• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    Tre Flickor skrev 2012-05-02 13:11:15 följande:
    Skönt att du har semester att plocka ut och kan spara FP. Jag har tyvärr ingen semester att plocka i år så det är därför jag funderar på att jobba in i det sista för att spara på FP. Härligt att kunna arbeta en del hemifrån, det skulle jag inte tacka nej till Glad
    Ger ju lite mer kr också...ska skicka in papper till FK imorgon och sedan börjar väntan på hur mkt jag ska få ut...svårt att räkna själv när det är massa olika arbetsgivare till höger och vänster. Semesterkr lär vara sååå mycket bättre,...suuuck...kommer nog inte kunna spara så mkt på dagarna alls, utan vi får nog snällt ta ut en himla massa för att inte gå bank rutt Rynkar på näsan
  • Tesssi

Har bara 10 arbetsdagar kvar. Går hem den 16 maj. Längtar så. Det ska blir så skönt att slippa stress och press de sista veckorna innan BF.

• LillSnurr82

Jag är ju redan hemma med dottern så skööönt att kunnat vara hemma en hel graviditet och bara njuta av den och av dottern till 100%

• MissFörstånd

Jag skulle ha gått hem idag har jag planerat, är i v.35 nu. Men jag har ju redan varit hemma åtta veckor som sjukskriven. Skulle vilja njuta mer och inte ha ont, men men..

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • lycka 4

Rocketqueen !! Byxorna kom idag å dom va ok o stl lite långa på mig men så är det alltid, dock är dom inte röda utan mer åt det rosa hållet

• lycka 4

Bitar av min slemmis har gått idag lite till å från blää

• Bumman79

Igår monterade killen ihop spjälsängen känns väldigt kul! Men nu vill jag ju gärna bädda sängen men det kanske är lite tidigt när det ändå är 6,5 vecka kvar till beräknat BF? Hur gör ni?

• RocketQueen

Lycka: Åh vad bra att dom passade! Jag har bestämt mig för att inte köpa fler kläder nu, köpte ett par nya leggins och ett par nya jeans som jag väntar på ska komma men det är bara för att mina favoriter har gått sönder. Men nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar Men jag har köpt ett par röda stretchjeans som jag tänker ha efter bebisen har kommit
    Jag tror att en bit av min slemmis gick i förrgår också. Vet inte vad det annars skulle vara? Det var liksom för slemmigt för att vara flytningar och sen lugnade det ner sig, nu har det inte hänt mer sen dess.

Bumman: Vi har inte bäddat ännu, tänkte göra det om typ två veckor eller så. I vecka 38 tex när det egentligen kan starta när som helst.

• emersson75
    MissFörstånd skrev 2012-05-02 15:02:07 följande:
    Jag skulle ha gått hem idag har jag planerat, är i v.35 nu. Men jag har ju redan varit hemma åtta veckor som sjukskriven. Skulle vilja njuta mer och inte ha ont, men men..
    Jag är oxå sjukskriven, fick ju sammandragningar rätt tidigt men när jag tog det lugnare så blev dom betydligt bättre.  Hoppas verkligen denna förlossing blir bättre, på bvc sa dom att jag får självklart snitt om jag vill det, går jag över tiden så rekommenderar dom snitt för att det inte ska bli samma sak igen.  Hoppas ändå på att få en bra "normal" förlossning denna gång :)