• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    Baby1112 skrev 2012-05-03 20:46:26 följande:
    Nån mer med väldigt vattniga och slemmiga flytningar? Hade det med dottern med och det känns så... ofräscht!!! :(

Mountain Buggy Dueten har jätteliten liggdel. Ser ut som en dockvagn... :)

Men med dottern fick vi byta till sittdel redan vid sex månader för att hon skulle trivas. Fast då hade vi den ofta i liggläge. Så jag hoppas kunna ha gamla liggvagnen, dotterns sulky och sele/sjal fram till hösten/vintern och köpa syskonvagnen då... Får väl se hur det går... :) Brukar aldrig bli som jag tänkt... :)

Här har du en med kriminellt mycket flytningar också. Känns så ofräscht så jag duschar minst en gång per dag och vill nästan byta trosor flera gånger för att det känns så ofräscht. :/ ibland tror jag det är vattnet som gått, men icke, bara en rejäl flytning!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Lina: skönt att inte vara ensam iaf... :)

Men duschen är helt klart en sann vän i dessa dagar. Nästan så jag vill stå där hela tiden för att känna mig någorlunda fräsch...
    Flytningar, äckligt hår, konstig hy osv... Tycker kroppen förfaller fort nu!!! :(

• emersson75
    Elvis Mamma skrev 2012-05-03 15:47:31 följande:
    Fyy va less jag blir på alla som ska kommentera magen! Vissa dagar klär jag mig så att den inte syns bara för att slippa höra allas kommentarer å så ska de inte vara tycker jag! Min mage är liten än så länge å graviditeten har varit enkel vilket folk stör sig rejält på så alla måste säga att vänta du bara ska du få se att du sista veckorna kommer svälla upp totalt å magen kommer explodera i storlek å du kommer inte kunna gå, än har du ju många veckor kvar å alla går upp tio kilo sista veckorna.. Å visst jag har fortfarande 6-7 veckor kvar så mycket kan hända men det är ingenting jag direkt fasar för, jag har ju varit gravid förut å även den graviditet var förhållandevis enkel men folk tål verkligen inte att man mår bra å fortfarande kan gå! Usch va arg jag blir!
    Dom där kommentarerna får jag ofta oxå, nu är det iofs drygt 5 veckor kvar och visst har magen växt rätt mycke på sistone, men det visste jag ju om att den skulle göra...
  • emersson75

Sen när jag säger att jag längtar verkligen till att bebisen kommer och min kropp blir "normal" igen, då får jag höra lite skratt och sen är det" du vet inte vad du väntar dig, passa på och njut nu", jag vet väl visst vad jag väntar mig, har ju barn sen tidigare...jag säger då det...

• Annelie81

Godmorgon! (35+1)
    Idag är det dags för frisören, här skall kapas en rejäl bit samt göra ljusa slingor! Sen blir det en tripp till Ikea! Härliga fredag!
    ( va på en föreläsning igår med jobbet om att vara positiv och inte gnälla... Ha ha ha..det är de jag försöker med.....)

• Tesssi

Jag besökte frisören igår. Underbart att vara nyklippt när man inte känner sig så snygg annars.Glad

Min hy har verkligen fått fnatt nu och ovanpå det så har ju pollensäsongen startat. Rynkar på näsan

Jag får glädja mig åt att det är fredag och jag har gått in i v.36 (35+0), inte långt kvar nu!

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-05-03 20:27:50 följande:
    Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..
    Hur går det för dig???

Jag hade rejäl molvärk igår eftermiddag. Va igång hela dagen. Helt plötsligt så får jag en sån jäkla mensvärk som liksom gick ner i benen. Tog en alvedon och satte mig på soffan. Tog nästan en timme innan det släppte.
    Blev nästan orolig att det var något på gång. Hade ett par sammandragningar samtidigt. Men det var nog bara förvärkar. Verkar ju vara många som har det nu.

Specmvc om en timme. Får se hur tappen ser ut. Sista besöket där. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • PojkarnasMamma85

Flytningar från hell har jag med! Inte trevligt alls! Dessutom blir det små slemklumpar ofta och när de kommer så känner jag verkligen i underlivet att de kommer, skitäckligt!

Ska beställa tid hos frisören nästa vecka, så man slipper tänka på det när bebisen kommit. Vet bara inte hur jag ska klippa mig. Är lite sugen på att kapa en lite längre bit, typ att ha axelllångt (nu går det ner en bit på ryggen) men samtidigt är det skönt att kunna sätta upp det helt okej, men det kanske går ändå iof. Återstår att se vad jag gör.

Igår fick jag sådär brutalt ont i ryggen igen och lite molvärk och ner i låren. Efter Alvedon och dusch gick jag och lade mig och kunde somna, men har sovit som en kratta! Fick ont i ryggen när jag vaknade imorse igen och än har det inte riktigt släppt och molvärken tilltar. Men precis så här var det ju i måndags när jag åkte in och det var inget som var påverkat då, så det är ju inget som händer med min kropp även om den förbereder sig på det här sättet eller vad den nu håller på med.

• Annelie81

Måste bara dela med mig kring skötbords lösningen som jag hade problem med! Läste i en annan tråd, där någon tagit ett BEKVÄM rullbord från Ikea. Testade då jag hade ett i köket och det blev super bra...och fram för allt den fick plats på toa! Nu skall inhandlas lite krokar och  en sköt-bädd!