• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

PojkarnasMamma: Lufttorkad skinka får man äta, bara se till att den får mellanlanda i frysen i tre dagar först Jag har nästan alltid ett par små paket i frysen eftersom det har varit en av mina cravings

• Sweet life

33+0, 49 dagar kvar och jag känner mig långt ifrån redo.. Blir man någonsin helt redo för sitt första barn?

• Baby1112

Sweetlife: Nix :) Men man tror att man blir redo och har allt under kontroll. Sen blir allt omkull kastat så fort du får bebisen på bröstet. Efter det blir livet aldrig sig likt igen, men du har garanterat heller aldrig upplevt den kärleken och den lyckan innan... :)

• PojkarnasMamma85

När jag lite hastigt packade bb-väskan igår insåg jag att jag har ju inte ett fint "komma hem set" än...så måste shoppa lite. Frågan är bara hur...får väl bli nätet, vill inte riskera att åka och shoppa för då får jag säkerligen sådär ont igen. Bästa är nog att bara vara hemma och vila och sköta hushållet.

• RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-05-01 11:32:07 följande:
    RocketQueen: Efter att dottern föddes så var det först skönt att vara utan magen. Men efter typ en månad saknade jag den jättemycket! Var helt ledsen några i några dagar för att jag inte var gravid och inte hade någon som buffade i magen. :) Man är aldrig nöjd... :)
    Det var precis det jag misstänkte Igår satt vi i soffan och jag hade en liten speldosa på magen som vi lyssnade på. Tänkte att bebisen kanske vänjer sig vid ljudet och känner igen det sen när den kommer. Och bebisen blev alldeles vild Buffade och knölade så hela magen dansade runt. Och för en gångs skull fick mannen se hur ungen beter sig ibland. I vanliga fall är bebisen blyg och slutar alltid att röra sig när nån ska känna eller titta. Hur mysigt som helst. Det kommer jag att sakna
  • fyrklöver81

Imorgon ska vi på vårt tul, jag är så nervös och hoppas att hjärtat växt till sig och hamnat i rätt vinkel igen! Usch har längtat efter detta då jag hellre vill vara förberedd om något nu är fel på bebis hjärta.
    Men snälla alla håll era tummar att allt ser bra ut.... 

• Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-05-01 14:36:02 följande:
    Imorgon ska vi på vårt tul, jag är så nervös och hoppas att hjärtat växt till sig och hamnat i rätt vinkel igen! Usch har längtat efter detta då jag hellre vill vara förberedd om något nu är fel på bebis hjärta.

Men snälla alla håll era tummar att allt ser bra ut.... 

Jag håller tummarna för fullt att det ser bättre ut med hjärtat imorgon.
  • gizmolarson

Gick igenom flickornas bebiskläder igår å fick klart för mig att vi måste skaffa fler barn tills jag får en till flicka då vi har så mycket otroligt fina tjejkläder... Så mycket kläder som vi inte kommer att kunna använda denna gång men hittade mycket som vi kommer att använda oxå så nu är det tvättat å hänger ute på tork... Nu är det inte långt kvar till vi får en liten lillebror här hemma

• MissFörstånd

Fyrklöver - håller tummarna för att det ska se bra ut!

39 dagar kvar! 21 dagar om bebis har lika bråttom som storasyster. Jag känner mig mer och mer osäker på vaginal förlossning. Hur f*n ska jag klara smärtan?! Jag är enligt mig själv ganska smärtkänslig och gillar inte alls smärta.