• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Toppen! Uppdatera när du vart där, jag vet plus att de är sååå varmt i vår lägenhet nu men vi kan ju inte öppna några fönster för då nyser jag ihjäl!

• RocketQueen
    Essence skrev 2012-05-01 20:44:45 följande:
    Jag håller med, och skulle även vilja ha en "mina sympatier"-knapp, för sympatier är precis vad jag vill ha. Den här halsbrännan gör mig gråtfärdig. Jag vaknar minst en gång per natt av att jag har så sjukt ont att jag över huvud taget inte kan ligga ner. Ingenting hjälper, jag vet inte var jag ska ta vägen!
    Du kan få massa sympatier av mig! Jag lyckas iaf somna om (oftast) när jag får sådär så jag har ju det lite bättre. Hur funkar det om du nästan sitter när du sover? Typ pallar upp med massa kuddar?
  • Cataleya

Jag frågade min bm i måndags, hon nämde också nässprayen att det var den enda hon visste, men att de borde veta på Apoteket! Har vi sådan otur att man bara får använda det, blir spännande!

Jag har ont i magen, konstigt ont! Ömmar, värker och hugger till ibland, ska det vara så? På sidorna och under naveln.

• Tesssi
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 22:16:38 följande:
    Toppen! Uppdatera när du vart där, jag vet plus att de är sååå varmt i vår lägenhet nu men vi kan ju inte öppna några fönster för då nyser jag ihjäl!
    Jag tar Loratadin. Inga problem enligt min BM och hennes kollegor.
  • emersson75
    MissFörstånd skrev 2012-05-01 17:38:31 följande:
    Fyrklöver - håller tummarna för att det ska se bra ut!

39 dagar kvar! 21 dagar om bebis har lika bråttom som storasyster. Jag känner mig mer och mer osäker på vaginal förlossning. Hur f*n ska jag klara smärtan?! Jag är enligt mig själv ganska smärtkänslig och gillar inte alls smärta.
    Det där med förlossningen undrar jag med..försöker att inte tänka på det, ut kommer hon väl på något vis, men sist jag födde så blev det akutsnitt, lite läskigt så här i efterhand...
  • lycka 4

V 32 idag =)

På måndag ska jag till läkaren å på tisdag till Bm =) Jag skulle vilja ha ett tul ska kolla om jag kan få det ( lär jag ju inte få men men )

• gizmolarson

Sitter på skolan, undrar om man hinner klart innan bebis kommer, vi slutar 8 juni å jag har Bf 13 :-/ vore skönt att hinna klar men p andra Sidan sånär det otroligt jobbigt att sitta i skolbänken 1,5 timme i sträck nu.. Trångt som attans i magen..

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 21:58:43 följande:
    Någon som vet om de finns nån allergi medicin som man får ta som gravid? Jag var på Apoteket i veckan men enligt dem så får jag bara ta nässpray och ögondroppar, de finns alltså inga tabletter? Tänkte fråga på Mvc men ska inte dit förrän på torsdag och jag hinner dö fyra gånger innan dess!
    Under alla mina tre graviditeter har jag tagit Kestine, Nasonex och Lomudal ögondr. efter konsultation med gynekolog eller distriktsläkare.
  • Polarlantis

GNÄLL!!! 50 dagar kvar...och ONT SÅ IN I HELVETE i fogen fram+ ljumskar, FY! Har ju varit rätt ok och jag har tagit det lugnt men så skulle jag ta ut vovvarna på en kvällstur igår och fem meter framför dom sätter en hare av i full fart och jag såg den tyvärr efter hundarna såg den, alltså dålig möjlighet att bromsa. Höll emot kanske tre steg och sedan släppte jag den ena hunden och höll fast den andre, den första kom ju snabbt tillbaka efter att haren kilat förbi oss åt andra hållet. Men dom tre fyra stegen gjorde tyvärr att fogen fram blev enormt ansträngd Rynkar på näsan Så nu har jag ont på helt nya nivåer som får den förra smärtan att verka nästan behaglig. Vända sig i sängen helt horribelt och gå kan man tänka sig i saaaakta släpande stil. Sambon har kryckor hemma, tror jag måste titta lite på dom... USH USH USH!!!

MEN något positivt är att magen har sjunkit lite så nu behöver jag inte sitta och sova pga av sura uppstötningar och jag känner hur bäbisen håller på att böka sig längre och längre ner, snart kanske den vill komma ut??? Glad Köpte sovpåse och några bitoch skrammelgrejer på en loppis igår också, för löjligt lite kr, perfekt! Glad

• fyrklöver81
    gammelmamma skrev 2012-05-01 22:12:06 följande:
    Jag haar frågat och de sa att jag kan ta Loratadin.

Jag lider av en del allergier och har båda graviditeterna fått ta cetrizin som är receptfritt. Men läser man fass kan man ej det, men detta pga otillräckliga studier och min läkare resonerade så att det är mer skadligt för barnet att vara allergisk än att ta allergitabletter.
    Detta gällde dock endast att jag tar tabletter kortare perioder tex en vecka när jag hälsar på föräldrar som har djur, ej varje dag hela graviditeten!