• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

RocketQueen:
    Ja, bebisen kan känna igen ljudet sen när den är född.
    Vi spelade för yngsta sonen när han låg i magen.
    Han föddes prematur så han låg under övervakning ett tag.
    Minns att vi diskuterade det med en sköterska...
    Hon sa att hon sett tecken förut på att bebisar kände igen musiken, men just så tydligt som det syntes på vår son hade hon inte sett förut.
    Varje gång man startade speldosan så blev han lugnare och pulsen gick ned. 
    Blev så tydligt iom att man kunde se det på övervakningsmonitorn. Jättehäftigt!!!

Så spela på       

Spelar för denna bebisen i magen med... 

• RocketQueen
    NinnaBus skrev 2012-05-01 17:43:55 följande:
    RocketQueen:
    Ja, bebisen kan känna igen ljudet sen när den är född.
    Vi spelade för yngsta sonen när han låg i magen.
    Han föddes prematur så han låg under övervakning ett tag.
    Minns att vi diskuterade det med en sköterska...
    Hon sa att hon sett tecken förut på att bebisar kände igen musiken, men just så tydligt som det syntes på vår son hade hon inte sett förut.
    Varje gång man startade speldosan så blev han lugnare och pulsen gick ned. 
    Blev så tydligt iom att man kunde se det på övervakningsmonitorn. Jättehäftigt!!!

Så spela på       

Spelar för denna bebisen i magen med... 
    Vad häftigt Vi har ju märkt att han börjar röra på sig när vi spelar så uppenbarligen känner han igen ljudet nu. Jag lyssnar väldigt mycket på musik och när vi var på konsert för ett par veckor sen så blev det rejält med liv i magen när de spelade en av mina favoritlåtar som jag lyssnar väldigt mycket på, så antagligen kände han igen den låten också
  • zenoble

Massa lycka till fyrklöver81! Håller tummarna att allt är bra.

Imorgon är det dags för bm besök igen, känns lite onödigt att gå dit då jag vet att bebis är fixerad och så, men kan ju va mysigt att lyssna på hjärtat :)

• fyrklöver81

Jag skulle vilja ha en "gilla" knapp på fl. 
    Man hinner ju inte kommentera alla, men ett gilla tar ju ingen tid =) 

• Essence
    fyrklöver81 skrev 2012-05-01 20:12:32 följande:
    Jag skulle vilja ha en "gilla" knapp på fl. 
    Man hinner ju inte kommentera alla, men ett gilla tar ju ingen tid =) 
    Jag håller med, och skulle även vilja ha en "mina sympatier"-knapp, för sympatier är precis vad jag vill ha. Den här halsbrännan gör mig gråtfärdig. Jag vaknar minst en gång per natt av att jag har så sjukt ont att jag över huvud taget inte kan ligga ner. Ingenting hjälper, jag vet inte var jag ska ta vägen!
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-05-01 14:36:02 följande:
    Imorgon ska vi på vårt tul, jag är så nervös och hoppas att hjärtat växt till sig och hamnat i rätt vinkel igen! Usch har längtat efter detta då jag hellre vill vara förberedd om något nu är fel på bebis hjärta.
    Men snälla alla håll era tummar att allt ser bra ut.... 
    Håller tummarna för att allt ser bra ut med bebisens hjärta!
  • Ensortsmamma

Någon som vet om de finns nån allergi medicin som man får ta som gravid? Jag var på Apoteket i veckan men enligt dem så får jag bara ta nässpray och ögondroppar, de finns alltså inga tabletter? Tänkte fråga på Mvc men ska inte dit förrän på torsdag och jag hinner dö fyra gånger innan dess!

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 21:58:43 följande:
    Någon som vet om de finns nån allergi medicin som man får ta som gravid? Jag var på Apoteket i veckan men enligt dem så får jag bara ta nässpray och ögondroppar, de finns alltså inga tabletter? Tänkte fråga på Mvc men ska inte dit förrän på torsdag och jag hinner dö fyra gånger innan dess!

Jag haar frågat och de sa att jag kan ta Loratadin.
  • zenoble
    Ensortsmamma skrev 2012-05-01 21:58:43 följande:

Jag ska dit imorgon tänkte fråga då, håller också på att bli tokig :( känner mig typ dö förkyld