• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

Vill bara säga att ul idag gick bra, lillens hjärta har rättat till sig, underbart.

Han har dock ej vänt sig ännu, bf den 29 juni, hur har ni det med era små har de vänt sig och när??? 

• MissFörstånd

Emersson - jag skulle också vilja ha en bra förlossning. Ska verkligen försöka att bara andas och slappna av även om jag hatar smärta.

Tror eller egentligen har jag inte en aning men fick nu på kvällen mer gul flytning som ännu en gång ser ut som snor. Är inte så mycket men mer än vanligt. Är det då slemproppen? Alltså inte hela utan en bit?

• Havsjungfrun

Jag har bäddat vagnen men lagt en handduk över för att skydda mot damm.
    Jobbade sista dagen idag och det känns så skönt! Är sjukskriven 25% fram till BF. V. 35+1 idag och sonen kom v. 35+4 så jag känner att det är skönt att vara hemma lite innan ifall att den här också kommer tidigare. Med honom jobbade jag tills samma dag som det startade, orsaken var troligtvis stress. Dottern kom på BF med då hade jag varit hemma i 2,5 månad.

Ingen som har gjort ett vändningsförsök någongång? Börjar bli lite nervös inför fredagen... 

• Essence
    Havsjungfrun skrev 2012-05-02 20:16:33 följande:
    Maken snickrade till en förhöjning till sängbenen i huvudändan när jag väntade första barnet. Hjälper lite och då lutar hela sängen så det är mycket bekvämare än med kuddar.
    Förvånad
    Utveckla! Hur såg det ut?
  • Lina007
    Förvirringen som uppstår när man (vad som låter som) på håll hör hur mobilen piper till, efter att ha fått ett sms/mejl, och man letar igenom det aktuella rummet man befinner sig i på de möjliga ställena som man kan ha lagt mobilen på. Och hur man vill sjunka genom jorden när man, av ingen speciell anledning, känner att det är "något" i ena fickan på pyjamasbyxorna... 

Jag skyller på min gravid-hjärna! 
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Tess1979

Min bebis har inte heller vänt sig än, den ligger i säte. Har bf 13 juni. Nästa vecka på torsdag ska jag till bm för nästa kontroll och hoppas verkligen att bebis vänt sig med huvudet neråt då! Annars skulle hon börja se efter en tid för vändningsförsök.....

• Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-05-02 20:23:08 följande:
    Vill bara säga att ul idag gick bra, lillens hjärta har rättat till sig, underbart.

Han har dock ej vänt sig ännu, bf den 29 juni, hur har ni det med era små har de vänt sig och när??? 
    Vad skönt att det var bra nu!
    Min rackare har inte vänt sig v. 35+1 så jag ska göra ett vändningsförsök på fredag. De två stora barnen har dock vänt sig självmant så här dags men maken säger att sonen precis hade vänt sig när han föddes v. 35+4. Din har ju lång tid på sig än. 
  • Havsjungfrun
    Essence skrev 2012-05-02 20:31:42 följande:
    Förvånad
    Utveckla! Hur såg det ut?
    Våra sängben är som en bräda, breda och tunna. Han satte ihop tre brädbitar i samma bredd, de två yttre högre och den i mitten lägre så att det blir som ett "fack" som man sätter sängbenet i. Kan ta ett kort imorgon och lägga upp för min föklaring gjorde dig nog inte så mycket klokare ;)
  • snuppis
    fyrklöver81 skrev 2012-05-02 20:23:08 följande:

jag har bf 26 juni bm trodde inte bebis vänt sig ännu.. men idag har de gjort så ont vissa stunder så den kanske håller på med nått nu ? vi får se om 2 veckor va bm tror.. hon pratade om vändningsförsök annars