• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Nä jag ska också sluta handla nu . Jag ska köpa ett tunnare pyamas set att lufsa runt i på bb eftersom jag troligen måste stanna två nätter mot min vilja suck !!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-02 16:04:18 följande:
    Lycka: Åh vad bra att dom passade! Jag har bestämt mig för att inte köpa fler kläder nu, köpte ett par nya leggins och ett par nya jeans som jag väntar på ska komma men det är bara för att mina favoriter har gått sönder. Men nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar Men jag har köpt ett par röda stretchjeans som jag tänker ha efter bebisen har kommit
    Jag tror att en bit av min slemmis gick i förrgår också. Vet inte vad det annars skulle vara? Det var liksom för slemmigt för att vara flytningar och sen lugnade det ner sig, nu har det inte hänt mer sen dess.

Bumman: Vi har inte bäddat ännu, tänkte göra det om typ två veckor eller så. I vecka 38 tex när det egentligen kan starta när som helst.
    Aha jo det kanske är bättre att vänta jag tänker på att det kanske bara blir skitigt å dammigt om man tvättar å bäddar upp redan nu åsså går man över 2 veckor då är det ju ändå 2 månader kvar...
  • RocketQueen

Lycka: Vi måste stanna FEM nätter på bb efteråt! Så jag har packat ner ett gäng mjukiskläder som jag ändå tycker är rätt snygga, så man inte behöver känna sig helt extremful

Bumman: Vi har tex monterat upp skötbordet redan. Men vi har lagt stora badlakan över det så att det inte ska bli dammigt, tänkte göra likadant med sängen sen. Handdukarna kan man ju enkelt slänga in i tvättmaskinen sen.

• NinnaBus

Haft molvärk till och från sen igår...
    Vaknat sjuttioelva gånger i natt av det. 
    Håller i sig en stund (en halvtimme- timme) och sen avtar det, sen kan det komma tillbaka nån timme senare...
    Lite småsammandragningar bara, så inget som direkt går att koppla till molvärken... 
    Ska ta upp det med bm imorgon.
    Tycker att jag fått springa och kissa en massa mer de senaste dagarna också + att det trycker mer nedåt... Jobbigt att stå eller gå...

Skulle avslutat en kurs via jobbet på fredag. Det skulle vara sista gången då. Men nu fick jag veta att den är flyttad till 22:a maj.... Hahaha... jättekul...
    Ska bli spännande och se om bebisen ligger kvar där inne då...  

• IdaElinLivia040611
    Essence skrev 2012-05-02 09:39:30 följande:
    I wish :( Jag har provat gaviscon flytande, och tuggtabletter. Den flytande fungerar lite bättre än tabletterna, men ingen av dem hjälper mer än max ett par timmar, sen vaknar jag igen. Jag får även halsbränna av att promenera långsamt till dagis med dottern, och av att äta, oavsett vad det än är jag äter.

Idag känner jag mig ääännu mer ynklig, för dottern/sambon har smittat mig med en förkylning. Jag har ont i halsen och huvudet dunkar något fruktansvärt mycket.

OCH jag ska skriva en massa sidor på c-uppsatsen. Herregud, kan inte maj månad bara försvinna?!
    Ok va synd. Ja det e jäkligt jobbigt. Hoppas verkligen att du slipper snart.

Fan det känns som att magen ska spricka snart....den e verkligen stor nu och helt spänd.
    Har haft en mysig dag i parken. Solat lite lagom och ätit jätte god lunch med min man som kom dit på lunchen. I morgon blir det fint men sen ska det ju tydligen bli skit väder igen :( Älskar sommar och värme.  
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-02 17:02:10 följande:
    Lycka: Vi måste stanna FEM nätter på bb efteråt! Så jag har packat ner ett gäng mjukiskläder som jag ändå tycker är rätt snygga, så man inte behöver känna sig helt extremful

Bumman: Vi har tex monterat upp skötbordet redan. Men vi har lagt stora badlakan över det så att det inte ska bli dammigt, tänkte göra likadant med sängen sen. Handdukarna kan man ju enkelt slänga in i tvättmaskinen sen.
    Jo att tvätta upp går ju snabbt iaf...men vad ivrig man börjar bli nu jag hade tänkt att vänta i 2 v till med spjälsängen men kunde inte hålla mig....:P.
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-02 17:41:41 följande:
    Ok va synd. Ja det e jäkligt jobbigt. Hoppas verkligen att du slipper snart.

Fan det känns som att magen ska spricka snart....den e verkligen stor nu och helt spänd.
    Har haft en mysig dag i parken. Solat lite lagom och ätit jätte god lunch med min man som kom dit på lunchen. I morgon blir det fint men sen ska det ju tydligen bli skit väder igen :( Älskar sommar och värme.  

Samma väderprognos som här då, bäst att passa på att vara ute och njuta
  • Havsjungfrun
    Essence skrev 2012-05-02 09:42:25 följande:
    Då kan jag inte sova. Jag kan verkligen bara sova om jag ligger på vänster sida, med täcket över vänster ben men inte höger, och fönstret öppet. När jag halvsitter upp så trycker magen upp brösten så jag får svårt att andas. Jag skulle inte önska en sån här halsbränna på mina värsta fiender. :(
    Maken snickrade till en förhöjning till sängbenen i huvudändan när jag väntade första barnet. Hjälper lite och då lutar hela sängen så det är mycket bekvämare än med kuddar.
  • Lina007

Med tanke på hur lillasyster har bökat på inne i magen hela dagen idag och hur hela magen har rumlat runt, så skulle jag inte alls bli förvånad om BM vid besöket nästa vecka säger att hon inte längre ligger med huvudet neråt. :P Så som det har möblerats om där inne så måste hon ha gjort en helomvändning!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com