• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Urk! Sambon är jättesjuk med magsjuka på alla vis men nu har hans feber gett sig iaf. Dock är jag inte heller bra, men kräks inte än iaf och illamåendet vet man ju inte om det är bäbisen eller bacillen som orsakar...men magen är helt kass. Känner mig helt orkeslös och den lille där inne verkar inte heller ha så mycket fart. Ska man tycka det är ok så länge den rör sig lite iaf eller hur ska man tänka? Den måste ju också bli påverkad av bacillen liksom...eller? Är rädd för att börja kräkas, fick enormt med sd när jag var magsjuk för 3 mån sedan och vill ju inte föda hängandes över dassliksom! 

• Annelie81
    Lenis21- Har du varit alls hos läkaren pg av smärtan....jag hade nämligen något liknande och det var njursten. Hade inte ont när jag kissa "bara"  smärtan på höger sida av ryggen som aldrig gav sig.....
  • blomman1990

var på tillväxtultraljud igår och fick med mig ett foto som jag knäppte kort på med mobilen.. tog ett tag innan vi lyckades få fram en hyffsad bild då han nu är så pass stor. V.37 idag . men lyckades få en profilbild där man ser näsan och en putande mun hihi <3 

• MissFörstånd
    Ensortsmamma skrev 2012-05-12 05:23:44 följande:
    Suck för att inte kunna sova, sammandragningar och pollen besvär, ska gå och ställs mig i duschen nu..

Har du inte tagit någon allergimedicin än eller är du jätteallergisk?

Jag behöver er hjälp! Jag har aldrig haft varken sd eller förvärkar så HJÄLP! Igår hade jag lite molvärk i magen, kände inget inatt men tog två alvedon innan jag la mig pga smärta i höften. Nu på morgonen har jag lite ont bak i ryggen och molvärken är tillbaka. Gjorde så ont när vi åt frukost så jag fick lov att gå från bordet och andas lite. MEN samtidigt så bökar bebisen runt som bara den och magen ser ut som hela havet stormar! Är det då bara bebisens rörelser som gör ont, för det ilar och trycker neråt eller är det ngn typ av sd/förvärk? Går in i v.37 (36+0) imorgon.       
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-05-12 10:28:11 följande:
    Har du inte tagit någon allergimedicin än eller är du jätteallergisk?

Jag behöver er hjälp! Jag har aldrig haft varken sd eller förvärkar så HJÄLP! Igår hade jag lite molvärk i magen, kände inget inatt men tog två alvedon innan jag la mig pga smärta i höften. Nu på morgonen har jag lite ont bak i ryggen och molvärken är tillbaka. Gjorde så ont när vi åt frukost så jag fick lov att gå från bordet och andas lite. MEN samtidigt så bökar bebisen runt som bara den och magen ser ut som hela havet stormar! Är det då bara bebisens rörelser som gör ont, för det ilar och trycker neråt eller är det ngn typ av sd/förvärk? Går in i v.37 (36+0) imorgon.       
    Jag hade en sån dag i veckan, typ i tisdags tror jag att det var. Det tryckte på neråt hela tiden och ilade i ljumskarna och till och med krampade. Sen när jag kom till bm i torsdags så hade lillkillen fixerat sig så det var antagligen det jag kände. Och nu känner jag liknande varje kväll, detta tryck ner mot bäckenet! Molvärk har jag bara haft ett par gånger och det har gått över med alvedon. 36+2 nu och jag är sååå otålig! Vill att bebis kommer nu!!!
  • MissFörstånd
    RocketQueen skrev 2012-05-12 10:32:30 följande:
    Jag hade en sån dag i veckan, typ i tisdags tror jag att det var. Det tryckte på neråt hela tiden och ilade i ljumskarna och till och med krampade. Sen när jag kom till bm i torsdags så hade lillkillen fixerat sig så det var antagligen det jag kände. Och nu känner jag liknande varje kväll, detta tryck ner mot bäckenet! Molvärk har jag bara haft ett par gånger och det har gått över med alvedon. 36+2 nu och jag är sååå otålig! Vill att bebis kommer nu!!!
    Ah det kanske är nått sånt då som är på gång. Var hos bm i måndags och då var huvudet rörligt så kanske det håller på att fixeras. När jag går runt här hemma så är det som att det gör ännu ondare och magen blir hård och står ut åt något håll.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Tre Flickor
    Baby1112 hur har det gått för dig? Glad

Jag har varit på kosläpp med familjen och när jag kom hem upptäckte jag att delar av slemmisen släppt (igen). Ligger i sängen och vilar lite medans magen blir stenhård då och då. I eftermiddag blir det en långpromenad med familjen och sedan får vi väl se om det händer något mera eller inte.  Det känns pirrigt eftersom graviditeten nått vecka 38 (37+2) och förra dottern kom i vecka 38. Allt eller inget kan liksom ske nu Flört
  • Dancia

Missförstånd: ja det låter som att bebisen håller på att böka sig neråt och fixera sig. När min bebis vrider och trycker sig neråt nu vilket brukar vara väldigt mycket på kvällarna så gör det riktigt ont. Tror att även foglossningen gör att det känns ännu värre, speciellt vid/bakom blygdbenet.

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-12 05:23:44 följande:
    Suck för att inte kunna sova, sammandragningar och pollen besvär, ska gå och ställs mig i duschen nu..
    Har du tsesta Blox4 eller Renässans protect (tror jag att den heter nu, den har bytt namn). De lägger sig som en oljig hinna på slemhinnan och förhindrar pollenet att komma in i kroppen. Tas inte upp av kroppen utan snyts ut. Jag tar mina vanliga allergimediciner också men detta hjälper till tycker jag i alla fall. Har använt det de senaste 2-3 säsongerna. Finns på Apoteket men inte det vanliga utan typ Apoteket hjärtat och så.