• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Varit hos BM idag.
    Hon skrattade och sa att hon tyckte att det var lika spännande varje gång nu och se om jag kom eller fått åka in...
    Alla värden såg bra ut.
    Hon kollade bakterier i urinen med eftersom jag fått kissa mer det sista och det trycker mer nedåt, men det var negativt på stickan, så det ska inte vara nån fara. Antagligen bebis som hamnat längre ned och därmed trycker mer...
    Bägge höll tummarna när hon kollade socker... Kom på att jag druckit juice ca 30-40 min innan... Oups sa BM.
    Men testet höll sig innom ref. Inte med mycket marginal, men inom gränsen så det behövde inte kollas mer... 
    Blodtrycket bra 105/60
    Sf måttet hade gjort ett skutt och låg nu på 32.
    Ska bli spännande på tisdag på TUL och se om bebis också gjort ett skutt upp i storlek.
    Huvudet ned, vilket det varit i alla fall de senaste 5 veckorna eller mer...    

De senaste dagarna har det gjort mer ont nedtill i ryggen. Gör skitont i mellanåt.
    Och när BM kollade hur bebis låg idag och "vickade" på huvudet på bebis så skar det som tusan.
    Haft mer ont efter det också + lite mer sammandragningar. 
    Känns lite bättre nu efter att ha legat still och sovit en stund...   

• Dancia

Herregud vilket sommarväder jag haft här i ca 3 dagar!! Helt underbart egentligen eftersom jag i vanliga fall är en sol- och värme fantast men det har varit väldigt tufft. Jag klarar knappt av 10 min i solen och det känns riktigt riktigt trist. Jag tog med barnen bort till deras dagis tidigare idag för att hämta alla deras kläder m.m. eftersom de ska byta dagis.

Promenaden dit gick hyffsat bra med hjälp av foglossningsbälte och stöttning mot vagnen, sonen fick även hjälpa till att putta på :P. När vi var på dagiset stog jag och pratade med en av personalen och fick en fruktansvärt kraftig förvärk och efter det hade jag konstant molvärk i både mage och rygg. Började svettas och nästan hyperventilera och ta ministeg hemåt. Förvärkarna kom ganska frekvent och det kändes som jag aldrig skulle lyckas ta mig hem. Slängde mig på soffan när vi väl var hemma och tog värktabletter och ca en timme senare var det lugnare. Kan säga att jag vågar nog inte ge mig ut själv så fler gånger då jag var väldigt nära på att svimma flera gånger eftersom jag får kraftig hjärtklappning vid varje sammandragning.

• Ensortsmamma

Var på Mvc idag v.32+4,
    Sf: 31
    Vikt: +9 kg
    Hjärtljud: 140
    Hade en 1 på urinen men de va ändå ok sa hon.
    Frågade om allergimedicin och hon sa med tavegyl men att de är recept belagt så då fick ja vända mig till vårdcentralen. Som såklart hade gått för dagen! Grr..

Idag har för övrigt vår lilla ängla Maja sin ett års dag. Kan inte fatta att ett år redan har gått?! De är så fint på graven och hon hat fått otroligt mycket blommor av släkt och vänner , blir helt rörd.
    Sambon tog ledigt idag så vi har tillbringat förmiddagen vid graven och eftermiddagen åt att sätta upp spjälsäng och fixa inför denna bebis.. Jobbigt dag men de har ändå gått bra.

• Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-05-03 18:38:42 följande:
    Var på Mvc idag v.32+4,

Sf: 31

Vikt: +9 kg

Hjärtljud: 140

Hade en 1 på urinen men de va ändå ok sa hon.

Frågade om allergimedicin och hon sa med tavegyl men att de är recept belagt så då fick ja vända mig till vårdcentralen. Som såklart hade gått för dagen! Grr..

Idag har för övrigt vår lilla ängla Maja sin ett års dag. Kan inte fatta att ett år redan har gått?! De är så fint på graven och hon hat fått otroligt mycket blommor av släkt och vänner , blir helt rörd.

Sambon tog ledigt idag så vi har tillbringat förmiddagen vid graven och eftermiddagen åt att sätta upp spjälsäng och fixa inför denna bebis.. Jobbigt dag men de har ändå gått bra.

Vad fint att din lilla Maja fått så mycket fint på graven och stöd från nära och kära. Tycker det var jättebra att din sambo tog ledigt så ni kunde spendera denna dagen tillsammans med allt det inneburit. Hoppas att det snart kommer kännas lite lättare och att det kommer kännas bra med förberedelser och allt in för er lilla bebis ankomst :).
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Kram Hjärta

Idag har jag faktiskt sått lite dill, persilja, ärtor och blomsterbönor vilket har inneburit att jag fått släpa fram tunga krukor, förflytta jord o.s.v. Använde skottkärran så mycket som möjligt men den väger ju också en del.Kan ju säga att det känts en del i magen in emellan. Har fixat med en del annat också. Känns lite pirrigt inför morgondagen, man vet ju aldrig hur det slutar... 

• Ginny

Elvis mamma: förstår att det är jobbigt. Vad skönt det skulle vara om folk bara kunde hålla käft... Tyst

• zenoble

Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..

• Baby1112

Nån mer med väldigt vattniga och slemmiga flytningar? Hade det med dottern med och det känns så... ofräscht!!! :(

Mountain Buggy Dueten har jätteliten liggdel. Ser ut som en dockvagn... :)
    Men med dottern fick vi byta till sittdel redan vid sex månader för att hon skulle trivas. Fast då hade vi den ofta i liggläge. Så jag hoppas kunna ha gamla liggvagnen, dotterns sulky och sele/sjal fram till hösten/vintern och köpa syskonvagnen då... Får väl se hur det går... :) Brukar aldrig bli som jag tänkt... :)

Sådär ja