• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Vad jobbigt ni har det med halsbränna och grejer. Bortsett från foglossningen som gör mig i princip sängliggande mår jag ganska bra just nu. Yrseln och hjärtklappningen är bättre, det är riktigt skönt för det var läskigt. Halsbränna har jag inte haft någon gång under mina 5 graviditeter, tack och lov. I helgen har min man och våra barn med respektive bytt panel på huset och börjat måla. Vi har rivit en altan och fått massor gjort, underbara ungar!! Det värsta är att nu ser det ut som f...n och snart kommer ju den lill*. Hm typiskt oss, flyttar vi inte så ställer vi till det på annat sätt, men men. Allt ordnar sig ju, det är inte lika stor omställning när man har några barn innan. Efter begravningen nästa vecka ska jag göra i ordning lite till bebisen. Jag orkar inte riktigt innan. 20 årsfest i helgen. Jag har jättesvårt för att be om hjälp men nu har jag tagit mig i  kragen och frågat min underbara svärmor så hon kommer hit på fredag och hjälper oss att städa inför klalaset, hon kommer även göra tårtor och maten har vi beställt. Det känns jätteskönt! Jag älskar att laga mat och brukar stå med underbara buffer men insåg att jag inte skulle fixa det, jag är jättestolt över mig själv. Dessutom ska treåringen sova hos svärmor nästa vecka för första gången. Vi måste testa om vi behöver barnvakt till förlossningen. Jisses vilken roman det blev.

• RocketQueen

Den där halsbrännan verkar smitta! Inatt höll den mig vaken, hur jag än låg så fick jag massa äckliga uppstötningar... Jag tycker nästan att det känns som att bebisen hade vänt tillbaka sig, han hade ju lagt sig med huvudet neråt för nån vecka sen men igår kväll så kändes det precis som att han låg i tvärläge igen. Plus att det var mindre plats än nånsin för magsäcken. Men idag känns det som att han ligger rätt igen... Hmmm...

Jag börjar bli riktigt otålig nu vilket känns rätt dumt eftersom det är såpass lång tid kvar. V.36 nu så bebisen får inte komma förrän om två veckor när han är helt färdigbakad så jag vet inte riktigt varför jag är så otålig redan... Det kan ju dröja upp till sju veckor tills jag får träffa den lille!

• gizmolarson

Sweetlife- kan inte säga att jag tyckte att mina värkar var som mensvärk men kan inte heller förklara hur en värk känns

• Dancia
    Minimor78 skrev 2012-05-02 08:56:09 följande:
    Barnvagnshjälp!

Jag ska köpa ny barnvagn, men kan inte bestämma mig för vilken...

Har sedan tidigare en bra vagn att ha hemma. Vi bor på landet, så den behöver vara stadig med lufthjul.

Men jag vill ha en liten, smidig & ffa lätt vagn att slänga in i bilen när jag ska åka till stan mm. Hade funderingar på en Brio Sing, men gillar inte sittdelen i den...

Någon som har har förslag på vagn?      

Britax b smart är en smidig vagn i stil med brio sing men den har en sittdel som man kan fälla hela sätet så att barnet ändå kan ligga plant i princip i sittdelen. Det avgjorde att jag valde britax istället för brio sing. Den finns både med 3 hjul och 4 hjul....jag valde 3 hjul eftersom jag tror den klarar snö och skogsvägar lite bättre då framhjulet är lite större på 3:an. En annan fördel är att den är ganska billig också :). Jag beställde min från England tillsammans med tillhörande bilstol som man kan kli ka på chassit. Blev billigare än att köpa i butik. Men jag har sett att den även finns billigt och fraktfritt på tex. Jollyroom.se.
  • JennieJ

Hej tjejer har en fråga? Igår var jag iväg i badhuset och dom första 2 timmarna var hur bra som helst men sen fick jag riktigt ont, tänk dig kraftig mensvärk i nedre delen av magen och de värkte ut i ryggen. De var inga sammandragningar/ värkar som släppte och kom tillbaka utan riktig ihållande värk som minska och öka i styrka i närmare 2 timmar och när de väl minska ordentligt och jag gick eller liknade så öka de igen. I detta fick jag enstaka sd och de gjorde så ont att jag näst intill flåsa mig genom den. Till saken nu är att de efter dessa 2 timmar de höll på så sluta de tvärt och jag känner mig "bara" öm i magen. Så jag undrat vad ni tror denna kraftiga mensvärk beror på? Var hos bm slutet av förra veckan så inget med urinet iaf (förutom min GBS)

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-02 10:07:09 följande:
    Den där halsbrännan verkar smitta! Inatt höll den mig vaken, hur jag än låg så fick jag massa äckliga uppstötningar... Jag tycker nästan att det känns som att bebisen hade vänt tillbaka sig, han hade ju lagt sig med huvudet neråt för nån vecka sen men igår kväll så kändes det precis som att han låg i tvärläge igen. Plus att det var mindre plats än nånsin för magsäcken. Men idag känns det som att han ligger rätt igen... Hmmm...

Jag börjar bli riktigt otålig nu vilket känns rätt dumt eftersom det är såpass lång tid kvar. V.36 nu så bebisen får inte komma förrän om två veckor när han är helt färdigbakad så jag vet inte riktigt varför jag är så otålig redan... Det kan ju dröja upp till sju veckor tills jag får träffa den lille!

JAg vill också träffa min lill* och se vad det är för en krabat, sen vill jag kunna röra mig, kunna göra lite nytta:) Om tre veckor får jag veta när snittet blir:) Längtar
  • gammelmamma

Jag tänkte på detta med fårskinn. Jag vet inte men jag har fått för mig att det är viktigt att det är "äkta"  lamm eller fårskinn om det ska ha kylande respektive värmande effekt, det får alltså inte vara av syntet. JAg har köpt mina på babyproffsen, annars finns det ju också flera bönder som säljer på marknader och så

• Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-05-02 10:26:59 följande:
    Jag tänkte på detta med fårskinn. Jag vet inte men jag har fått för mig att det är viktigt att det är "äkta"  lamm eller fårskinn om det ska ha kylande respektive värmande effekt, det får alltså inte vara av syntet. JAg har köpt mina på babyproffsen, annars finns det ju också flera bönder som säljer på marknader och så
    Du har helt rätt! Det måste vara äkta för att ha de egenskaper som man vill få ut av ett fårskinn.. Jag har fått ett av min lillasyster som har får...
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-05-02 10:33:05 följande:
    Du har helt rätt! Det måste vara äkta för att ha de egenskaper som man vill få ut av ett fårskinn.. Jag har fått ett av min lillasyster som har får...

Vi har en här i närheten som säljer från sin gård, jag är lite sugen på ett sånt den här gången, ska kolla upp lite vad de kostar och så.
  • RocketQueen

Det stämmer med fårskinn, är det inte äkta finns det ingen vits med att ha ett. Sen vet jag ju att tex Ikea behandlar sina skinn så man ska absolut inte ha dom till barnvagnar och dylikt. Vet inte hur det är när man köper på andra ställen. Vi köpte ett på Gekås på bebisavdelningen som hette typ fårskinn till barnvagn eller nåt sånt.