• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    Aikotakara: Grattis till er lilla Melker, vad vacker han är Glad

Igår efter avslutat arbetspass bestämde jag mig för att plocka ut FP from 21 maj dvs grav vecka 38+4. Det känns lite som en chansning att gå med bara 9 dagar kvar till BF med tanke på att mellandottern föddes tidigare men jag vill verkligen spara på FP dagarna. 

Idag gíck graviditeten in i vecka 37 och spänningen ökar. Alla bebiskläder är tvättade, spjälsängen monterad och klar, bb väskan packad så när som på hygienartiklarna som jag ska köpa i morgon. Syskonvagnen beställer vi efter att bebis är född då leveranstiden är kort. Vad jag längtar!
  • Lina007

31 dagar kvar till BF, iih!

Igår packade jag BB-väskan, bäddade klart i spjälsängen, kokade nappar och nappflaska och idag har jag inhandlat de sista av mina förbrukningsvaror på Apoteket. Det som fattas är att inhandla ersättning, sen är vi (nog?) fit for fight. :)
    Jag vill dock hålla på och bona mer än vad jag kan då allt redan är fixat, det kliar i fingrarna på mig!   

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-05-03 10:19:49 följande:
    Spännande gammelmamman,jag känner mig lite orolig då jag har haft ont i livmodern till å från. Eftersom detta blir 4 snittet vet jag ju att livmodern kan vara tunn. Ska till läkaren på måndag för bedömning inför snittet å hoppas att hon kanske kan kolla

Då är ju du expert på snitt, vad ska man tänka på? Jag är ju helt nybörjare på detta. Enda erfarenheten är min dotters snitt, men det var urakut så det går säkert inte att jämföra.
  • gammelmamma

Nu har jag förresten bestämt mig för när jag ska börja greja med bebissakerna. När jag har fått veta datum ska jag plocka fram och köpa allt. Kläder väntar jag med tills jag vet könet:)

• lycka 4
    gammelmamma skrev 2012-05-03 10:38:30 följande:
    Då är ju du expert på snitt, vad ska man tänka på? Jag är ju helt nybörjare på detta. Enda erfarenheten är min dotters snitt, men det var urakut så det går säkert inte att jämföra.
    Haha !! Ja fast skillnaden är att jag sover vid mina snitt =)

Men det viktigaste är att lyssna noga på din kropp efter snittet, hasta inte för det kan ge bakslag .
    Jag har mått väldigt bra efter mina snitt å varit på benen bara några timmar efteråt , inte ätit direkt värktabeltter eller så heller .
    Försök äta snäll mat det är inte roligt att göra nummer två när man är hård i magen. Men dom sakerna kanske du kommer ihåg sendan förut.
  • RocketQueen

Lina007: Jag är likadan. Har typ allting färdigt redan kan ju inte låta bli! Det är ju så mysigt att fixa och plocka där hemma. Det enda jag inte har gjort är bädda spjälsängen, ska försöka hålla mig ett tag till Sen har jag ju gått hemma i två månader redan vilket inte direkt har hjälpt...

• LillSnurr82

Ni som ska ha syskonvagn , vilken har ni bestämt er för? Jag har bestämt mig för 2me los Angels men den har ej kommit in ännu. Ska komma nu i maj så jag väntar med spänning att den ska komma så jag kan beställa hem den. Hoppas det inte är allt för lång leverans tid..

• Havsjungfrun

Någon frågade om tips vid inköp av sängmobil för ett tag sedan. Här är ett tips: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90176759/
    Tycker att det är viktigt att figurerna är riktade neråt, vilket de flesta tillverkare verkar ha missat. Det är ju underifrån som bebisen ser sakerna och inte från sidan... 

• Tre Flickor
    LillSnurr82 skrev 2012-05-03 11:07:58 följande:
    Ni som ska ha syskonvagn , vilken har ni bestämt er för? Jag har bestämt mig för 2me los Angels men den har ej kommit in ännu. Ska komma nu i maj så jag väntar med spänning att den ska komma så jag kan beställa hem den. Hoppas det inte är allt för lång leverans tid..

Vi ska beställa en Bozz Allround syskonvagn.
    Maxvikten är 18 kg per barn och sitsarna går att vända oberoende av varandra. Jag hade tänkt att beställa den på jollyroom men den fanns inte kvar Förvånad 
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-05-03 10:38:30 följande:

Efter min hemska upplevelse med mycket gaser i magen så rekommenderar jag att du börjar äta minifom ett par dagar innan, det önskar jag att jag hade gjort. De tar ju ett par dagar på sig att börja verka ordentligt o gör underverk mot gaserna. För de är absolut det värsta med snittet, den smärtan jag hade av gaser i 3 dagar var värre än de tre timmarna jag krystade med dottern...SÅ ont gör det. Iaf för mig, men vet att det är ju olika från person till person.