• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MarieG81

Är nu i v. 32+1 och diskussion om namn har kommit upp igen. Vi har haft Alice som förslag lääääänge men nu börjar sambon tröttna lite på det och försöker hitta på nya namn. Vi är inte helt överens om namn men nu har han faktiskt hittat två namn jag kan tänka mej :) Filippa eller Ellie. Så nu har vi lite namn att välja mellan när bebisen kommer och så får vi se vem det är som kommer ut :)

Nästa vecka ska vi på studiebesök på BB, det ska bli spännande :)

Ha en trevlig helg!    

• PojkarnasMamma85

35 dagar kvar och imorrn går jag in i vecka 36 (35+0)

Dock har jag verkligen mått skit idag. Varit så enormt trött, haft så ont i magen, har känts som ett enormt tryck neråt plus att jag haft rejält ont i svanken som strålat ut i låren tillsammans med molvärk. Det är härligt att vara gravid Tungan ute

• Annelie81

Hej! hemma från Ikea och massor av roliga inköp! Bild på skötbords "lösningen" finns i bildtråden! 

• LillSnurr82

Groteskt vad det trycker neråt, känns som man har en stor badboll mellan benen.. :/

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • PojkarnasMamma85

Sitter uppe i fåtöljen...kan verkligen inte sova. Har legat och vridit och vänt på mig i över en timme. Hsr molvärk som gpr ut i svank och lår och en enorm olustkänsla i benen. Sitter och väntsr på att kunna ta Alvedon igen men dit är det 1,5 timme kvar...*suck* Om det ska vsra så här kan jag väl lika gärna få föda snart istället. Jag fungerar inte utan sömn!

• PojkarnasMamma85

Kunde somna om runt 3-tiden men blev väckt av sonen strax efter kl 5. Har ont så fort jag vaknar. Alvedon och lite yoghurt har jag i magen också. Vikten rusar iväg också...och så fel äter jag inte nu jämfört med förut när jag höll vikten i över 7 veckor.

• Tre Flickor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-05 06:03:18 följande:
    Kunde somna om runt 3-tiden men blev väckt av sonen strax efter kl 5. Har ont så fort jag vaknar. Alvedon och lite yoghurt har jag i magen också. Vikten rusar iväg också...och så fel äter jag inte nu jämfört med förut när jag höll vikten i över 7 veckor.

Det är nog bebis som lägger på sig nu. Jag har också lyckats gå upp lite i vikt Glad Hoppas att molvärken ger med sig snart och att du får möjlighet att sova lite under dagen.
  • RocketQueen

Huu idag är jag trött :-/ Vaknade tjugo över sex efter bara fem timmars sömn. Och kvalitén på de där timmarna ska vi ju inte tala om... Och idag är det den där galan jag pratade om innan. Så vi åker hemifrån halv tio och sen är man väl inte hemma förrän i natt någon gång... Det blir mycket socker och koffein för att orka med den här dagen...

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-03 20:27:50 följande:
    Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..
    Hur går det för dig ?? NU har du vart borta ett tag... Kram