• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Tre flickor: ja det kan ju verkligen hända när som helst :). Jag längtar verkligen till om 3 veckor när jag också räknas som fullgången och bebis får komma ut när den vill :D.

Undrar också hur det går för baby1112 :)

• zenoble
    Tre Flickor skrev 2012-05-12 12:04:38 följande:
    Baby1112 hur har det gått för dig?

Jag har varit på kosläpp med familjen och när jag kom hem upptäckte jag att delar av slemmisen släppt (igen). Ligger i sängen och vilar lite medans magen blir stenhård då och då. I eftermiddag blir det en långpromenad med familjen och sedan får vi väl se om det händer något mera eller inte.  Det känns pirrigt eftersom graviditeten nått vecka 38 (37+2) och förra dottern kom i vecka 38. Allt eller inget kan liksom ske nu

Hihi vi har nog varit på samma kosläpp skulle jag tro ;) har också massa sd nu och får se om det utvecklar sig mer.. Man kan ju hoppas? Eller :)
  • mycketsaft
    Bumman79 skrev 2012-05-11 22:48:44 följande:
    Aha ja det brukar vara de där dumma depåerna som spökar :P. Dropp känns så enkelt bara lägga sig i 45 min och sedan mår man bra i kanske 6-12 månader iaf :). Slippa ha ont av de där järntabletterna varje dag..

Vad bra att du får dropp nu tillslut :) men får du bara ett? jag fick fem gånger..
  • Ensortsmamma

Havsljungfrun: jag äter tavegyl just nu, men jag blir så dåsig av dem. Just nu använder ja både nässpray och allerginässpray, ibland är de pollen och ibland gravidtäppa. Tack för tipset jag ska kolla upp detta:)

• Ensortsmamma

Så tråkigt, vi ska på stort släktkalas nu och jag ser ut som en drogad ko i ansiktet. Pinsamt, man kan ju liksom inte sminka bort blodsprängda ögon?!
    Jävla pollen!

• gammelmamma

Havsjungfrun: Tack, det var en väldigt fin begravning och dagen gick bra. Helt slut nu bara. Men nu har jag börjat förbereda för barnafödande. På onsdag ska vi in och få veta ett datum, så förhoppningsvid är det bara max ett par veckor kvar.
    Jag har också mycket molvärk och förvärkar men det har jag haft med alla barnen. Det enda är att jag är lite orolig eftersom jag är så pass gammal, musklerna rä ju inte vad de en gång varit. Bm tycker jag ska vara uppmärksam så att den inte kommer vanliga vägen. 

• Elvis Mamma

Varit ute å gått i skogen 6 km idag med familjen, riktigt skönt och mysigt! Förutom att konditionen inte är vad den brukar så var de inga problem alls att gå, trodde de skulle bli lite jobbigt med de gick hur bra som helst Känner mig fortfarande pigg å rörlig i kroppen vilket jag är väldigt tacksam för, har ingen foglossning eller något å inte speciellt mycket förvärkar

• Baby1112

Det går sådär... Fick ökad molvärk och riktiga förvärkar igår kväll men nu är det helt lugnt. Började mola lite innan. Slemmisen har släppt, så nu känns det bara som att kroppen har beslutsångest!!! :)

• LillSnurr82

Min foglossning jag hade tidigare i graviditeten är helt borta. Är ute och går 3 längre promenader/dag med hunden och dottern. Känner då knappt att jag är gravid förutom att jag kan få en del sd.. Men känner mig mycket piggare nu än för ett par veckor sen. :) är inte heller knappt svullen alls denna graviditet. Vid detta laget när jag vänta dottern så var jag helt rund av vatten. Kunde inte ha några skor utan fick köpa de fulaste och bredaste skorna i affären för att kunna ha nåt alls på fötterna (var ju kall vinter då, så nåt var ja tvungen att ha på fötterna) . Nu kan jag fortfarande ha alla mina skor:) Baby1112: hoppas kroppen snart bestämmer sig för något nu då... Nu har jag gjort slag i saken oc beställt en syskonvagn. Orka/våga inte vänta längre på vagnen jag egentligen vill ha ska komma ut i butik. (en del säger maj en del säger augusti.. Har ju bf 17/6 så börja känna mig lite stressad) så nu beställde jag en Britax B-dual 2012 i färgen neon black med syskonsits i samma färg men med en mjuklift i färgen blue atoll. Den får ju att använda som enkel vagn med så dottern kan ju börja använda den redan nu. Sen behöver vi inte byta vagn igen sen när dottern inte vill åka vagn alls. Så det blir nog bra :) Står att den ska komma inom 4 dagar, så i nästa vecka ska den väl komma då.. Spännande:)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Förlåt att det ej blir några mellan slag i mina meddelanden, men min iPad fattar inte när jag för mellan slag... Någon som vet hur man ska göra för att det ska gå, säg gärna till i så fall..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥