• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Ang. kommentarer om magen så får jag det också. När någon säger tjockis så svarar jag: tack detsamma! Har glimten LITE i ögat men försöker ändå pika tillbaka. Eller om de säger vad stor mage du har/tjockis så säger jag: Jag har iaf en anledning till det...

Jag har varit kraftigt överviktig förut och det vet alla så jag förstår inte ens varför de ska kommentera. Nu är jag dock normalviktig när jag inte är gravid , men det är tydligen helt ok att kommentera ändå. Jag VET att magen har växt mycket nu senaste veckorna men det är väl bra?! Bebisen växer..  

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-05-04 12:02:57 följande:
    Ang. kommentarer om magen så får jag det också. När någon säger tjockis så svarar jag: tack detsamma! Har glimten LITE i ögat men försöker ändå pika tillbaka. Eller om de säger vad stor mage du har/tjockis så säger jag: Jag har iaf en anledning till det...

Jag har varit kraftigt överviktig förut och det vet alla så jag förstår inte ens varför de ska kommentera. Nu är jag dock normalviktig när jag inte är gravid , men det är tydligen helt ok att kommentera ändå. Jag VET att magen har växt mycket nu senaste veckorna men det är väl bra?! Bebisen växer..  
    Bra svarat. Man blir himla irreterad ibland, som om ens mage vore allas egendom.

Självfallet att magen växer. Som jag sa till sambon på skoj. Bara för att bebis som bor där inne
    bara har en enrummare så måste den väl inte ha lågt i tak.
  • Sweet life

Undra om man kan hosta igång en förlossning... Hostar så jag kräks och har fått världens värk i alla muskler runt magen... Säger snart upp mig!!

• IdaElinLivia040611

Tillbaka från Spec mvc, nu e jag utskriven. Hon gjorde en koll av tappen och den är sluten och livmodern e bakåtlutad. Bra tecken tydligen. Jag är i v34 nu och går snart in i v 35, tänk att det gick vägen. Det trodde jag inte i v 23 när tappen började kortas.

Sweetlife: Usch sån hosta låter inte roligt. Stackars!!!! Jag är också redigt trött på magen nu fast glad att den i alla fall sjunkit lite. Inte lika jobbig halsbränna.

Mitt Blodtryck var 100/60 och dom frågade om jag brukar igga lågt. Och det gör jag ju men inte så här lågt. Kanske därför jag känner mig lätt svimmfärdig. Törstig också men mitt socker ligger bra. Kan kanske vara att jag blivit beroede av pepsi max och dricker alldeles för lite vatten. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-05-04 13:21:28 följande:
    Undra om man kan hosta igång en förlossning... Hostar så jag kräks och har fått världens värk i alla muskler runt magen... Säger snart upp mig!!

Jag vet att de pratade om det när sonen hade kikhosta när jag skulle ha tredje barnet. Det var viktigt att jag inte fick kikhosta just av den anledningen. Men det är länge sen så det kanske är nya rön
  • Havsjungfrun

Nu har jag bebisen på rätt håll i magen! Vändningsförsöket gick väldigt lätt och enkelt. Läkaren puttade med en hand under bebisens rumpa och höll den andra handen runt dess huvud och så lirkade han försiktigt och enkelt runt den. Han trodde att den skulle välja att ligga kvar så här eftersom h*n borde inse att h*n har bättre med plats så här. Var faktiskt lite småförberedd på att bli mamma idag om det inte hade gått vägen men är lättad över att det lyckades. Var så nervös i morse att jag spydde och det var faktiskt ett tag sedan nu även om illamåendet hänger kvar. Känner mig kissenödig efter var 3:e steg känns det som så nog pressar Lill-Skutt neråt alltid...

IdaElinLivia040611: Skönt beked! Nu är den faktiskt snart färdigbakad Gravid

• Lina007

Men idag har jag ett sug efter choklad som heter duga i alla fall!! Om inte sambon lyssnar till mina böner och kommer hem med en påse Riesen, en 70%-ig chokladkaka eller en Marabou så kommer jag nog att börja gnaga på mina armbågar ganska snart...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • JennieJ

Min kusin ringde nu och flåsa i telefon! Vart lite orolig men efter några sekunder tog hennes kille över telefon och berätta att dom var på förlossningen och hon är 9 cm öppen, men hon vägra födda ut h*n innan hon fått mig informerad att hon låg inne!! Haha vilka idéer man kan få för sig när man har ont! Sitter nu och väntar spänt på att hon ringer igen ;) åh vill oxå ligga inne och födda!! Längtar som sjutton