• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Ni som pratar om slemproppen, behöver lite vägledning. Jag upplevde aldrig att den lossnade när jag väntade sonen så jag vet inte hur den kan te sig.

Nu när jag var på toaletten så märkte jag en slemklump på papperet. Det jag reagerade på var att konsistensen såg ut att skilja sig från flytningarna, som är mer vattniga och genomskinliga (ibland ljust vita), denna klump (eller sträng rättare sagt) såg faktiskt mer "slemmig" ut, som det kan se ut när man snytit sig. :-P kan det ha varit slemproppen eller en flytning?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • MissFörstånd

Bebisen har varit aktiv och rört sig HELA dagen idag, det brukar den inte göra. ont som f*n!! Molvärk i rygg och mage, försvann typ en timme med alvedon. Hoppas dock inte kg får en lugn bebis i flera dagar efter den här dagen.

• Bumman79
    mycketsaft skrev 2012-05-12 12:42:15 följande:
    Vad bra att du får dropp nu tillslut :) men får du bara ett? jag fick fem gånger..
    Ja det är det som är sagt just nu iaf sen kollar de väl upp om nivåerna stigit bra...
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-05-12 15:01:59 följande:
    Ni som pratar om slemproppen, behöver lite vägledning. Jag upplevde aldrig att den lossnade när jag väntade sonen så jag vet inte hur den kan te sig.

Nu när jag var på toaletten så märkte jag en slemklump på papperet. Det jag reagerade på var att konsistensen såg ut att skilja sig från flytningarna, som är mer vattniga och genomskinliga (ibland ljust vita), denna klump (eller sträng rättare sagt) såg faktiskt mer "slemmig" ut, som det kan se ut när man snytit sig. :-P kan det ha varit slemproppen eller en flytning?
    Det där slemmiga måste väl ändå ha varit slemproppen? Har aldrig varit med om det själv men det ska väl vara som du beskriver det...
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-05-12 13:46:29 följande:
    Varit ute å gått i skogen 6 km idag med familjen, riktigt skönt och mysigt! Förutom att konditionen inte är vad den brukar så var de inga problem alls att gå, trodde de skulle bli lite jobbigt med de gick hur bra som helst Känner mig fortfarande pigg å rörlig i kroppen vilket jag är väldigt tacksam för, har ingen foglossning eller något å inte speciellt mycket förvärkar
    Å gud så skönt...själv har man ont nästan hela tiden i lår,ljumskar å blygdben...skitont ibland mindre ont ibland..ju mer jag rör mig desto ondare...börjar bli lite orolig att förlossningen ska bli ännu mer plågsam när man har så ont i tex blygdbenet när ungen ska ut där. Men enligt vad jag har läst så ska det inte påverka.
  • RocketQueen

Jag vill också veta mer om slemmisen. Jag är så fundersam om det är delar av den jag har stött på. Tre gånger har det hänt nu att jag har sett något som nästan ser ut som en stor snorloska fast mer vit. Och jag har inte haft några flytningar varken innan eller efter utan det har kommit som en överraskning, kan det kanske vara delar av slemmisen? Ni som vet att er har släppt, hur har det sett ut? Jag vill så gärna slippa gå över tiden för mycket så jag letar efter alla tecken... På onsdag är bebis helt färdigbakad och då får han gärna komma om han vill. Eller, jag har väl egentligen inga större problem med tanken på att gå över tiden, men jag vill verkligen, verkligen slippa bli igångsatt, det har blivit min stora noja nu. Behöver jag bli igångsatt får jag nämligen inte föda där jag vill för dom gör inga igångsättningar där utan då måste jag vara på mitt andrahandsalternativ vilket jag inte alls är särskilt sugen på.

• PojkarnasMamma85

När jag väntade min första son släppte slemproppen några dagar innan förlossningen har jag för mig...och kanske att det kom ut ännu mer när förlossningen satte igång. Då var det massor, massor av vitt/gult tjockt slem!

Den här gången tror jag ju att den släppt flera gånger, jag tror den antingen har återbildats eller så släpper den lite i taget. Men det är som ni skriver, ser ut som en rejäl snorloska typ!

Googlar man på det står det att den kan vara grön och blodig etc. Ter sig nog olika från person till person. För mig avviker detta slemmet mycket från mina vanliga flytningar.

• RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-12 15:50:02 följande:
    När jag väntade min första son släppte slemproppen några dagar innan förlossningen har jag för mig...och kanske att det kom ut ännu mer när förlossningen satte igång. Då var det massor, massor av vitt/gult tjockt slem!

Den här gången tror jag ju att den släppt flera gånger, jag tror den antingen har återbildats eller så släpper den lite i taget. Men det är som ni skriver, ser ut som en rejäl snorloska typ!

Googlar man på det står det att den kan vara grön och blodig etc. Ter sig nog olika från person till person. För mig avviker detta slemmet mycket från mina vanliga flytningar.
    Det är det jag tycker också, det är verkligen inte alls som mina vanliga flytningar, det är därför jag tror att det är nåt annat. Man känner ju sin kropp rätt väl och märker ju om nåt är annorlunda.
  • Baby1112

Slemmisen förra gången släppte typ hela på en gång. Nästan iaf. Då var det som en liten slemmig gelé klump med blodstrimmor i. Fast jag hade några skumma grönaktiga snorliknande flytningar veckan innan.

Den här slemmisen tror jag egentligen har släppt över längre tid (veckor) och i form av vitt gelé aktigt snor. Små bitar då och då. Först nu som det kommit små ljysrosa delar. Och fortfarande inte så stor och slemmig som med dottern. Men tror ändå detta är slemmisen...

Mysiga detaljer! Ber om ursäkt... :)

• MissFörstånd

Jag vet inte om det är slemmisen på mig men under flera veckors tid har jag, speciellt på morgonen, haft som gula snor-flytningar.

Nu gör det inte lika ont i magen men det kommer och går.