• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Hemkommen från läkaren som skrev ut loratadin.. Vi pratade om det här med allergimedicin och graviditet. Tavegyl är 100% safe. Övriga prepparat innehåller i stort sett samma saker, men man har inte gjort kliniska studier men man har skrivit ut det till gravida kvinnor i snart 70 år och man har inte kunnat se några som helst negativa effekter. Möjligtvis slöa barn vid födsel om man intagit det precis innan barnets födelse. Kvinnan på apoteket sa däremot att hon inte tyckte att jag skulle ta det. Men jag litar mer på läkaren än kärringen på apoteket!

• gammelmamma
    Zvartaliljan skrev 2012-05-03 12:15:11 följande:

Efter min hemska upplevelse med mycket gaser i magen så rekommenderar jag att du börjar äta minifom ett par dagar innan, det önskar jag att jag hade gjort. De tar ju ett par dagar på sig att börja verka ordentligt o gör underverk mot gaserna. För de är absolut det värsta med snittet, den smärtan jag hade av gaser i 3 dagar var värre än de tre timmarna jag krystade med dottern...SÅ ont gör det. Iaf för mig, men vet att det är ju olika från person till person.
    Tack, det ska jag tänka på.

Lycka 4, tack även för dina tips. Har ni tips om kläder också? Håller på och beställer lite 
  • Baby1112

Aikotakara: grattis till Melker! Hoppas ni allihop mår bättre snart...

Har nästan bestämt mig för att köpa Mountain Buggy Duet som syskonvagn. Den är bara 63? cm bred. Men å andra sidan har dom ju nallar lite på sittbredden för att kunna ha den så smal. Men tycker andra syskonvagnar är sååå stora. Jag är mycket i stan och åker mycket buss, så en smidig vagn är viktigt! Nackdelen är att man endast kan ha barnen framåt...

• lycka 4

Alla kläder son sitter åt går bort. Mjukisar å kjolar lite högre trosor, tänk på att det är sommar å varmt å ärret blir äckligt å varar pn det blir för varn

• LillSnurr82

Jo mitt krav är ju att man ska kunna ha ett barn framåt (dottern vill inte åka bakåt och bara se mamma/pappa) medans det andra ska kunna åka bakåt även sen när h*n sitter. Los Angels ska oxå vara smalare än vanliga dubbelvagnar med två separata sittdelar. Inte så dyr heller.. bor inne i stan så vill oxå ha en nättare vagn som kommer in överallt och inte känns så klumpig.

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-03 12:41:41 följande:
    Hemkommen från läkaren som skrev ut loratadin.. Vi pratade om det här med allergimedicin och graviditet. Tavegyl är 100% safe. Övriga prepparat innehåller i stort sett samma saker, men man har inte gjort kliniska studier men man har skrivit ut det till gravida kvinnor i snart 70 år och man har inte kunnat se några som helst negativa effekter. Möjligtvis slöa barn vid födsel om man intagit det precis innan barnets födelse. Kvinnan på apoteket sa däremot att hon inte tyckte att jag skulle ta det. Men jag litar mer på läkaren än kärringen på apoteket!
    Bra att du fick hjälp!

Ni som vill ha smala syskonvagnar: tänk på att det påverkar barnens komfort ordentligt. Ex. kommer bebisarna troligtvis inte kunna ligga i liggdelen när det blir dags för overaller och ev. åkpåsar. Hade en Mountain Terrein (?) till de större när dottern föddes och den liften var väldigt smal tyckte jag. Hon kunde inte ligga i den tillnärmelsevis lika länge som sonen i Brion. Bara något att tänka på... 
  • Elvis Mamma

Fyy va less jag blir på alla som ska kommentera magen! Vissa dagar klär jag mig så att den inte syns bara för att slippa höra allas kommentarer å så ska de inte vara tycker jag! Min mage är liten än så länge å graviditeten har varit enkel vilket folk stör sig rejält på så alla måste säga att vänta du bara ska du få se att du sista veckorna kommer svälla upp totalt å magen kommer explodera i storlek å du kommer inte kunna gå, än har du ju många veckor kvar å alla går upp tio kilo sista veckorna.. Å visst jag har fortfarande 6-7 veckor kvar så mycket kan hända men det är ingenting jag direkt fasar för, jag har ju varit gravid förut å även den graviditet var förhållandevis enkel men folk tål verkligen inte att man mår bra å fortfarande kan gå! Usch va arg jag blir!

• zenoble

Skönt väder idag här på Öland. lite kyligt i vinden bara.. Idag har jag fixat det mesta för bebis, hyrt babyskydd å köpt blöjor och sånt. Farit runt hela dagen i stan och fixat och donat med allt till renoveringen. Helt slut. dags att börja med middagen sedan tillbaka och dona i köket. Hoppas ni har en fin dag {#emotions_dlg.flower}

• IdaElinLivia040611

Jag har köpt en Bugaboo Donkey den är super, både som singelvagn och sen när man lägger till den andra delen. Ganska dyr nu men har ett bra andrahandsvärde, så det blir inte mycket dyrare än någon annan. 
    Bra kommentar om barnens komfort när man letar sig blind efter en smal vagn Glad.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Uddabus

Jag får jämt höra hej tjockis osv börjar bli lite irriterad på det nu faktiskt men har ju bara 3-4 veckor kvar nu