• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Jag sitter också här med molande "mensvärk". Igår kväll hade jag en del kraftiga sammandragningar/förvärkar
    som gjorde ont.

Nu är jag dessutom "gräsänka" eftersom sambon är i väg med jobbet. Men kommer hem nu till helgen.

Jag har också fått massor av kommentarer om min mage. Men då i stället att den är såååå stor.
    Frågor som "är du säker på att det bara är en där inne". Jag har svarat att efter fyra ultraljud är jag ganska säker på det.
    Då brukar de bara gapa och säger inget mer.

• PojkarnasMamma85
    Annelie81 skrev 2012-05-04 08:29:30 följande:
    Måste bara dela med mig kring skötbords lösningen som jag hade problem med! Läste i en annan tråd, där någon tagit ett BEKVÄM rullbord från Ikea. Testade då jag hade ett i köket och det blev super bra...och fram för allt den fick plats på toa! Nu skall inhandlas lite krokar och  en sköt-bädd!

Vad skönt att ni hittat en bra lösning!
  • Baby1112

Jag förundras varje gång någon kommenterar magen. Jag kan verkligen inte förstå hur MIN mage kan bli offentlig bara för att jag råkar vara gravid. I normala fall är det då ingen som kommenterar den, eller vill känna på den för den delen.
    Så även om det råkar bo en bebis där så är det fortfarande MIN mage.

Funderade ett tag (när jag tyckte alla kommenterade magen) på att trycka upp en t-shirt där det stod BEBIS; kommentarer undanbedes.

• Tesssi

Har också haft rejäl molvärk från och till i snart en vecka. Ibland ger det med sig med Alvedon och vila, ibland inte, dessutom så trycker det riktigt mycket nedåt.

• Lina007
    Baby1112 skrev 2012-05-04 09:17:17 följande:
    Jag förundras varje gång någon kommenterar magen. Jag kan verkligen inte förstå hur MIN mage kan bli offentlig bara för att jag råkar vara gravid. I normala fall är det då ingen som kommenterar den, eller vill känna på den för den delen.

Så även om det råkar bo en bebis där så är det fortfarande MIN mage.

Funderade ett tag (när jag tyckte alla kommenterade magen) på att trycka upp en t-shirt där det stod BEBIS; kommentarer undanbedes.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Mormor förbarmade sig över dottern en stund. Så nu har jag krupit ner i sängen för att sova frukost! Så lyxigt...
    Är så sjukt trött hela tiden... Zzzz...

• Polarlantis

Annelie81: Ett sådant har jag också, fann ett på blocket med påsatt kant så bebisen inte rullar av, hur bra som helst. DOm hade också satt dit en liten ställning så man kan hänga ngn liten nalle eller så ovanför. På sidorna hade dom satt dit stänger från ikea med sådana där trådkorgar som man hänger på, från köksavdelningen, himla smart!

• Annelie81

Polarlantis- smart lösning faktiskt! Får se vad jag kommer hem med från Ikea att pynta skötbordet med! :)

• RocketQueen

Åh vad retligt! Idag kl.11 skulle det släppas biljetter till en show jag och några kompisar vill se nästa år. Jag går in på ticnet några minuter innan och uppdaterar sidan tills man kan köpa biljetter, alltså är kl.11,00 när jag kommer in. Då finns det inga biljetter på de platser vi vill ha!? Dom är slut? HUR är det ens möjligt att så många biljetter säljer slut på mindre än en minut? Suck... Jag är helt säker på att man kommer att hitta dom på div svarta-börsen siter om några timmar. Enormt irriterande... Vi fick biljetter iaf, bara inte så bra som vi ville ha.

Nu ska jag försöka leta upp en frisör som vi klippa mig lite. Tror att jag känner mig mindre badbollig om jag får en ny fin frisyr kanske, värt ett försök...