• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-02 22:48:39 följande:
    Läste på FASS ang loratadin men de står likadant på den som så många andra :
    Graviditet (Läs mer om graviditet)
    Kategori B:3.
    Loratadin var inte teratogent i djurstudier. Säker användning av loratadin under graviditeten har inte fastställts. Användning av Loratadin Hexal under graviditet rekommenderas därför inte.

Precis så som de står på alla andra bipacksedlar.. Och de på Apoteket säger att de inte finns några tabletter man får ta. Jag blir gaaalen, vill ju kunna njuta av våren!!
    http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19950524000018&DocTypeID=7&UserTypeID=2#pregnancy Så här står det om Kestine under grav. Tre läkare har dock godkänt det för min del så mår ni dåligt, ge inte upp! Det är viktigt för barnet att ni mår bra!
  • Sweet life

Hostar så jag kräks... på order från sambon ska jag nu sätta mig på lättakuten och hosta ikapp med andra sjuklingar i några timmar. Förkylningsastma, pollen och att inte ha någon medicin hemma är INGEN bra idé!

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-05-03 08:26:05 följande:
    Har också svullnat på fötterna , inte ansikte eller händer dock.

Jag fullkomligt älskar att pyssla med blommor med vi ska ju flytta snart så det känns inte som om det är någon ide, Vi kommre inte ha någon balkong i våran lägenhet men fönster från golv till tak i köket så jag tänkte ha en liten växt jungel i köket =)
    Vi flyttar till hus i dec och jag kommer ha en ganska lagom stor trädgård. Ska bli så skönt. Nu bor vi för tillfället i en 3:a medans huset byggs och det börjar bli lite trångt på dom veckorna när mina två tjejer bor här. Vi har precis flyttat ut Livia från vårat rum. En liten förberedelse inför lillebror. Vill inte ha två småttingar som ligger å väcker varandra om vart annat. 
    Hon får nu somna i vårat sovrum i vagndelen och sen flyttas hon till sin säng som står i vardagsrummet. Ser lite ut som ett kollektiv här ;)

I alla fall jag har redan börjat planera vad jag vill ha i trädgården. Finns inget bättre än att bara kliva rätt ut, speciellet på sommaren. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • lycka 4

Idaelinlivia!! Ja vi flyttar ju från hus med växthus fruktträd börbuskar mm till en lägenhet om 5 rok :)

• fyrklöver81
    VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLE MELKER !!!!Baby

Jaha ytterligare en dag närmre förlossning, men nu ska jag försöka njuta av att bara vara gravid, då detta med största sannolikhet är min sista graviditet.

Snart dags att gå till barnmorskan, tycker de besöken är trevliga, skönt att bli " ompysslad" =) 
  • MissFörstånd
    fyrklöver81 skrev 2012-05-03 09:32:15 följande:
    VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLE MELKER !!!! Jaha ytterligare en dag närmre förlossning, men nu ska jag försöka njuta av att bara vara gravid, då detta med största sannolikhet är min sista graviditet. Snart dags att gå till barnmorskan, tycker de besöken är trevliga, skönt att bli " ompysslad" =) 

Jag försöker också njuta nu, när det är skapligt väder. Vet dock inte om det är mitt sista barn men man kan ju passa på att nuta fullt ut ändå . Jag tycker också om att gå till bm och bli ompysslad, lyssna på och förstådd. Ibland känns det svårt att förklara för sambon, tror faktiskt aldrig att en kille kan förstå känslorna inför att föda barn. I helgen är det marknade här, den börjar redan imorgon och håller på till söndag. En av Sveriges största marknader och jagarna ÄLSKAR att strosa runt på den, men jag vet inte hur det blir med det iår. Magen är tung och ryggen är trött och så springer jag på toa heeeeeela tiden, toaletter finns men det kostar pengar och är alltid långa köer... Tur svärmor har en lgh nära, men det kanske inte hjälper
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma

41 dagar kvar idag. Det närmar sig. Om lite drygt 2 veckor får jag veta när jag ska bli 5 barnsmamma.

• lycka 4

Spännande gammelmamman,jag känner mig lite orolig då jag har haft ont i livmodern till å från. Eftersom detta blir 4 snittet vet jag ju att livmodern kan vara tunn. Ska till läkaren på måndag för bedömning inför snittet å hoppas att hon kanske kan kolla

• Havsjungfrun

Både igår och idag har bebisen bökat runt och sparkat mycket mer än tidigare, verkar dock inte vilja vända på sig. Maken sa dock igår att det kanske är lättare att få den att slå en kullerbytta när den är rörlig av sig, hoppas på det och att den i så fall håller sig kvar i rätt läge sedan.