en tripp till barnmorskan.

Vikt: 70 (+13 kg, jag tror att jag väger mer än min man nu)
    S/F-mått: 32 (närmar mig "normalstrecket"
    Blodtryck: 112/70
    Fosterläge: Huvudet ner (fast det känns inte så)
    Hjärtslag: 143

Fick också ta ett nytt blodprov eftersom det förra visade på Rh-.

• RocketQueen

Jag har hela tiden trott att jag har dragit på mig en förkylning och har kämpat med rinnande ögon och näsa i ett par dagar nu. Men det måste ju vara allergi! Jag hade jättemycket problem med allergi när jag var yngre men de senaste två åren har det varit mycket bättre så därför har jag inte ens tänkt på att det kunde vara det. Så nu har jag skickat iväg mannen till Apoteket så får vi se om det blir nån skillnad.

• AAEV

Jag har varit hos läkaren idag och fick bara nässpray och ögondroppar, tabletter fanns inga att ta när man är gravid sa både läkaren och kvinnan på apoteket. Konstigt med så olika besked!

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-05-02 10:26:59 följande:
    Jag tänkte på detta med fårskinn. Jag vet inte men jag har fått för mig att det är viktigt att det är "äkta"  lamm eller fårskinn om det ska ha kylande respektive värmande effekt, det får alltså inte vara av syntet. JAg har köpt mina på babyproffsen, annars finns det ju också flera bönder som säljer på marknader och så

Ja äkta är absolut bäst men även syntetmaterial som polyester håller värmen och andas med liknande egenskaper som ull. T.ex finns det ju vinterunderställ i polyester. Så helt kasst är det ju inte, men inte lika bra som äkta. Värst är iaf bomull som inte andas alls så det ska man ju helst undvika.
  • zenoble

Både clarityn och loratadin ska vara testade och ok att ta enligt min bm.

V.36 (35+2)
    blodtryck: 123/75
    vikt: 65 (+9kg)    
    hjärtljud: 135
    fosterläge fixerad.

• Tre Flickor

Buhuuu vad jag är trött. Jag har precis tagit mig en koffeintablett och försöker att piggna till. Det blev bara två timmars sömn i natt och jag har ett 8 timmar långt arbetspass framför mig. Finns det någon mera som fortfarande arbetar? Graviditeten går in i vecka 37 i morgon så jag får nog börja fundera på när och om jag ska plocka ut FP innan förlossningen. 

• Polarlantis

Ska jobba till v 38, alltså maj ut...sedan lite semester. Astrött också men har turen att jag jobbar 70% var av en del hemma så det är inte så slitigt. Men det känns efter en heldag! Hade inte orkat jobba heltid iaf!

• Tre Flickor
    Polarlantis skrev 2012-05-02 13:04:52 följande:
    Ska jobba till v 38, alltså maj ut...sedan lite semester. Astrött också men har turen att jag jobbar 70% var av en del hemma så det är inte så slitigt. Men det känns efter en heldag! Hade inte orkat jobba heltid iaf!
    Skönt att du har semester att plocka ut och kan spara FP. Jag har tyvärr ingen semester att plocka i år så det är därför jag funderar på att jobba in i det sista för att spara på FP. Härligt att kunna arbeta en del hemifrån, det skulle jag inte tacka nej till Glad
  • AAEV

Jag är i v 32 och jobbar. Planerar att jobba till den 28/6, BF är 29/6. Kanske jobbar lite veckan efter också om jag går över tiden, vi får se :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629