• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Essence skrev 2012-05-01 20:44:45 följande:
    Jag håller med, och skulle även vilja ha en "mina sympatier"-knapp, för sympatier är precis vad jag vill ha. Den här halsbrännan gör mig gråtfärdig. Jag vaknar minst en gång per natt av att jag har så sjukt ont att jag över huvud taget inte kan ligga ner. Ingenting hjälper, jag vet inte var jag ska ta vägen!
    Jag har också grym halsbränna ibland och det enda som hjälper är Galviscons TUGGTABLETTER, har du provat dom??? Jag tar två på en gång och dom hjälper på 5 min.

Min mage har nog också sjunkit lite för trycket mot magsäcken har lättat lite.

Har spenderat 2 underbara dagar i solen. Jag har så svårt att sitta/ligga på filt så igår köpte jag en brasse stol påväg till parken. Bästa köpet hittills. 129:- på Åhlens och jag satt som en kung.
    Synd bara att jag solade i tshirt, jätte fint med vita axlar och överarmar Tungan ute .

Känner att det kommer bli en underbar sommar. Så skönt att dom föds i början av juni, för då kommer det vara lätt att ha dom liggandes i vagnen när man är på stranden mm. Eftersom dom bara ammar och sover i typ 2-3 mån. Ska införskaffa ammniingslinnen/bh och nån stor tunn fin scarf att ha å täcka med när man drar fram mjölken. 

Det här är min mans andra barn men jag ammade ju aldrig Livia eftersom hon hade sond så länge och min mjölk aldrig riktigt kom i gång med bara pumpning så han fattar inte riktigt det där med ammning och att det kan vara nödvändigt att göra det offentligt ibland. Han blir helt till sig och vill INTE att nån ska se mina bröst....haha jag ska ju täcka mig för sjutton. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • lycka 4

Tjejer !! Vart har ni köpt era fårskinn??

• Polarlantis
    lycka 4 skrev 2012-05-02 08:50:45 följande:
    Rusta tror jag...eller var det jysk...hmm..ett grått med kort päls iaf!
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-05-02 08:50:45 följande:
    Babyproffsen, hade 50% så betalade typ 400:-. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Minimor78

Barnvagnshjälp!

Jag ska köpa ny barnvagn, men kan inte bestämma mig för vilken...
    Har sedan tidigare en bra vagn att ha hemma. Vi bor på landet, så den behöver vara stadig med lufthjul.

Men jag vill ha en liten, smidig & ffa lätt vagn att slänga in i bilen när jag ska åka till stan mm. Hade funderingar på en Brio Sing, men gillar inte sittdelen i den...

Någon som har har förslag på vagn?      

• Sweet life

Idag är verkligen ingen bra dag...

Vart vaken heeeela natten till och från då sambons yngsta fått för sig att det är en jättebra idé att gå upp flera gånger mitt i natten och lägga sig i soffan och sova istället. Så det är bara att traska upp och tillbaka med henne till sängen... Igår var hon även uppe 7 gånger mellan 20-22 när vi lagt henne...

På det börjar pollenallergin och den tillhörande astman göra sig påmind och jag har inget hemma. Har även haft ont i halsen i över en vecka nu och det finns ingen tid hos läkaren innan fredag... Så jag får helt enkelt stå ut som sköterskan så pedagogiskt sa med mig gråtandes i luren....

• Essence
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-02 08:24:29 följande:
    Jag har också grym halsbränna ibland och det enda som hjälper är Galviscons TUGGTABLETTER, har du provat dom??? Jag tar två på en gång och dom hjälper på 5 min.

Min mage har nog också sjunkit lite för trycket mot magsäcken har lättat lite.
    I wish :( Jag har provat gaviscon flytande, och tuggtabletter. Den flytande fungerar lite bättre än tabletterna, men ingen av dem hjälper mer än max ett par timmar, sen vaknar jag igen. Jag får även halsbränna av att promenera långsamt till dagis med dottern, och av att äta, oavsett vad det än är jag äter.

Idag känner jag mig ääännu mer ynklig, för dottern/sambon har smittat mig med en förkylning. Jag har ont i halsen och huvudet dunkar något fruktansvärt mycket.

OCH jag ska skriva en massa sidor på c-uppsatsen. Herregud, kan inte maj månad bara försvinna?!
  • Essence
    RocketQueen skrev 2012-05-01 23:21:56 följande:
    Du kan få massa sympatier av mig! Jag lyckas iaf somna om (oftast) när jag får sådär så jag har ju det lite bättre. Hur funkar det om du nästan sitter när du sover? Typ pallar upp med massa kuddar?
    Då kan jag inte sova. Jag kan verkligen bara sova om jag ligger på vänster sida, med täcket över vänster ben men inte höger, och fönstret öppet. När jag halvsitter upp så trycker magen upp brösten så jag får svårt att andas. Jag skulle inte önska en sån här halsbränna på mina värsta fiender. :(
  • stjärnfrukt

Ultraljudet i måndags blev en väldigt positiv upplevelse Glad
    Moderkakan ligger inte längre i vägen, vi fick definitivt bekräftat att det är en lillebror i magen som såg ut att må toppen! Storasyster fick vara med och tyckte lillebror såg konstig ut, hihi. Vi fick jättefina bilder på ansiktet, även om det inte var 3d. Fick verkligen extra energi av att se min lilla prins! Hjärta

• Sweet life

Kom på en lustig eller olustig sak...

Alla jag känner pratar om att värkarna känns som mensvärk i början, men hur fan känns då mensvärk? Jag kan verkligen inte ens minnas hur det känns!!